pe
door peter.jansen Sep 11, 2011 om 08:47
Computers & telefonie

UPC moet weg. Per direct!

Ja, je leest het goed. UPC moet verdwijnen. Ik probeer heel simpel digitale tv op te zeggen. Ik bellen met de klantenservice,

"Kan hoor, geen enkel probleem. Dat gata u voortaan dat en dat kosten."

Krijg je de nacht erop een bevestiging. Gefeliciteerd met alles-in-een-pakket met digitale tv.

Maar weer bellen.
"Ja nee, u u heeft die mail gekregen omdat het jaar nog niet afgelopen is."
"Waarom is het in eerste instantie dan wel goedgekeurd."
"Verbind me maar door met de afdeling mutatie."
"Digitale tv opzeggen. Gaan we regelen. Uw nieuwe kosten zijn dan en dan. De verzenddoos voor de mediabox wordt half september bezorgd."

De nacht erop twee mailtjes.
Een bevestiging van het opzeggen van de digitale tv, opzegkosten ivm te vroeg opzeggen. GEEN.

Tweede mailtje dat nog 8 minuten later is verzonden: "
Gefeliciteerd met uw alles-in-een-pakket"

Weer bellen. Ja nee hoor. Hier staat het dat u uw digitale pakket heeft opgezegd. Ik zal u bellen volgende week donderdag. Geen telefoontje.
Ter controle nog eens teruggebeld. Nee hoor, gewoon opgezegd. U krijgt geen post.

Krijg ik vanmorgen in de mail een bericht dat er een pakket naar mij onderweg is.

Afspraken met mij gemaakt aan de telefoon, worden kennelijk door anderen bij UPC zomaar teruggedraaid en veranderd. En dan nog beweren dat ik daarmee akkoord ben gegaan.

Weg met UPC. En haar monopoliepositie. Kassa, OPTA, doet er wat aan! Trek desnoods hun vergunning in. Want dit is niet gewoon maar een foutje, maar dit is gewoon liegen en bedriegen, puur misleiden en de consument is het haasje!

1557 19 Rapporteer

rj
door rjw - Sep 11, 2011 om 11:47
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Heeft niks met monopolie te maken (want dat hebben ze niet), maar eerder met de competenties (of gebrek daaraan) van de mensen oo de werkvloer.

tdehond
door tdehond - Sep 11, 2011 om 12:27
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Even schriftelijk aangetekend aangeven dat u per ..... digitale tv heeft opgezegd.
Vraag om schriftelijke bevestiging hiervan.

birdies
door birdies - Sep 11, 2011 om 13:31
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Ja, je leest het goed. UPC moet verdwijnen......... Nogal onzinnige opmerking, vind je niet? Als n.l. ieder bedrijf moet verdwijnen waar (wel eens) fouten worden gemaakt, blijft er geen bedrijf over.

toolboy
door toolboy - Sep 11, 2011 om 13:40
965 Antwoorden / 40 Vragen

Zeker weten moet deze monopolist aangepakt worden.
Pas maar op met dit tuig voordat u het in de gaten heeft wordt er beslag gelegt op uw inkomen.
Ze moeten niet weg maar wel effe op de vingers getikt worden.
Maar wie gaat die vingertik doen.
Deze gasten hebben vrij wandelen in dit land.

zzp-er-in-armoe
door zzp-er-in-armoe - Sep 11, 2011 om 19:33
69 Antwoorden / 16 Vragen

UPC is gewoon veel te duur. Ja, monopolie-ig of zo.

Iets anders... Tegenover mijn woonst heb je een groot bejaardentehuis. Steeds als er een probleem is met de service van een provider, dan word ik gevraagd te helpen. Zo goed ben ik natuurlijk. Zo sta ik bekend. Moet ik mijzelf beter in verlegenheid brengen of kinderachtig assertief zijn?

