druifje01
door druifje01 Mar 13, 2011 om 19:08
Computers & telefonie

Trojans

Norton heeft Trojans gedecteerd op mijn laptop. Er is ook een infectiemelding van SPYWARE_DOCTOR_FAKE (??). met audio-illustratie van paardengehinnik. Dan geeft een schermpje nog een verborgen ip-adres aan.
Beide meldingen gaan naar een beschermend programma dat niet gratis is. Van mijn part, maar ik heb de moed niet om nu een betaalverrichting te doen Wat kan ik het beste doen (En, wat heb ik fout gedaan?)

N.B. Ik heb Spyware Doctor en Mac Afee Security Scan geinstalleerd en dan is daar natuurlijk nog de Fire Wall.

5599 65 Rapporteer

pino123
door pino123 - Mar 13, 2011 om 19:32
2763 Antwoorden / 14 Vragen

MBAM installeren

pino123
door pino123 - Mar 13, 2011 om 19:33
2763 Antwoorden / 14 Vragen

en uitvoeren natuurlijk ;)

druifje01
door druifje01 - Mar 13, 2011 om 20:02
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Goed, maar er is een hoog schadenivo lees ik ook daar. De computer begint ook een beetje raar te doen: gaat zeer langzaam en heeft langgegerekte regels. Is er misschien een mogelijkheid om diep te reinigen al lijkt mij dat wat heftig. Ik maak mij zorgen.

quantas
door quantas - Mar 13, 2011 om 20:17
670 Antwoorden / 0 Vragen

Spyware doctor is sowieso al een programma wat zelf al veel rotzooi veroorzaakt dat is 1.

Mbam moet je wel in veilige modus draaien met netwerk ondersteuning draaien en updaten, daarna normale modus wederom herhalen.

freya
door freya - Mar 13, 2011 om 22:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo druifje01,

Misschien helpt een systeemherstel nog? Daarna evenzogoed MBAM installeren en de boel nog eens laten scannen.

En als het al 'te ernstig' is, terugzetten naar de begintoestand met de recovery-CD/DVD (ben je wel alles kwijt).

Overigens heb ik volgens mij wel vaker gelezen dat je met één of ander virus of trojan zit, dus ik denk dat je toch eens wat kritischer (lees: voorzichtiger) moet zijn vóór je op het internet ergens op klikt of iets downloadt....

m.vr.gr. Freya

druifje01
door druifje01 - Mar 13, 2011 om 22:50
1712 Antwoorden / 140 Vragen

En waarom heeft dit antwoord nu afkeuringen gekregen? Zo kom ik niet verder. Ik wil wel graag van de Trojan Horses en het hinderlijke afgehinnik af. Wat te doen? Er is inmiddels een Access Violation en Windows foutcode 0x1FC408. Misschien is het beter om een specialistenforum te benaderen? Bestaat dat? Het internet beveiligingscentrum kan ik niet vinden.

druifje01
door druifje01 - Mar 13, 2011 om 23:28
1712 Antwoorden / 140 Vragen

@Freya, Ik heb de site alleen geraadpleegd toen ik beveiliging giing installeren.Nu heb ik een nieuwe laptop en het is na een paar weken al raak. Zo extreem heb ik het nog nooit aan de hand gehad. Het gebruik van de laptop is beperkt: alledaagse dingen, administratie en schrijfwerk. Geen spellen of dergelijke. Dacht al aan systeemherstel. Zal eens zien.

birdies
door birdies - Mar 14, 2011 om 04:51
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Ik heb de site alleen geraadpleegd toen ik beveiliging giing installeren.........

Welke site?

.........Misschien is het beter om een specialistenforum te benaderen?........

Probleem is meer dat het verwijderen van een ernstige besmetting enige vaardigheden van de p.c. gebruiker vereist.

Ik begrijp dat je al met MBAM gescand hebt en deze de trojan niet heeft kunnen verwijderen. Als je nog wel het internet op kunt, download dan Emsisoft (1e download link)

Na downloaden eerst updaten, daarna volledige scan, dan p.c. opnieuw opstarten en weer scannen.

birdies
door birdies - Mar 14, 2011 om 05:02
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Beide meldingen gaan naar een beschermend programma dat niet gratis is. Van mijn part, maar ik heb de moed niet om nu een betaalverrichting te doen ........

