Toshiba laptop
Hallo, in januari heb ik een laptop gekocht bij expert in Oss. Na ongeveer 2 weken was de shift toets kapot en ben ik terug gegaan naar de winkel. Nu zeggen ze van toshiba dat het komt door ondeugdelijk gebruik en dat de toets daardoor afgebroken is. Ik bestrijd dat er ondeugdelijk mee om is gegaan maar die discussie duurt nu al 4 weken en ondertussen hebben wij geen laptop terwijl de kinderen die hard nodig hebben voor hun studie. De kosten voor reparatie zijn 134,19 euro en als ik hem terug wil zonder reparatie moet ik sowieso 70,18 euro betalen. Wat zijn mijn rechten hierin? Ik heb al begrepen dat expert, omdat het apparaat nog geen 6 maanden is, moet bewijzen dat wij het apparaat niet goed gebruikt hebben. Volgens expert is door een harde klap, val, stoot of drukschade de breuk ontstaan. Ik heb al contact gehad met de consumenten bond en die melden dat ik de klacht bij de geschillencommissie moet leggen en ook de rechtswinkel heb ik al benaderd alleen heb ik daar nog geen antwoord van gehad. Weet hier iemand hoe ik dit het makkelijkst op kan lossen zonder nog veel langer de laptop kwijt te zijn.
U zou het nog met een brief en mail kunnen proberen richting Expert, waarin u een termijn stelt.
klik HIER
aanpassen aan uw situatie.
Anders wordt het toch de geschillencommissie. Ik vraag me overigens af bij welke geschillencommissie u dan terecht zou moeten, krijg de indruk dat u deze laptop niet via de webshop van Expert heeft gekocht en dan kunt u bij de geschillencommissie thuiswinkel niet terecht. Daar zou ik nog eens navraag over doen bij de consumentenbond. Ik neem aan dat u lid bent, dus nu kunnen ze bewijzen dat dat lidmaatschap wat voorstelt.
[quote=zoekster schreef op woensdag 5 mrt 2014, 13:10]U zou het nog met een brief en mail kunnen proberen richting Expert, waarin u een termijn stelt.
klik HIER
aanpassen aan uw situatie.
Anders wordt het toch de geschillencommissie. Ik vraag me overigens af bij welke geschillencommissie u dan terecht zou moeten, krijg de indruk dat u deze laptop niet via de webshop van Expert heeft gekocht en dan kunt u bij de geschillencommissie thuiswinkel niet terecht. Daar zou ik nog eens navraag over doen bij de consumentenbond. Ik neem aan dat u lid bent, dus nu kunnen ze bewijzen dat dat lidmaatschap wat voorstelt.
Hoi, die brief had ik ook al, maar hoe kan ik nu bewijzen dat de shift toets niet al kapot was voordat die laptop bij ons stond. Hij is immers pas na 2 weken gebruik kapot gegaan en daar ligt dus het discussiepunt. Bij deze voorbeeldbrief wordt ervan uitgegaan dat de toets bij aflevering al kapot was, wat ik niet kan bewijzen.
=zoekster schreef op woensdag 5 mrt 2014, 13:10: U zou het nog met een brief en mail kunnen proberen richting Expert, waarin u een termijn stelt.
klik HIER
aanpassen aan uw situatie.
Anders wordt het toch de geschillencommissie. Ik vraag me overigens af bij welke geschillencommissie u dan terecht zou moeten, krijg de indruk dat u deze laptop niet via de webshop van Expert heeft gekocht en dan kunt u bij de geschillencommissie thuiswinkel niet terecht. Daar zou ik nog eens navraag over doen bij de consumentenbond. Ik neem aan dat u lid bent, dus nu kunnen ze bewijzen dat dat lidmaatschap wat voorstelt.
Dat hoeft u niet te bewijzen, in de wet wordt vermoed dat er al wat mis was met de toets bij aankoop (of liever bij aflevering) en dat dat zich na twee weken heeft geopenbaard door het feitelijke kapot gaan van de toets. Het is niet normaal dat een toets na twee weken het niet meer doet. Ik heb mijn laptop al 5 jaar en de toetsen doen het prima. En ik gebruik ze echt heel veel.
