mi
door mike_1 Nov 16, 2003 om 00:24
Computers & telefonie

UPC

Ik was klant van UPC, maar sinds ik geen klant meer ben krijg ik de ene rekening naar de ander. Wanneer ik bel met upc krijg ik geen duidelijk antwoord waarom ik deze rekeing moet betalen. De ene keer is het een bedrag van 2 jaar geleden de andere keer een boete omdat ik tevroeg opgezegd zou hebben. Ik krijg van upc geen betalingsherinneringen maar krijg wel meteen een brief van een incassobureau. Of ik even een openstaand bedrag wil betalen plus kosten. Zonder enig uitleg. Betaal ik niet dan worden de kosten alleen maar hoger. Wat kan ik hier aan doen? Gewoon maar betalen?

631 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

br
door brambo_1 - Apr 16, 2004 om 11:59
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nee, je kan het beste eerst een aangetende brief sturen naar upc en een kopie naar het incassobureau. Zeg daarin dat je het niet eens bent met de rekening, en vraag om, als dat mogelijk is, een duidelijke specificatie. Verder zou ik proberen om niet met de telefonistes van upc in gesprek te gaan, zij weten niks meer dan dat ze op hun computertje zien. Probeer dus als je telefonisch contact zoekt, iemand hogerop te vinden, bijvoorbeeld diegeen die je antwoord op je brief heeft gegeven.

ma
door margot_1 - Apr 16, 2004 om 11:59
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Omdat ik op gewone brieven en emails geen antwoord kreeg ben ik kort na de eerste foute rekening aangetekende brieven gaan versturen naar UPC maar die leverden evenmin een reactie op. Pas toen ik de NMa erbij had ingeschakeld kreeg ik een serieus antwoord.UPC gaf daarin telefonisch toe dat zij fout waren en snel met een oplossing zouden komen. Maar in plaats daarvan kreeg ik na een wekenlange stilte een hoge vordering van een incassobureau binnen. Ik heb meteen laten weten dat ik niets betaal, tegelijk heb ik UPC een brief gestuurd en opnieuw ook een naar de NMa. Maar die laatste wil niets doen, omdat UPC kennelijk heeft aangetoond dat haar administratie nu op orde is, Mooi niet dus.
Ik wil graag een bundeling maken van soortgelijke zaken om zo een sterk front te kunnen vormen tegen UPC en eventueel samen naar de NMa te kunnen stappen. Doe je mee?

ka
door karina_1 - Apr 16, 2004 om 11:59
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

heb hetzelfde meegemaakt. Ik heb mijn brieven nog en wil wel meedoen als het nog kan.

fr
door freekvt - Apr 16, 2004 om 11:59
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wij hebben nu ongeveer hetzelfde. Al twee jaar wil UPC bij mij rekeningen innen die ik al lang betaald heb. Overzich na overzicht gestuurd, inclusief betalingsbewijzen, etc. En of je nu daar aan de balie staat, aangetekend verstuurd faxen, email, bellen,... etc NIETS komt aan. Na en jaar hebben ze het uitbesteed aan Intrum Justitia. maar ook daar was men totaal doof voor bewijsmateriaal. Nu na twee jaar ellende hebben ze beloofd me voor de rechter te dagen. Ik heb nog even de moeite genomen het incassobureua veel succes te wensen :-)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

No
Noa44evan! - Sep 22, 2024 om 15:46
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb  betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig 
Graag Uw reactie hierover. 


              m.vr.gr. John Q. 

Lees meer

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer