ko
door kooikertje60 Mar 5, 2014 om 12:49
Computers & telefonie

Toshiba laptop

Hallo, in januari heb ik een laptop gekocht bij expert in Oss. Na ongeveer 2 weken was de shift toets kapot en ben ik terug gegaan naar de winkel. Nu zeggen ze van toshiba dat het komt door ondeugdelijk gebruik en dat de toets daardoor afgebroken is. Ik bestrijd dat er ondeugdelijk mee om is gegaan maar die discussie duurt nu al 4 weken en ondertussen hebben wij geen laptop terwijl de kinderen die hard nodig hebben voor hun studie. De kosten voor reparatie zijn 134,19 euro en als ik hem terug wil zonder reparatie moet ik sowieso 70,18 euro betalen. Wat zijn mijn rechten hierin? Ik heb al begrepen dat expert, omdat het apparaat nog geen 6 maanden is, moet bewijzen dat wij het apparaat niet goed gebruikt hebben. Volgens expert is door een harde klap, val, stoot of drukschade de breuk ontstaan. Ik heb al contact gehad met de consumenten bond en die melden dat ik de klacht bij de geschillencommissie moet leggen en ook de rechtswinkel heb ik al benaderd alleen heb ik daar nog geen antwoord van gehad. Weet hier iemand hoe ik dit het makkelijkst op kan lossen zonder nog veel langer de laptop kwijt te zijn.

1199 12 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Mar 5, 2014 om 13:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U zou het nog met een brief en mail kunnen proberen richting Expert, waarin u een termijn stelt.

klik HIER
aanpassen aan uw situatie.

Anders wordt het toch de geschillencommissie. Ik vraag me overigens af bij welke geschillencommissie u dan terecht zou moeten, krijg de indruk dat u deze laptop niet via de webshop van Expert heeft gekocht en dan kunt u bij de geschillencommissie thuiswinkel niet terecht. Daar zou ik nog eens navraag over doen bij de consumentenbond. Ik neem aan dat u lid bent, dus nu kunnen ze bewijzen dat dat lidmaatschap wat voorstelt.

ko
door kooikertje60 - Mar 5, 2014 om 13:18
20 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 5 mrt 2014, 13:10]U zou het nog met een brief en mail kunnen proberen richting Expert, waarin u een termijn stelt.

klik HIER
aanpassen aan uw situatie.

Anders wordt het toch de geschillencommissie. Ik vraag me overigens af bij welke geschillencommissie u dan terecht zou moeten, krijg de indruk dat u deze laptop niet via de webshop van Expert heeft gekocht en dan kunt u bij de geschillencommissie thuiswinkel niet terecht. Daar zou ik nog eens navraag over doen bij de consumentenbond. Ik neem aan dat u lid bent, dus nu kunnen ze bewijzen dat dat lidmaatschap wat voorstelt.

ko
door kooikertje60 - Mar 5, 2014 om 13:21
20 Antwoorden / 11 Vragen

Hoi, die brief had ik ook al, maar hoe kan ik nu bewijzen dat de shift toets niet al kapot was voordat die laptop bij ons stond. Hij is immers pas na 2 weken gebruik kapot gegaan en daar ligt dus het discussiepunt. Bij deze voorbeeldbrief wordt ervan uitgegaan dat de toets bij aflevering al kapot was, wat ik niet kan bewijzen.

=zoekster schreef op woensdag 5 mrt 2014, 13:10: U zou het nog met een brief en mail kunnen proberen richting Expert, waarin u een termijn stelt.

klik HIER
aanpassen aan uw situatie.

Anders wordt het toch de geschillencommissie. Ik vraag me overigens af bij welke geschillencommissie u dan terecht zou moeten, krijg de indruk dat u deze laptop niet via de webshop van Expert heeft gekocht en dan kunt u bij de geschillencommissie thuiswinkel niet terecht. Daar zou ik nog eens navraag over doen bij de consumentenbond. Ik neem aan dat u lid bent, dus nu kunnen ze bewijzen dat dat lidmaatschap wat voorstelt.

zoekster
door zoekster - Mar 5, 2014 om 13:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat hoeft u niet te bewijzen, in de wet wordt vermoed dat er al wat mis was met de toets bij aankoop (of liever bij aflevering) en dat dat zich na twee weken heeft geopenbaard door het feitelijke kapot gaan van de toets. Het is niet normaal dat een toets na twee weken het niet meer doet. Ik heb mijn laptop al 5 jaar en de toetsen doen het prima. En ik gebruik ze echt heel veel.

Expert moet bewijzen/aannemelijk maken dat het door uw gebruik komt. Laat ze dat dan maar doen. Gewoon stellen dat het door druk/val of weet ik veel wat komt, is niet genoeg. Daar moet wel een soort van bewijs voor worden geleverd.

ko
door kooikertje60 - Mar 5, 2014 om 14:21
20 Antwoorden / 11 Vragen

Hoi, bedankt voor je reactie, maar de toets is afgebroken, niet zomaar kapot dus. Daar zit dan ook het probleem en volgens toshiba en expert is de laptop zo niet afgeleverd wat dus ook is ja, de toets is pas na 14 dagen kapot gegaan.