Je gaat toch niet betalen voor een trojan! De beveiliging (Spyware Doctor blijkbaar, maar dan niet de echte Spyware Doctor!) die je hebt gedownload is nep, dat is de trojan!

Ik begrijp trouwens niet dat Norton geen waarschuwing heeft gegeven toen je die fake ging downloaden. Ik vermoed dat je waarschuwingen hebt genegeerd, want de trojan die je hebt, is een bekende.

quantas
door quantas - Mar 14, 2011 om 08:29
670 Antwoorden / 0 Vragen

Och ja die rode duimen van de zgn specialisten zijn we hier wel gewend die willen meepraten maar weten bijgod niet waarover schijnbaar.

Met Mbam kan je elke pc redden maar je moet wel weten hoe.
En uiteraard nog wat trucjes toepassen maar dan kan je beter ff een pro inhuren die het voor je doet.

[quote]Ik begrijp trouwens niet dat Norton geen waarschuwing heeft gegeven toen je die fake ging downloaden. Ik vermoed dat je waarschuwingen hebt genegeerd, want de trojan die je hebt, is een bekende.

Ik begrijp dat heel goed iedereen geilt op Norton omdat het veel verkocht wordt maar het is bijna het slechtste programma qua beveiliging wat er is.
Bij alle pc's die ik wekelijks onderhanden heb zijn de vervuilste pc's juist voorzien van Norton dus wat is het toch een goed programma.

Maar ja sommige consumenten kan je helaas alles wijsmaken.

druifje01
door druifje01 - Mar 14, 2011 om 08:36
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Birdies, ik geloof dat je mis zit. Begrijp mij goed, ik wlde geen betaalverrichting doen voor een Virusbescherming De Spyware Doctor die ik heb gedownload was wel goed. Alleen de fake-versie is er gisteren vanzelf opgekomen. Natuurlijk was die nep maar dat duidt wel aan dat er rommel aan het werk is. Ik herinner mij nu eens een scherm gezien te hebben met een false belofte dat achter een download te voorschijn kwam. Daar zal de ellende begonnen zijn. Ik heb systeemherstel gedaan nu is het weer wat rustiger nadat er vanmorgen allereerst een IP-conflict aangegeven werd. Nogmaals ik heb niet fake gedownload!

druifje01
door druifje01 - Mar 14, 2011 om 09:00
1712 Antwoorden / 140 Vragen

@Birdie nogmaals: Ik bedoel de fakedownload was stiekemme malware. Maar ik heb nu zoveel meldingen gezien van diverse beschermprogramma's dat ik mij af vraag of ze elkaar niet in de weg zitten. Emisoft wordt geinstalleerd en Registry Booster kan weg?

f.weele
door f.weele - Mar 14, 2011 om 12:01
1085 Antwoorden / 27 Vragen

de consumentenbond heeft weer een test gedaan onder virusscanners;
resultaat is dat McAfee onderaan bungelt van de veertien grootste virusscanners
en daarmee slecht scoort met 4,3 punten in de test. De firewall schijnt
aan alle kanten te rammelen. Avira Antivir Personal (gratis) doet het nog beter.
Beste koop zou zijn: ESET Smart Security 4.

freya
door freya - Mar 14, 2011 om 13:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@f.weele:

Allemaal leuk en aardig die testjes van de consumentenbond, maar een (beveiligings)keten is zo sterk als z'n zwakste schakel en die zwakste schakel bevindt zich nog steeds tussen de stoel en het toetsenbord....
Dus je kunt de beste beveiligingssoftware installeren en je computer helemaal dichtspijkeren, maar tegen die 'zwakste schakel' is niets opgewassen....

Freya

freya
door freya - Mar 14, 2011 om 13:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En om het nog maar even te illustreren, ik heb alleen dat 'slechte' McAfee op mijn harde schijf geïnstalleerd staan en een actieve firewall in de router en mijn computer staat minstens 10 uur per dag 'online' en ik heb werkelijk nooit last van virussen, trojans of wat dan ook.... Dus?

Freya

oldyeller
door oldyeller - Mar 14, 2011 om 13:21
54 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had ook een vette trojan, die zich na verwijderen steeds weer installeerde.

Malwarebytes reinigde mijn pc tot in de diepste registers en de trojan is helemaal verwijderd!

