mi
door mike_1 Nov 16, 2003 om 00:24
Computers & telefonie

UPC

Ik was klant van UPC, maar sinds ik geen klant meer ben krijg ik de ene rekening naar de ander. Wanneer ik bel met upc krijg ik geen duidelijk antwoord waarom ik deze rekeing moet betalen. De ene keer is het een bedrag van 2 jaar geleden de andere keer een boete omdat ik tevroeg opgezegd zou hebben. Ik krijg van upc geen betalingsherinneringen maar krijg wel meteen een brief van een incassobureau. Of ik even een openstaand bedrag wil betalen plus kosten. Zonder enig uitleg. Betaal ik niet dan worden de kosten alleen maar hoger. Wat kan ik hier aan doen? Gewoon maar betalen?

631 4 Rapporteer

br
door brambo_1 - Apr 16, 2004 om 11:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, je kan het beste eerst een aangetende brief sturen naar upc en een kopie naar het incassobureau. Zeg daarin dat je het niet eens bent met de rekening, en vraag om, als dat mogelijk is, een duidelijke specificatie. Verder zou ik proberen om niet met de telefonistes van upc in gesprek te gaan, zij weten niks meer dan dat ze op hun computertje zien. Probeer dus als je telefonisch contact zoekt, iemand hogerop te vinden, bijvoorbeeld diegeen die je antwoord op je brief heeft gegeven.

ma
door margot_1 - Apr 16, 2004 om 11:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Omdat ik op gewone brieven en emails geen antwoord kreeg ben ik kort na de eerste foute rekening aangetekende brieven gaan versturen naar UPC maar die leverden evenmin een reactie op. Pas toen ik de NMa erbij had ingeschakeld kreeg ik een serieus antwoord.UPC gaf daarin telefonisch toe dat zij fout waren en snel met een oplossing zouden komen. Maar in plaats daarvan kreeg ik na een wekenlange stilte een hoge vordering van een incassobureau binnen. Ik heb meteen laten weten dat ik niets betaal, tegelijk heb ik UPC een brief gestuurd en opnieuw ook een naar de NMa. Maar die laatste wil niets doen, omdat UPC kennelijk heeft aangetoond dat haar administratie nu op orde is, Mooi niet dus.
Ik wil graag een bundeling maken van soortgelijke zaken om zo een sterk front te kunnen vormen tegen UPC en eventueel samen naar de NMa te kunnen stappen. Doe je mee?

ka
door karina_1 - Apr 16, 2004 om 11:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

heb hetzelfde meegemaakt. Ik heb mijn brieven nog en wil wel meedoen als het nog kan.

fr
door freekvt - Apr 16, 2004 om 11:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben nu ongeveer hetzelfde. Al twee jaar wil UPC bij mij rekeningen innen die ik al lang betaald heb. Overzich na overzicht gestuurd, inclusief betalingsbewijzen, etc. En of je nu daar aan de balie staat, aangetekend verstuurd faxen, email, bellen,... etc NIETS komt aan. Na en jaar hebben ze het uitbesteed aan Intrum Justitia. maar ook daar was men totaal doof voor bewijsmateriaal. Nu na twee jaar ellende hebben ze beloofd me voor de rechter te dagen. Ik heb nog even de moeite genomen het incassobureua veel succes te wensen :-)