smurf
door smurf Sep 3, 2009 om 22:37
Computers & telefonie

Trojaans paard

Heb vandaag een kaspersky antivirusscan op de computer gezet (vista), maar heb ineens een trojaans paard op de bedreigingen zien staan. Hoe krijg ik dat van mijn computer af Help!!!

694 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 3, 2009 om 22:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo smurf,

Lees dit eens:

Met vr.gr.

edwardus
door edwardus - Sep 4, 2009 om 00:59
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het lijkt me toch wel de bedoeling dat Kaspersky dat zou moeten kunnen schoonmaken, zo niet verwijderen. Is die Kaspersky via de officiƫle weg aangeschaft of via internet opgeduikeld? Indien het laatste, dan lijkt het me nogal logisch dat daar een trojan in zit.

Als het niet lukt met Kaspersky zelf, inderdaad MBAM laten scannen.

winkelwagen2
door winkelwagen2 - Sep 4, 2009 om 09:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Even Spybot draaien  (zoek Google Spybot Free).
Bij voorkeur in de veilig modus.

sl
door slechtvalk_1 - Sep 4, 2009 om 13:43
9 Antwoorden / 0 Vragen

Als het goed is, heeft kaspersky deze trojan al in de quarantaine map gezet en hoef je verder niets te doen.dit bestand is dan geisoleerd en kan geen kwaad meer uitrichten.Anders kan je je pc in de veilige modus opstarten (met internetverbinding) en googelen naar b.v. trojan hunter.je kan dan een proefversie downloaden en deze laten draaien op je pc, probleem opgelost, succes

holpen
door holpen - Sep 5, 2009 om 17:38
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Om niet al te snel conclusies te trekken: wat voor melding krijg je exact te zien? En waarvan is die melding? Is dat een waarschuwing die Kaspersky afgeeft of komt de melding ergens anders vandaan?

smurf
door smurf - Sep 7, 2009 om 13:25
8 Antwoorden / 9 Vragen

Bedankt voor de reacties, het is idd gelukt.

groetjes Sara