Dit programma is gratis te downloaden op:
http://www.malwarebytes.org/

ri
door riyaz - Mar 14, 2011 om 13:26
4 Antwoorden / 0 Vragen

Druifje,

Ik zou toch het beste adviseren om je bestanden te backuppen en gewoon je hele laptop opnieuw installeren. Download daarna of koop een AVG internet security. Heb best wel goeie ervaringen ermee. Bovendien van al die software programma's op de markt word je ook niet wijzer. Elk programma beweert steeds beter te zijn.

Wat ik wel vind van Norton is dat het best een groot programma is en veel geheugen vreet. Dat zijn mijn ervaringen althans.

En een tip, op het moment dat je je pc opnieuw hebt geinstallerd download/koop acronis true image. Maak een bootcd en daarmee maak je een image van je laptop nadat je ie helemaal schoon is.

Daarna moet je regelmatig je antivirus programma steeds updaten. Meestal gaat ie ook automatisch als je pc/laptop vaak aanstaat. En anders gewoon handmatig updaten

Zodra je laptop dan weer trager word dan kan je met de bootcd van Acronis je laptop in 3-5 min opnieuw installeren. Hierna kan je dan rustig verder werken waarmee je bezig was.

Als je nog vragen hebt, laat me weten

hoop dat je wat hebt gehad aan mijn bijdrage

oldyeller
door oldyeller - Mar 14, 2011 om 13:28
54 Antwoorden / 0 Vragen

Sorrie.....het is http://www.malwarebytes.nl/

Heel gebruiksvriendelijk en effectief!

th
door theodorusme - Mar 14, 2011 om 13:48
111 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=druifje01 schreef op zondag 13 mrt 2011, 22:50]En waarom heeft dit antwoord nu afkeuringen gekregen? Zo kom ik niet verder. Ik wil wel graag van de Trojan Horses en het hinderlijke afgehinnik af. Wat te doen? Er is inmiddels een Access Violation en Windows foutcode 0x1FC408. Misschien is het beter om een specialistenforum te benaderen? Bestaat dat? Het internet beveiligingscentrum kan ik niet vinden.

Probeer het eens op Nationaal Computer Forum. Daar wordt wèl serieus op dit soort vragen ingegaan en wordt u stap voor stap geholpen tot het euvel is verholpen.

erik008
door erik008 - Mar 14, 2011 om 13:55
1401 Antwoorden / 25 Vragen

In spyware doctor zitten geluidseffecten.
Sommige andere virusscanners hebben dat ook.
Als ze een Trojaans paard vinden hinnikt de scanner even via de luidsprekers.
Bij de instellingen kun je dat effect uit doen.

Cool toch.

oldyeller
door oldyeller - Mar 14, 2011 om 14:06
54 Antwoorden / 0 Vragen

Nou.....ik ben hartstikke serieus, hoor!

Mijn pc liep vast door de vele pop-ups van de trojan.
Mijn neef......die absoluut verstand heeft van alles wat met pc's te maken heeft, gaf me deze tip.
En hij werkt!
Beter nog dan mijn eigen beveiligingsprogramma's, want die kregen hem niet weg!

Malwarebytes loste zo het probleem op....
Gratis, gebruiksvriendelijk en altijd up-to-date.

http://www.malwarebytes.nl/

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2011 om 14:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@theodorusme,

Op dit forum zitten voldoende experts!! En die gaan serieus op problemen in waarvan de meeste dan ook worden opgelost!!

@oldyeller,

Het allereerste antwoord gezien?!

Met vr.gr.

th
door theodorusme - Mar 14, 2011 om 14:19
111 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 14 mrt 2011, 14:15]@theodorusme,

Op dit forum zitten voldoende experts!! En die gaan serieus op problemen in waarvan de meeste dan ook worden opgelost!!

@oldyeller,

Het allereerste antwoord gezien?!

Met vr.gr.
Maar op het Nationaal Computer Forum wordt men echt stap voor stap door specialisten van het probleem verlost. Dat gaat echt veel verder dan het geven van tip, hoe waardevol die hier ook zijn.

oldyeller
door oldyeller - Mar 14, 2011 om 14:21
54 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=theodorusme schreef op maandag 14 mrt 2011, 13:48]
Probeer het eens op Nationaal Computer Forum. Daar wordt wèl serieus op dit soort vragen ingegaan en wordt u stap voor stap geholpen tot het euvel is verholpen.