Expert moet bewijzen/aannemelijk maken dat het door uw gebruik komt. Laat ze dat dan maar doen. Gewoon stellen dat het door druk/val of weet ik veel wat komt, is niet genoeg. Daar moet wel een soort van bewijs voor worden geleverd.
Hoi, bedankt voor je reactie, maar de toets is afgebroken, niet zomaar kapot dus. Daar zit dan ook het probleem en volgens toshiba en expert is de laptop zo niet afgeleverd wat dus ook is ja, de toets is pas na 14 dagen kapot gegaan.
=zoekster schreef op woensdag 5 mrt 2014, 13:35: Dat hoeft u niet te bewijzen, in de wet wordt vermoed dat er al wat mis was met de toets bij aankoop (of liever bij aflevering) en dat dat zich na twee weken heeft geopenbaard door het feitelijke kapot gaan van de toets. Het is niet normaal dat een toets na twee weken het niet meer doet. Ik heb mijn laptop al 5 jaar en de toetsen doen het prima. En ik gebruik ze echt heel veel.
Expert moet bewijzen/aannemelijk maken dat het door uw gebruik komt. Laat ze dat dan maar doen. Gewoon stellen dat het door druk/val of weet ik veel wat komt, is niet genoeg. Daar moet wel een soort van bewijs voor worden geleverd.
Als hun moeilijk doen kun jij dat ook doen. Gewoon laten repareren en zonder de rekening te betalen de winkel uit lopen met laptop. Mochten ze de politie bellen, daar altijd even opwachten. Die doen toch niets aangezien het een civiele zaak is.
Blijft lastig misschien heeft u kinderen wel wat verzwegen voor u.
Kijk eens bij Klachtenkompas of een van de partijen daar aanwezig en dan komt u vast tot een goede oplossing.
Inmiddels de laptop toch laten maken voor 139€. De rechtswinkel heeft een aangetekende brief gestuurd naar expert met een reactie tijd van 14 dagen voor expert. Natuurlijk na die 14 dagen nog geen reactie mogen ontvangen van expert. We wachten nog tot dinsdag af maar ik verwacht geen reactie van Expert. Mij zijn ze als klant voor altijd kwijt en zo ook een groot deel van mijn Facebook vrienden want op een slechte service zitten we niet te wachten en ik kan overal mijn geld kwijt.
Voor de volstrekt goede orde:
Uw verkoper MOET bewijzen dat de stellingname juist is. De bewijslast ligt onder geen enkele voorwaarde bij u! Zie
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en ook
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
Volgens de Nederlandse en EU consumenten wetgeving is de verkoper aansprakelijk en bovendien ook nog op basis van de conformiteitswetgeving!
Men MOET zorgen voor gratis reparatie
Ik heb zelf een Toshiba laptop Sat C785 en kan mij met geen mogelijkheid bedenken hoe de SHIFT knop door vallen stuk kan gaan. Hier is absoluut sprake van een verborgen defect dat er niet had mogen zijn.
.
[quote=kooikertje60 schreef op zondag 23 mrt 2014, 12:25]Inmiddels de laptop toch laten maken voor 139€. De rechtswinkel heeft een aangetekende brief gestuurd naar expert met een reactie tijd van 14 dagen voor expert. Natuurlijk na die 14 dagen nog geen reactie mogen ontvangen van expert. We wachten nog tot dinsdag af maar ik verwacht geen reactie van Expert. Mij zijn ze als klant voor altijd kwijt en zo ook een groot deel van mijn Facebook vrienden want op een slechte service zitten we niet te wachten en ik kan overal mijn geld kwijt.
ps: uw terugkoppeling komt net binnen na mijn reactie. feitelijk is het jammer dat u de laptop heeft laten repareren tegen betaling. Ik neem aan dat in de brief van de rechtswinkel dat bedrag wordt teruggevorderd.
Inderdaad: niet meer bij die winkel kopen en zegt dat voort.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer