gsm
door gsm Feb 13, 2012 om 21:26
Computers & telefonie

UPC grote en kleine cijfers misleidend?

UPC maakt reclame met halve prijzen.
De halve prijzen staan groot en in kleur afgedrukt.
Helaas geldt de halve prijs slechts 3 maanden.
De echte prijs staat heel klein en slecht leesbaar vermeld.
Vooral voor slechtziende mensen en mensen die slecht kunnen lezen, is dit een vorm van misleiding, die je snel op het verkeerde been kan zetten.
De webpagina is voor velen toch al ingewikkeld genoeg.
KPN bijvoorbeeld doet het wat dit betreft tegenwoordig wel netjes!
Er komen eenmalig nog tot €70,- kosten en borg bij.

Een voorbeeld bij abo voor €23,-/mnd:
Het voordeel gaat geheel op aan de eenmalige kosten!
Feitelijk betaal je dus ongeveer €46,-/mnd, vanaf dag 1.

3747 15 Rapporteer

freya
door freya - Feb 13, 2012 om 21:52
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En niet alleen worden de werkelijke prijzen héél klein vermeld, het is ook nog eens gedrukt in een lichte kleur letter, tegen een licht achtergrond..... Ze doen ook echt alles om ervoor te zorgen dat een potentiële klant er overheen leest...... BAH!

Freya

Cookies
door Cookies - Feb 14, 2012 om 07:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sorry hoor, maar ik ben het echt niet met jullie eens. Voordat je de bestelling plaatst zie je duidelijk wat alle kosten precies zijn klik

Op de homepage staat de echte prijs in hetzelfde lettertype als de rest van de pagina. Tja, logisch dat UPC, net als ieder ander bedrijf, de aanbiedingsprijs in grote cijfers plaatst.
Mensen die slecht zien, zullen dan de rest van de pagina ook niet kunnen lezen. Neem aan dat ze het lettertype vanzelf wel groter zetten als dat het geval is.

jo
door jorisw - Feb 14, 2012 om 08:12
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Gezeur. Er staat duidelijk in het rode ballonntje (in hele grote letters): "eerste 3 maanden". Als je dan verwacht dat het daarna niet duurder wordt en ook niet 1 cm naar links kijkt om de normale prijs (blauwe letters op een witte achtergrond) te controleren, dan houdt het natuurlijk allemaal op.

traporgel
door traporgel - Feb 14, 2012 om 15:02
191 Antwoorden / 4 Vragen

Anno 2012 zou toch elke consument moeten weten hoe je advertenties leest? Of willen sommigen beweren dat ze voor het eerst een advertentie zien?

Vorige week nog een mooi voorbeeld in een tijdschrift, 1880. Op één en dezelfde bladzijde van het tijdschrift VIER fabrikanten die alle VIER in de advertentie beweerden de grootste fabriek in Duitsland te hebben voor één en hetzelfde product: piano's .

Advertenties moet je lezen. Helaas lezen veel consumenten alleen de PRIJS.

gsm
door gsm - Feb 14, 2012 om 19:05
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het besteloverzicht van UPC is inderdaad wel duidelijker, maar toch..
De advertenties die de laatste tijd in de krant stonden vond ik zeer onduidelijk.
Ik maak het echt wel in de praktijk mee dat mensen op het verkeerde been worden gezet (en dus misleid worden). Vooral slechtzienden, maar ook de minder gevatte- of oudere medemens kan verkeerde conclusies trekken uit de advertenties.
In het algemeen geven dit soort advertenties, wat mij betreft, een onbetrouwbare indruk van de adverteerder.
Inderdaad doen andere clubs hetzelfde. HetNet van KPN was er erg sterk in om de zaken te mooi om waar te zijn voor te stellen
En auto's worden tegenwoordig ook al voor de "halve prijs" aangeboden.
De maatschappij lijkt hoe langer hoe meer te bestaan uit list en bedrog en het misbruik van wel heel erg kleine en soms onduidelijke lettertjes.

door 3210 - Feb 16, 2012 om 13:37
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het helemaal eens met poster "carola.83" UPC brengt wel degelijk zijn advertenties duidelijk over.
Er zijn wat dat betreft bedrijven die het véél slechter doen !
Maar okay, ieder z'n eigen mening......

tpol
door tpol - Feb 16, 2012 om 13:47
34 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zelf slechtziend, ik kan met mijn toetsenbord de letters groter maken, en dan is het probleem opgelost. Helaas is dit niet zo, als je zo slecht ziet dat je afhankelijk bent van spraak software. De web sites kunnen door alle balonnetjes etc gewoon niet goed gelezen worden door de software. Dit is wat mij betreft al een kritiek punt an sich. Ik ben het er mee eens, dat misleiding in mijn ogen gewoon niet mag, en dit is wel degelijk misleidend. Maar daar staat tegenover, dat we met zijn alle ons ook wel graag willen laten misleiden. Als misleiden nl niet had gewerkt, zouden de advertentie makers er al lang mee opgehouden zijn.

ja
door jank - Feb 16, 2012 om 14:36
168 Antwoorden / 8 Vragen

Wat dacht je GSM, ik heb niets te doen, ik ga maar weereens zeuren op de Kassa site? Of heb heb je gewoonweg een bloedhekel aan UPC.

In zeer veel gevallen kun je in jouw tekst UPC door willekeurige andere bedrijven vervangen.
Had je het topic algemener gehouden, dan was het nog oude koeien uit de sloot halen, maar nu laat je, in mijn ogen, een duidelijke afkeer jegens UPC blijken.

jessy1
door jessy1 - Feb 16, 2012 om 16:06
7 Antwoorden / 0 Vragen

De aanbiedingen van UPC zijn het laatste jaar heel duidelijk.
Bovendien, als je al bij UPC zit betaal je geen adm.kosten, en als je al internet hebt ook geen borg voor het modem.

gsm
door gsm - Feb 16, 2012 om 17:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=jank schreef op donderdag 16 feb 2012, 14:36]Wat dacht je GSM, ik heb niets te doen, ik ga maar weereens zeuren op de Kassa site? Of heb heb je gewoonweg een bloedhekel aan UPC.

In zeer veel gevallen kun je in jouw tekst UPC door willekeurige andere bedrijven vervangen.
Had je het topic algemener gehouden, dan was het nog oude koeien uit de sloot halen, maar nu laat je, in mijn ogen, een duidelijke afkeer jegens UPC blijken.
@jank
Ik vind dit een onbehoorlijke reactie die offtopic is en wat mij betreft tekenend is voor gebrek aan fatsoen.

Integendeel, ik ben zelf een trouwe klant van UPC en verder heel tevreden over UPC als bedrijf. Ik vind alleen deze manier van reclame maken niet zo netjes. Ik loop hier tegen aan doordat ik oudere mensen help met PC's en soms ook met het interpreteren en van en kiezen uit de aanbiedingen. Het blijkt in dit concrete geval toch heel onduidelijk te zijn. Het ergste vind ik nog dat sommigen deze manier van reclame maken blijkbaar normaal zijn gaan vinden. Ik geef wel toe dat de maatschappij de laatste jaren helaas steeds meer zo in elkaar zit en dat misleidende reclame schijnt te voldoen aan de huidige normen en waarden.
Ik vind de bedoelde advertenties echter zeker geen reclame voor het betreffende bedrijf.

toolboy
door toolboy - Feb 16, 2012 om 23:23
965 Antwoorden / 40 Vragen

UPC is een vreeselijke organistatie.
En heeft zichzelf met z`n arrogante call center medewerkers een koninklijke status toegekend
Bezint eer gij met de UPC begint..

Tryingtohelp
door Tryingtohelp - Feb 22, 2012 om 21:19
53 Antwoorden / 3 Vragen

De meningen zullen verdeeld zijn maar ik ben uitermate tevreden over UPC. Bij vrijwel alle grote organisaties is het lastig om weer 'op de rails' te komen als je er voor hun afgevallen bent.
In tegenstelling tot vele andere call-centers vind ik het call-center van UPC zeker voor reden vatbaar. En gaat het niet naar je zin, gewoon later nog een keer proberen ( je weet maar nooit of je net de ene rotte appel aan de telefoon gehad hebt). En het schijnt dat als je een x-aantal maal gebeld hebt je automatisch sneller naar het 'volgende level' (met meer kennis) wordt doorverbonden.

De aanbiedingen zijn naar mijn mening duidelijk. Natuurlijk zijn de aanbiedingen prominent in beeld, dat is om ons als consument te lokken. Bij alles wat je koopt geldt nu eenmaal eerst goed kijken wat je koopt voordat je tot de koop overgaat.

gsm
door gsm - Feb 23, 2012 om 00:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=addiemen schreef op woensdag 22 feb 2012, 21:19]Bij alles wat je koopt geldt nu eenmaal eerst goed kijken wat je koopt voordat je tot de koop overgaat.
Als je goede ogen hebt, dan is goed kijken geen probleem. Er zijn helaas wel veel mensen, vooral ouderen, die niet alleen minder goed zien, maar ook meer moeite hebben met interpreteren van wat er nu precies staat.
Waarom niet gewoon recht door zee en zowel de korting als het latere bedrag even groot tonen met bijvoorbeeld de nadruk tijdelijke korting? Volgens mij is dat betere reclame, omdat het minder slinks overkomt.

Tryingtohelp
door Tryingtohelp - Feb 26, 2012 om 06:51
53 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gsm schreef op donderdag 23 feb 2012, 00:06][quote=addiemen schreef op woensdag 22 feb 2012, 21:19]Bij alles wat je koopt geldt nu eenmaal eerst goed kijken wat je koopt voordat je tot de koop overgaat.
Als je goede ogen hebt, dan is goed kijken geen probleem. Er zijn helaas wel veel mensen, vooral ouderen, die niet alleen minder goed zien, maar ook meer moeite hebben met interpreteren van wat er nu precies staat.
Waarom niet gewoon recht door zee en zowel de korting als het latere bedrag even groot tonen met bijvoorbeeld de nadruk tijdelijke korting? Volgens mij is dat betere reclame, omdat het minder slinks overkomt.

Bij alle reclames die ik zie is de aanbieding altijd groter in beeld dan het latere bedrag. Het zal vast effectief zijn, anders deden niet alle bedrijven dit.
Iedereen moet het zelf weten, maar het inwinnen van voldoende informatie is iets wat ik altijd doe. Dat betekent vaak ook meningen, informatie bij anderen opvragen ( ook als ik iets niet begrijp, niet kan lezen ). Dus pas tot de koop overgaan als je weet wat je koopt.

shirleykk
door shirleykk - Mar 6, 2012 om 18:38
15 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij geldt voor KPN en UPC hetzelfde: als alles stabiel werkt is de gebruiker tevreden. Maar als je ook maar IETS aan problemen hebt, ben je ver van huis.

Wanneer komt er eens een aanbieder waarbij men kan kiezen voor kwaliteit? Dan maar wat duurder, maar gewoon goede klantenservice. Het lijkt me dat de vraag naar goede dienstverlening steeds groter wordt...