Ik zit hier op het forum om mensen te vertellen hoe ik soortgelijke problemen heb opgelost!
Niet om hun pc naar de knoppen te helpen!
Een geïnfecteerde pc opnieuw installeren is helemaal niet nodig.
Malwarebytes haalt alleen de troep weg en behoud de bestanden die je nodig hebt.

oldyeller
door oldyeller - Mar 14, 2011 om 14:26
54 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 14 mrt 2011, 14:15]@

@oldyeller,

Het allereerste antwoord gezien?!

Met vr.gr.

Hahahaa......kende die afkorting niet!
Druifje01.....ik sluit me geheel bij Pino123 aan! :)

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2011 om 14:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@oldyeller,

.....Malwarebytes loste zo het probleem op....
Gratis, gebruiksvriendelijk en altijd up-to-date.
.....
Mits je laat updaten vóórdat je scant!

.....http://www.malwarebytes.nl/.....
Zou het toch via deze link downloaden.

Met vr.gr.

oldyeller
door oldyeller - Mar 14, 2011 om 15:00
54 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 14 mrt 2011, 14:52]@oldyeller,

.....Malwarebytes loste zo het probleem op....
Gratis, gebruiksvriendelijk en altijd up-to-date.
.....
Mits je laat updaten vóórdat je scant!

.....http://www.malwarebytes.nl/.....
Zou het toch via deze link downloaden.

Met vr.gr.

Dat vraagt tie netjes als je hem start.
Handig.....hoef je het zelf niet te onthouden.
:)

hellevoet
door hellevoet - Mar 14, 2011 om 15:31
151 Antwoorden / 28 Vragen

@f.weele:

Hallo.

Ik schaar me achter Freya.

Ik gebruik al een jaar of tien McAfee(Enterprise) en heb nog nooit een virus, trojan of aanverwant artikel gehad, ben heel veel online.

Ik gebruik ook McFee Site Advisor. Tot volle tevredenheid. Ook Malwarebytes doet zijn werk uitstekend, maar vindt nooit wat, dus zo slecht is McFee nog niet

Vr. Gr. Hellevoet

f.weele
door f.weele - Mar 14, 2011 om 16:16
1085 Antwoorden / 27 Vragen

ja dat snap ik, maar ik heb dit uit het AD van afgelopen zaterdag geciteerd.
Helaas ben ik geen lid van de consumentenbond, want dan kun je
de resultaten van de test nakijken. Overigens vraag ik mij wel af hoe ze testen.
Ik zal in de bieb kijken of de consumentengids er al ligt of even aan een bekende
vragen die wel lid is. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n test krakkemikkig in elkaar steekt.
m.vr.gr.

=hellevoet schreef op maandag 14 mrt 2011, 15:31: @f.weele:

Hallo.

Ik schaar me achter Freya.

Ik gebruik al een jaar of tien McAfee(Enterprise) en heb nog nooit een virus, trojan of aanverwant artikel gehad, ben heel veel online.

Ik gebruik ook McFee Site Advisor. Tot volle tevredenheid. Ook Malwarebytes doet zijn werk uitstekend, maar vindt nooit wat, dus zo slecht is McFee nog niet

Vr. Gr. Hellevoet

vedion
door vedion - Mar 14, 2011 om 17:40
54 Antwoorden / 3 Vragen

wat net iets beter is dan malwarebytes is superantispyware
wat ik na een scan nog allemaal tegen kwam
en dat na gescant te hebben met malwarebytes

hier heb je de gratis versie: superantispyware

dit progamma lost het zeker op.

oldyeller
door oldyeller - Mar 14, 2011 om 18:03
54 Antwoorden / 0 Vragen

Ach......er word elke minuut nieuwe spy-en malware het net op geschopt.

Die moeten eerst ontdekt worden en dan pas kunnen ze opgenomen worden in de beveiligingsprogramma's.
En dan is het maar net welke beveiliger de indringer het eerst ontdekt en ontmaskerd.

Dus een 100% dekking heb je nooit.

Niet in de stress schieten, maar gewoon een programmaatje als Malwarebytes installeren en kijken wat er gebeurd.
Lukt het niet, dan op naar de volgende.....bv die Vedion aanraadt.
Ik ken het programma niet, maar waarom zou Vedion er om liegen?

En erger dan nu kun je het toch niet maken.
Zou daarom eerst een programma kiezen die ook indringers uit het register haalt.
De hele boel opnieuw installeren, kan altijd nog.

