am
door amraohs Nov 2, 2016 om 16:08
Computers & telefonie

Toshiba laptop: product niet meer repareerbaar binnen garantie

Beste,

Ik heb een vraag met betrekking tot garantie. Ik heb een laptop gekocht (1500euro) in januari 2015, op deze laptop zit 2 jaar garantie. Nu begon een aantal weken geleden de koeling erg veel lawaai te maken. Van toshiba mocht de laptop gewoon retour om gerepareerd te worden binnen de garantie termijn. We zijn nu 3,5 week verder, (na veel heen en weer gemail werd er duidelijk dat er (bij dynafix) het vervangende onderdeel nog niet was binnengekomen) ik kreeg een email dat mijn laptop niet gerepareerd kon worden. Wel wouden ze een refund doen van het product, echter worden hier wel de afschrijving van meegenomen. Het zou er op neerkomen dat ik nog 600 euro terug kreeg voor deze laptop, echter als ik een vergelijkbaar product wil aanschaffen is het goedkoopste 1200 euro. Heb gemaild dat ik niet akkoord was met het geboden bedrag. Kreeg zojuist een email terug dat ik kon kiezen of de 600 euro of de laptop ongerepareerd terug. Kan ik de fabrikant, in dit geval toshiba, verplichten tot het leveren van een vervangend product?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

2762 8 Rapporteer

simon55
door simon55 - Nov 2, 2016 om 16:10
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U noemt ook nogal n firma Dynafix t zijn oplichters van de bovenste plank

zoekster1
door zoekster1 - Nov 2, 2016 om 16:24
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, u moet bij de verkoper zijn. Niet bij de fabrikant. Waarom heeft u dit niet via de verkoper gespeeld?
Op zich heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging, op dat laatste zou ik het dan gooien. Vraag om hetzelfde product, dus een vervanger. Bij ontbinding van de overeenkomst mag de verkoper wel een redelijk bedrag van het aankoop bedrag afhalen.

Leest u klik HIER dit eens door.

En dit klik HIER

am
door amraohs Nov 2, 2016 om 18:03
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik moest mijn product bij aanschaf registeren bij Toshiba, ook via deze registratie kon ik mn reparatie aanvragen. Het product is nieuw niet meer leverbaar. Vandaar dat ze het gooien op of klein stukje van de aankoop terug of product kapot weer terug. Ik zal nog eens de voorwaarden doorlezen van de garantie. Anders denk ik dat ik dan maar het laatst doe en er zelf wel een aftermarket nieuwe ventilator in zet.

eclipse
door eclipse - Nov 2, 2016 om 19:48
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Van toshiba mocht de laptop gewoon retour om gerepareerd te worden binnen de garantie termijn..................

.werd er duidelijk dat er (bij dynafix) het vervangende onderdeel nog niet was binnengekomen................
de laptop was toch terug naar de fabriek ??
klik

en kijk hier   https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=toshiba%20reparatie%20onderdlen

lijkt mij dat een koelinkje zo te vervangen is , jammer dat U het type laptop niet hebt  neergezet, er zijn genoeg bedrijfjes  die hem maken. klik     dynafix, ranzig  bedrijf, als je belt  in de sahara en gaat stuk zeggen ze nog  dat ie nat is....als u googlet  op de linken die als bijl hierbij zitten komt u er heus  wel uit. 900 euro inleveren in nog  geen jaar , is diefstal

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 3, 2016 om 00:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Januari 2015 tot november 2016 is mijn inziens toch een iets meer dan een jaar
Diewilik

eclipse
door eclipse Nov 3, 2016 om 08:01
1561 Antwoorden / 370 Vragen

ag sh*t , dat uurtje trug ook, ben dr nog van slag van :p

am
door amraohs Nov 3, 2016 om 11:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dynafix is het bedrijf dat de reparaties voor Toshiba uitvoert, wat betreft notebooks in ieder geval. Dat zeggen ze er van tevoren niet bij overigens. Je krijgt via toshiba een mailtje dat je een afspraak kan maken met de koerier. Achteraf blijkt dan dat ie voor reparatie naar DynaFix gaat.

Ik ga inderdaad zelf gewoon de koeling vervangen.