=zoekster schreef op woensdag 5 mrt 2014, 13:35: Dat hoeft u niet te bewijzen, in de wet wordt vermoed dat er al wat mis was met de toets bij aankoop (of liever bij aflevering) en dat dat zich na twee weken heeft geopenbaard door het feitelijke kapot gaan van de toets. Het is niet normaal dat een toets na twee weken het niet meer doet. Ik heb mijn laptop al 5 jaar en de toetsen doen het prima. En ik gebruik ze echt heel veel.

Expert moet bewijzen/aannemelijk maken dat het door uw gebruik komt. Laat ze dat dan maar doen. Gewoon stellen dat het door druk/val of weet ik veel wat komt, is niet genoeg. Daar moet wel een soort van bewijs voor worden geleverd.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 5, 2014 om 15:43
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Als hun moeilijk doen kun jij dat ook doen. Gewoon laten repareren en zonder de rekening te betalen de winkel uit lopen met laptop. Mochten ze de politie bellen, daar altijd even opwachten. Die doen toch niets aangezien het een civiele zaak is.

sl
door slobberbone - Mar 5, 2014 om 15:55
508 Antwoorden / 2 Vragen

Blijft lastig misschien heeft u kinderen wel wat verzwegen voor u.

Kijk eens bij Klachtenkompas of een van de partijen daar aanwezig en dan komt u vast tot een goede oplossing.

ko
door kooikertje60 - Mar 23, 2014 om 12:25
20 Antwoorden / 11 Vragen

Inmiddels de laptop toch laten maken voor 139€. De rechtswinkel heeft een aangetekende brief gestuurd naar expert met een reactie tijd van 14 dagen voor expert. Natuurlijk na die 14 dagen nog geen reactie mogen ontvangen van expert. We wachten nog tot dinsdag af maar ik verwacht geen reactie van Expert. Mij zijn ze als klant voor altijd kwijt en zo ook een groot deel van mijn Facebook vrienden want op een slechte service zitten we niet te wachten en ik kan overal mijn geld kwijt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 23, 2014 om 13:40
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Voor de volstrekt goede orde:
Uw verkoper MOET bewijzen dat de stellingname juist is. De bewijslast ligt onder geen enkele voorwaarde bij u! Zie
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en ook
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

Volgens de Nederlandse en EU consumenten wetgeving is de verkoper aansprakelijk en bovendien ook nog op basis van de conformiteitswetgeving!

Men MOET zorgen voor gratis reparatie

Ik heb zelf een Toshiba laptop Sat C785 en kan mij met geen mogelijkheid bedenken hoe de SHIFT knop door vallen stuk kan gaan. Hier is absoluut sprake van een verborgen defect dat er niet had mogen zijn.
.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 23, 2014 om 13:45
16887 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=kooikertje60 schreef op zondag 23 mrt 2014, 12:25]Inmiddels de laptop toch laten maken voor 139€. De rechtswinkel heeft een aangetekende brief gestuurd naar expert met een reactie tijd van 14 dagen voor expert. Natuurlijk na die 14 dagen nog geen reactie mogen ontvangen van expert. We wachten nog tot dinsdag af maar ik verwacht geen reactie van Expert. Mij zijn ze als klant voor altijd kwijt en zo ook een groot deel van mijn Facebook vrienden want op een slechte service zitten we niet te wachten en ik kan overal mijn geld kwijt.

ps: uw terugkoppeling komt net binnen na mijn reactie. feitelijk is het jammer dat u de laptop heeft laten repareren tegen betaling. Ik neem aan dat in de brief van de rechtswinkel dat bedrag wordt teruggevorderd.

Inderdaad: niet meer bij die winkel kopen en zegt dat voort.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 23, 2014 om 14:51
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Met 102 toetsen kan er een stuk gaan.
Gewoon fabrieksfoutje met matig plastic.

Gezien de prijs is het gehele toetsenbord vervangen en 1 losse knop was voldoende geweest.
Of het de knop zelf is die beschadigde of het onderblad is daarvoor bepalend.
In 98% is het de knop bovenop.

Een werkplaats met diverse apparaten hebben meestal wel voordelig een los toetsje en bij monteren van slechts 1 Shift is de rest voor de volgende klant dus €10,- is dan ruim voldoende.

Meestal vervangen ze de veel gebruikte onleesbaar geworden letters dus vooral Shift bleef over.
AGINOT, die glimmen bij mijn en sneuvelen het eerste....

Verder is de 4 jaren oude gelijk aan nieuwste dus geheel toetsenbord hoefde niet.

Helaas is Expert een dozen verkoper, allen witgoed doen ze nog wel eens zelf maar daarom is het zo duur.....
Een echte PC winkel met eigen werkplaats is in dit soort gevallen meestal gratis omdat ze nog diverse toetsenborden hebben liggen....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 23, 2014 om 15:03
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Misschien nog sterker: nu ik eergisteren zelf werd geconstateerd met een loszittende toets en deze kon aandrukken betekent het feitelijk dat op zeer eenvoudige wijze een nieuwe toets geplaatst had kunnen worden, de kapotte eruit en een nieuwe erin en dat behoeft onder geen enkele voorwaarde € 139,00 te kosten! En dat betekent dan feitelijk ook nog onrechtmatig handelen of erger.