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2011 om 18:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@oldyeller,

SAS (dat is de afkorting van SuperAntiSpyware ;-)) is een goed bekend staand programma.
Wordt vaak in combinatie met MBAM gebruikt.
Een (nog betere) andere kun je vinden bij Emsisoft (klik hier) 30-dagen trial. (Op deze pagina kun je ook MBAM en SAS downloaden!!)
En zo zijn er nog wel andere.

Met vr.gr.

oldyeller
door oldyeller - Mar 14, 2011 om 18:40
54 Antwoorden / 0 Vragen

@edrick3

Bedankt voor de tip!
Weet ik waar naar ik moet zoeken, als MBAM het niet op kan lossen.
Sinds die alle ongewenste bestanden uit het register heeft gevist, geen enkel probleem meer.
Geeft ook geen conflicten met andere software.

En dat voor nop! :)

Groetjes

wj
door wjdevries - Mar 14, 2011 om 19:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik AVG anti-virus free edition 2011. Werkt perfect. Zet trojans en andere rotzooi in quarantaine, waarna je de boel van je computer kunt verwijderen.
Tevens laat ik AVG 1*/week de hele computer scannen.
Succes

birdies
door birdies - Mar 14, 2011 om 19:10
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Ik gebruik AVG anti-virus free edition 2011. Werkt perfect. .........

Velen denken daar heel anders over. Ben zelf ook geen aanhanger van AVG.

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2011 om 19:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wjdevries,

Ben het met birdies eens.
Kun je beter Avast gebruiken.

Met vr.gr.

f.weele
door f.weele - Mar 14, 2011 om 19:19
1085 Antwoorden / 27 Vragen

deze gebruik ik ook. Tot nu toe geen problemen en AVG functioneerd bij mij al bijna twee jaar naar behoren. Doe wel iedere dag een automatische scan en bijwerken. Maar wat Freya ook al zegt is degene die achter de knoppen zit
alles in de hand heeft.
m.vr.gr.

=wjdevries schreef op maandag 14 mrt 2011, 19:08: Ik gebruik AVG anti-virus free edition 2011. Werkt perfect. Zet trojans en andere rotzooi in quarantaine, waarna je de boel van je computer kunt verwijderen.
Tevens laat ik AVG 1*/week de hele computer scannen.
Succes

oldyeller
door oldyeller - Mar 14, 2011 om 19:30
54 Antwoorden / 0 Vragen

AVG kreeg bij mij die Trojan maar gedeeltelijk eruit.
Het bestandje, die de trojan steeds weer installeerde, zat te diep in het register verborgen.
Dus iedere keer als ik de pc weer opstartte.....jawel.....daar was tie weer!

druifje01
door druifje01 - Mar 14, 2011 om 20:04
1712 Antwoorden / 140 Vragen

By the way, ik zag net een klein scherm met de naam cursormania. (Keuze uit allerlei verschillende cursors). Daar heb ik niet voor gekozen, het staat er zomaar ineens. Moet ik nu cocluderen dat er nog rommel op de laptop staat? Hoe komt dat cursorschermpje er anders op?

th
door theodorusme - Mar 14, 2011 om 20:19
111 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=druifje01 schreef op maandag 14 mrt 2011, 20:04]By the way, ik zag net een klein scherm met de naam cursormania. (Keuze uit allerlei verschillende cursors). Daar heb ik niet voor gekozen, het staat er zomaar ineens. Moet ik nu cocluderen dat er nog rommel op de laptop staat? Hoe komt dat cursorschermpje er anders op?

Mag ik je nog eens wijzen op Het Nationaal Computer Forum? Ook daar zitten experts die je stap voor stap door het opschoningsproces leiden. En daar komt ook MBAM aan te pas maar ook nog andere programma's zoals HijackThis. Dat wordt door hun EXPERTS helemaal voor je geanalyseerd. Probeer het toch maar eens. Succes!

oldyeller
door oldyeller - Mar 14, 2011 om 21:19
54 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=druifje01 schreef op maandag 14 mrt 2011, 20:04]By the way, ik zag net een klein scherm met de naam cursormania. (Keuze uit allerlei verschillende cursors). Daar heb ik niet voor gekozen, het staat er zomaar ineens. Moet ik nu cocluderen dat er nog rommel op de laptop staat? Hoe komt dat cursorschermpje er anders op?

