dyan07
door dyan07 Jan 24, 2010 om 12:57
Computers & telefonie

Typhone.nl waardeloos?!

Bij het zoeken naar informatie op Typhone.nl schakelde de site over op bestellen. Ik heb onmiddelijk een mail gestuurd dat er een fout in de site plaats had gevonden en kreeg een bevestiging dat ik binnen 24 uur antwoord zou krijgen. Heb inmiddels 6 x een contract via mail en één keer via post toegestuurd gekregen maar geen oplossing voor het probleem. Wie heeft hier ervaring mee/oplossing voor? Geldigheid contractaanbieding tot 29-01-2010

855 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier staan uw rechten m.b.t. ongedaan maken van een koop ( overeenkomst) op afstand, dus via telefoon of internet.

Zie ook hier

Dan is er in de AV nog sprake van herroepingsrecht bij aanschaf van producten.
Als u dus alleen een telefoon besteld heeft zonder a.v. kunt u binnen die termijn de aankoop nog annuleren zie a.v. artikel 5 en 6.

Leest u de hele a.v. op en hopelijk bent u nog binnen de termijn waarin u schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging (copie van brief en verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren)
Verzoek om schriftelijke bevestiging annulering overeenkomst. Deze minimaal 5 jaar bewaren.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling

Wel even nagaan of bij een gecombineerde aankoop met overeenkomst provider of er een aangetekende brief naar de provider gestuurd moet worden om te annuleren.

ik zou daar a.s. maandag over bellen.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

dyan07

De hamvraag hier is, heb je nu wél of niet een overeenkomst op afstand afgesloten? Voorzover ik het lees krijg je een aanbieding (zelfs 6 keer) met een beperkte geldigheidsduur. Dat is dus NIET hetzelfde als een bevestiging van een overeenkomst. Als je dus niets meer laat horen voor de 29ste, dan is er naar mijn mening geen geldig kontrakt afgesloten en hoef je verder dus ook niets meer te doen.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 1, 2010 om 09:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteindelijk heeft Typhone op mijn verzoek telefonisch contact met mij opgenomen (omdat zij telefonisch slecht bereikbaar waren) en mijn probleem serieus behandeld en afgehandeld. Onmiddelijk na het gesprek kreeg ik een annulerings-mail mbt het "contract". Het WAS GEEN CONTRACT MAAR EEN AANBIEDING wellicht hebben de Kassa.nl-lezers iets aan deze uitkomst ?

ve
door verwijderd - Feb 1, 2010 om 09:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

dyan07 schreef op maandag 1 feb 2010, 09:05: Uiteindelijk heeft Typhone op mijn verzoek telefonisch contact met mij opgenomen (omdat zij telefonisch slecht bereikbaar waren) en mijn probleem serieus behandeld en afgehandeld. Onmiddelijk na het gesprek kreeg ik een annulerings-mail mbt het "contract". Het WAS GEEN CONTRACT MAAR EEN AANBIEDING wellicht hebben de Kassa.nl-lezers iets aan deze uitkomst ?

Maak hier even een afdruk van en bewaar deze afdruk minimaal 5 jaar.
Als u over b.v. 1 jaar toch een navordering krijgt dan heeft u bewijs van bevestiging annuleren overeenkomst.

Fijn dat dit netjes afgehandeld is!