*het is inderdaad bijna 2 jaar. Gaat me ook niet zo zeer dat de afschrijving niet zou kloppen, maar vind dat ze gewoon een vervangend product moeten leveren.

eclipse
door eclipse Nov 3, 2016 om 17:47
1561 Antwoorden / 370 Vragen

amraohs     fijn te lezen dat jezelf  aan de slag gaat ipv  in te  leveren, en dat beroerde dynafix.. mocht  de ven schuur geluid maken, doe een beetje vet  ( zuurvrije  vaseline ) bij de lagertjes, even het stickertje in de midden optillen en je kunt  er zo bij, maak dan tevens  de randen van de ven schoon, hoe vuiler de rand  hoe minder koeling, en anders is een nieuwe zo besteld  bij de winkels op de link hoor  succes ermee, geen olie gebruiken daar de ven horizontaal ligt en dan MISSCHIEN een drup laat vallen, alhoewel een miniscuul drupje meestal al voldoende is. vaseline is veiliger  .gelijk even met een kwastje de boel schoonmaken ook de gaatjes waar de koeling  zit  uiteraard., als j de stofzuiger erbij houdt, zorg dan dat je het plastic zuigmond  gebruikt zo beschadig  je niets. mocht  er een lagertje  stuk zijn moet j er wel een nieuwe inzetten hoor, anders gaat deze zwabberen. :-)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 6, 2016 om 13:27
16887 Antwoorden / 202 Vragen
am
door amraohs Nov 14, 2016 om 13:22
2 Antwoorden / 1 Vragen

Toshiba geeft 2 jaar garantie op dit product, dat staat gewoon vermeld op website en bij aankoop.

wilcovv
door wilcovv - Nov 7, 2016 om 13:06
40 Antwoorden / 2 Vragen

Heel vervelendzo'n situatie, maar... een (toch wel professioneel model) Toshiba van 2015 en dan géén onderdeel meer van verkrijgbaar??
Is die Dynafix wel een geautoriseerde Toshiba reparateur?
En moest de laptop van Toshiba of van de verkopende winkel daar naar toe?

Ik zou sowiezo die 600Euro niet accepteren (want zij maken er wellicht weer een 'refurbished' produkt van en verkopen dit voor 900 ofzo)
en breng je laptop bij een goede geautoriseerde Toshiba reparateur langs, in principe via de verkopende partij.

am
door amraohs Nov 14, 2016 om 13:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dynafix is authorized Toshiba servicepartner. Toshiba stuurt zelf hun producten die voor garantie/reparatie komen hier naar "door". Ik heb mn aanmelding voor garantie gewoon via de website van toshiba gedaan (je registreerd hier ook je product bij aankoop voor garantie). Dan ontvang je van dynalogic een bericht dat je laptop kan worden opgehaald. Vervolgens bleek dus dat hij bij dynafix werd gerepareerd.

am
door amraohs - Nov 14, 2016 om 13:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

We zijn onderhand 5 weken verder en het word nog mooier. Nadat ik het aanbod van toshiba had afgeslagen en gevraagd had het product dan maar ongerepareerd retour te sturen (formuliertjes invullen etc). Kreeg ik een antwoord dat binnen 7 dagen mn laptop zou worden teruggestuurd via dynafix/dynalogic. Na 7 dagen toch maar eens contact opgenomen en dynafix gemaild met daarin mn toshiba contactpersoon CC. Krijg vervolgens 2 dagen later een e-mail terug van dynafix dat de laptop diezelfde dag gerepareerd is en dat ik een afspraak voor bezorging kan inplannen. Wie het nog snapt....

Mn gevoel zegt dat dynafix doorgeeft dat het product niet meer te repareren is om vervolgens, als het product toch terug moet worden gestuurd, ineens wel de reparatie kan uitvoeren. Dit ligt aardig in de lijn van verhalen die ik al had gelezen van dynafix.

Ik zit dit bericht in ieder geval weer te typen op een laptop met een stille koeling.

Cookies
door Cookies - Nov 14, 2016 om 13:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@amraohs: Bedankt voor de terugkoppeling en mooi dat het blijkbaar toch nog is opgelost. En ach, Dynafix ....ballentent.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 14, 2016 om 15:23
16887 Antwoorden / 202 Vragen

inderdaad, alweer dynafix!