Druifje, heb je eigenlijk al wel wat ondernomen??
Zet MBAM erop en je zult er nog van opkijken wat een troep die eruit haalt.
Als je niets probeert, dan zul je steeds meer verrassende venstertjes tegenkomen, want zolang je niks doet, blijft je pc kwetsbaar.

laaglander
door laaglander - Mar 14, 2011 om 21:54
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo druifje01,

Ik weet niet of je al wat gedaan hebt of dat het al gelukt is, maar ook van mijn kant even een opzet om je door het probleem te helpen naar de oplossing.

1. de pc start nog op, al krijg je rare meldingen. Probeer dan een 2de gebruiker in het configuratie scherm aan te maken, geef hem administrator rechten. Noema hem test of tijdelijk.
1b. wanneer dit niet meer lukt in normale modus, maak de nieuwe administrator aan onder veilige modus.

2. start op met de nieuwe administrator. (je zou voordat windows volledig opstart de keuze krijgen met welke gebruiker je zou willen inloggen)

3. download en installeer en update MBAM.

4 Nadat MBAM 1x volledig heeft gescand alles verwijderen en een herstart uitvoeren.

5 opnieuw inloggen met de aangemaakte administrator.

6 scan opnieuw met MBAM en wanneer die weer iets heeft gevonden en verwijdert, weer een herstart anders zonder herstart door met punt 7

7 ingelogd zijnde als administrator, installeer en update windows security essentials en laat deze ook scannen. Wanneer deze iets heeft gevonden en daarna verwijdert. voer nogmaals de scan uit.

8 herstart en log in met je gebruikelijke gebruiker.

9 controleer of alles weer werkt als voorheen.

10 zo ja verwijder de aangemaakte administrator weer en overweeg om de virusscanner die je eerst gebruikt de deinstalleren en MSE te houden.

succes Laaglander

oldyeller
door oldyeller - Mar 14, 2011 om 22:20
54 Antwoorden / 0 Vragen

Cursormania is een site voor zogenaamde gratis cursors, maar je moet wel eerst een bestand downloaden. (NIET doen)
Het is dus reclame wat je te zien krijgt, met als doel nóg meer troep op je pc te zetten.
.
Ik kreeg elke 2 minuten een reclame door die trojan.
Dus het antwoord is ja......er staan nog bestanden op je pc die er absoluut af moeten.

womanpower
door womanpower - Mar 15, 2011 om 12:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo
Ik heb het zelfde gehad en schrok er echt van!
Maar maak je niet druk je moet ze gewoon verwijderen en dan is alles weer ok!
Succes!

oldyeller
door oldyeller - Mar 15, 2011 om 13:56
54 Antwoorden / 0 Vragen

Druifje.......ik geef het op.

Meerdere mensen hier zeggen dat Malwarebytes een goed, programma is, maar het lijkt alsof je er niets mee doet.

MBAM heeft bij mij niets verknald, alleen maar verbeterd.
Geen systeemherstel nodig, geen crash gehad, niets opnieuw hoeven installeren.
Niets ingewikkelds.

Gewoon downloaden, updaten, scannen, schadelijke bestanden laten verwijderen en weer lekker verder genieten van je pc/laptop.

Je vraagt raad, maar vervolgens twijfel je aan de adviezen over MBAM..
Maak het jezelf toch niet zo moeilijk.

birdies
door birdies - Mar 15, 2011 om 14:01
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@oldyeller: MBAM is inderdaad een goed programma, maar de hardnekkigste trojans krijgt MBAM niet weg; dat lukt dan vaak wel Emsisoft is mijn ervaring met de 'tig' p.c.'s die ik regelmatig vol rotzooi onder handen krijg.

Ben wel met je eens dat er totaal geen feedback komt van druifje, dus daar kunnen we dan verder niks mee.

snah
door snah - Mar 15, 2011 om 14:43
654 Antwoorden / 61 Vragen

Als alle eerder genoemde adviezen en programma's niet heeft geholpen , probeer dan eens het programma Trojan remover. Met dit programma moet het lukken .

KLIK

Hans

quantas
door quantas - Mar 15, 2011 om 14:44
670 Antwoorden / 0 Vragen

Dan doe jij toch iets niet goed.
Want Mbam staat 1 het beste aangeschreven en 2 krijgt ie echt alles weg alleen je moet wel weten hoe je het moet gebruiken en hoe verschillende trojans en virussen elkaar kunnen activeren.

Mbam is een hulpmiddel niks meer niks minder je moet zelf ook weten wat er mogelijk is en hoe je handmatig dingen kan verwijderen.

=birdies schreef op dinsdag 15 mrt 2011, 14:01: @oldyeller: MBAM is inderdaad een goed programma, maar de hardnekkigste trojans krijgt MBAM niet weg; dat lukt dan vaak wel Emsisoft is mijn ervaring met de 'tig' p.c.'s die ik regelmatig vol rotzooi onder handen krijg.

Ben wel met je eens dat er totaal geen feedback komt van druifje, dus daar kunnen we dan verder niks mee.

snah
door snah - Mar 15, 2011 om 14:50
654 Antwoorden / 61 Vragen

Mbam gebruik ik al jaren samen met Sas , het nadeel van mbam is dat het alleen achteraf werkt , daarentegen werkt sas ook preventief .

Hans

birdies
door birdies - Mar 15, 2011 om 14:52
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Dan doe jij toch iets niet goed.
Want Mbam staat 1 het beste aangeschreven en 2 krijgt ie echt alles weg alleen je moet wel weten hoe je het moet gebruiken en hoe verschillende trojans en virussen elkaar kunnen activeren..............

Jee, knap van jou dat je vanuit de verte weet dat ik iets niet goed zou doen! MBAM krijgt - zoals ieder ander anti--spyware programma NIET alle trojans verwijderd! Discussie met jou ga ik hierover verder niet aan, want jij blijft net als die alterego van je, maar eindeloos doorgaan, gewoon omdat je je gelijk wilt halen.

birdies
door birdies - Mar 15, 2011 om 14:53
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=snah schreef op dinsdag 15 mrt 2011, 14:50] het nadeel van mbam is dat het alleen achteraf werkt

De gratis versie wel ja.

oldyeller
door oldyeller - Mar 15, 2011 om 15:43
54 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=snah schreef op dinsdag 15 mrt 2011, 14:50]Mbam gebruik ik al jaren samen met Sas , het nadeel van mbam is dat het alleen achteraf werkt , daarentegen werkt sas ook preventief .

Hans

Het is ook verstandig om er een preventief werkend programma bij te hebben.
Heb ik ook.
Maar soms glipt er iets door, omdat je effe te snel bent met klikken.

MBAM doet veel aan updates,
Dus als ze de ene keer een trojan niet kunnen verwijderen, zal het na een update mogelijk wel kunnen.
Zoals ik al eerder zei......iedere trojan moet eerst ontdekt en ontleed worden, voordat je hem kunt bestrijden.
Ieder spy/malwareprogramma loopt achter de feiten aan.
De trojan is er altijd eerder.
Totdat ze weten waar hij in het register zit ingegraven.

Maar ja.....als je niets onderneemt, dan weet je zeker dat de ongewenste reclames blijven komen......of erger.

oldyeller
door oldyeller - Mar 15, 2011 om 15:46
54 Antwoorden / 0 Vragen

Herstel: Anti Spy/Malwareprogramma. :)

quantas
door quantas - Mar 15, 2011 om 15:54
670 Antwoorden / 0 Vragen

Je vertrouwd dus gewoonweg blind op een programma alleen.
Ik gebruik zelf ook de corporate versie en juist wat Hans ook zegt ze lopen inderdaad achter de feiten aan zoals ook met virusscanners etc.

Alleen buiten dit soort fijne programma's moet je zelf ook weten waar je moet zoeken en kan je dus wel degelijk alles verwijderen.

Maar ja dit soort mensen heb ik het liefste die leveren mij uiteindelijk geld op.

Dit heeft niks met gelijk halen te maken maar gewoon wel weten waar je mee bezig bent en niet omdat je dat in een boekje hebt gelezen.
Ervaring komt met de jaren.

=birdies schreef op dinsdag 15 mrt 2011, 14:52: ...........Dan doe jij toch iets niet goed.
Want Mbam staat 1 het beste aangeschreven en 2 krijgt ie echt alles weg alleen je moet wel weten hoe je het moet gebruiken en hoe verschillende trojans en virussen elkaar kunnen activeren..............

Jee, knap van jou dat je vanuit de verte weet dat ik iets niet goed zou doen! MBAM krijgt - zoals ieder ander anti--spyware programma NIET alle trojans verwijderd! Discussie met jou ga ik hierover verder niet aan, want jij blijft net als die alterego van je, maar eindeloos doorgaan, gewoon omdat je je gelijk wilt halen.

snah
door snah - Mar 15, 2011 om 16:13
654 Antwoorden / 61 Vragen

Nogmaals :
Als alle eerder genoemde adviezen en programma's niet heeft geholpen , probeer dan eens het programma Trojan remover. Met dit programma moet het lukken .

KLIK

Ooit in het verre verleden de pc van mijn broer ontdaan van een hardnekkige trojan , mbam en sas konden deze niet ( of niet volledig ) verwijderen . Heb daarna trojan remover gebruikt en deze heeft de trojan wel verwijderd .

Kortom baat het niet dan schaad het niet .

Tijdens de installatie wel de vinkjes weghalen .

Hans

edrick3
door edrick3 - Mar 15, 2011 om 16:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

En zo kunnen we nog wel even doorgaan....
Als TS het nog niet opgelost heeft blijven we in herhaling vallen.

oldyeller
door oldyeller - Mar 17, 2011 om 13:24
54 Antwoorden / 0 Vragen

Meerdere mensen hebben op dit forum tips gegeven.

Het programma MBAM werd meerderemalen genoemd.

Jammer dat de vraagsteller niets heeft ondernomen en gewoonweg niet meer reageert.

hammernylons
door hammernylons - Mar 17, 2011 om 13:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

het antwoord op Troyans:
Hitman pro

in viruskillerland word er te snel maar iets geroepen volgens mij
Norton had dat vroeger al trouwens
geen slechte killer, maar geeft wel erug snel meldingen van Troyans enz..

Grt & suc6

quantas
door quantas - Mar 17, 2011 om 13:40
670 Antwoorden / 0 Vragen

Goed advies.

Hitman pro richt meer schade aan dan dat het daadwerkelijk oplost.

birdies
door birdies - Mar 17, 2011 om 13:42
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=quantas schreef op donderdag 17 mrt 2011, 13:40]Goed advies.

Hitman pro richt meer schade aan dan dat het daadwerkelijk oplost.

Voor het eerst, ben ik het helemaal met je eens!:-)

th
door theodorusme - Mar 17, 2011 om 15:05
111 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=oldyeller schreef op donderdag 17 mrt 2011, 13:24]Meerdere mensen hebben op dit forum tips gegeven.

Het programma MBAM werd meerderemalen genoemd.

Jammer dat de vraagsteller niets heeft ondernomen en gewoonweg niet meer reageert.

Zou het niet kunnen zijn de @Duifjes PC er de brui aan heeft gegeven?

edrick3
door edrick3 - Mar 17, 2011 om 15:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@theodorusme,

Nee hoor, klik maar eens hier.

Met vr.gr.

hellevoet
door hellevoet - Mar 17, 2011 om 15:30
151 Antwoorden / 28 Vragen

@quantas

Ik ben het 200% met je eens.

Zeker, als je geen expert ben is het een gevaarlijk programma, wat meer kwaad, dan goed doet,

Dus, HITMAN PRO, niet doen

Vr. gr. Hellevoet

edrick3
door edrick3 - Mar 17, 2011 om 16:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Ter info,

Blijkbaar heeft TS - zoals in een ander topic aangegeven wordt - met Emsisoft gescand en zijn deze problemen opgelost..

Met vr.gr.

edwardus
door edwardus - Nov 21, 2011 om 13:05
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Gisteren heb ik Emsisoft ook eens geprobeerd. Het valt me op dat er nogal wat meldingen worden gerapporteerd die geen enkele andere malware scanner vindt. Dat zou natuurlijk een goed teken kunnen zijn, maar ik geloof er in dit geval weinig van, op virustotal.com heb ik een aantal onschuldige verdachten aangeboden en alléén Emsisoft (en Ikarus, weinig verrassend, want is onderdeel van Emsisoft) vindt het een besmet bestand.
Het kan toch niet waar zijn dat de originele onderdelen van bijv. Cygwin of osFinancials besmet zijn (vooral als je de MD5sum hebt getest).

Het mag een leuke aanvulling zijn op MBAM, SuperAntiSpyware, etc., maar ik neem de resultaten met een schepje zout.