UPC en andere providers gaan er gewoon vanuit dat mensen als ik inspringen. GRATIS dus. Uren kost het en telefoonkosten. Lukt het mij soms niet een probleem op te lossen dan voel ik mijzelf zelfs ook nog een tijdje schuldig. Gelukkig slijt dit. Maar voor de vele keren dat het mij lukt om UPC's problemen op te lossen..... Nog geen bloemetje krijg je van UPC. Ergens knap van UPC om zo op die manier de plaatselijke lemmingen te misbruiken.

at birdie - at tdehond - leuk dat jullie consequent zijn in jullie reacties.

pe
door peter.jansen - Sep 11, 2011 om 23:21
1 Antwoorden / 3 Vragen

Birdies, ik heb het hier niet over een foutje, maar dit is een zeer ernstig en structureel probleem. BAfdeling A zegt dit, afdeling B gaat tegen de gemaakte afspraken van A in en overrulen, zonder contact te zoeken met de klant met de reden waarom. Daar moet je dan weer bij afdeling A iets over horen. Zoek je contact met afdeling C, dan krijg je weer het beloofde. maar dan komt afdeling B weer en gaat er weer eens tegen in, bel je weer met afdeling A, krijg je het beloofde Afdeling D beaamd het nog eens dat er geen pakketje komt en dan een week later toch een 3S-code ... Zo gaat dat bij UPC.

En nee, ik noem dit niet een foutje, maar dit is een structureel probleem. Eenmaal dingen in gang gezet kunnen ze de trein niet meer stoppen. Dat noem ik ernstig.

Dus daarom moeten dit soort bedrijven weg!

birdies
door birdies - Sep 12, 2011 om 00:05
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Oké dan: een structureel probleem. UPC weg, komt er weer een ander kabelbedrijf met een structureel probleem.

druifje01
door druifje01 - Sep 12, 2011 om 12:13
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ben je niet van nature een beetje heet gebakerd? Dat houdt niet op als je de feitelijke omstandigheden gaat veranderen.

f.weele
door f.weele - Sep 13, 2011 om 09:23
1085 Antwoorden / 27 Vragen

de afhandeling van klachten, vragen, aanpassingen abo etc. zijn in feite logistieke
processen te vergelijken met de transport- en vervoerswereld. UPC zal deze processen goed opgezet hebben. Maar als er medewerkers zijn (vooral nieuwkomers), die deze processen niet kunnen beheersen door gebrek aan opleiding/training, inzicht en denkvermogen dan kan het bij het uitvoeren van de
administratieve werkzaamheden en protocollen fout gaan. Het is raadzaam dat als er geen bevredigende oplossing via telefoon of mail plaats kan vinden, het beter is om (indien mogelijk) een persoonlijk bezoek af te leggen bij een UPC-winkel. Meestal worden de problemen dan wat duidelijker weergegeven en
ter plaatse opgelost.
m.vr.gr.

echtehutch
door echtehutch - Sep 16, 2011 om 05:16
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Peter jansen,

Welbekend bij velen onder u zijn de (maffiose) praktijken van UPC, waarbij een keer willekeurig geroepen ''ja'' op de voice-log wordt bewaard als een ''ja'' op een abonnement voor digitale tv. Daarbij is er geen controle op dit monopoliebedrijf en kunnen zij maar door gaan met het bouwen van hotels op kalverstraat!
Niets schijnt te helpen, behalve een DIKKE boer te laten in de telefoon, als je weer iemand van UPC aan de lijn hebt!

Ik wens iedereen veel sterkte toe.

Gr. Hutch

börgemeister
door börgemeister - Sep 16, 2011 om 14:39
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=echte hutch schreef op vrijdag 16 sep 2011, 05:16]Dag Peter jansen,

Welbekend bij velen onder u zijn de (maffiose) praktijken van UPC, waarbij een keer willekeurig geroepen ''ja'' op de voice-log wordt bewaard als een ''ja'' op een abonnement voor digitale tv. Daarbij is er geen controle op dit monopoliebedrijf en kunnen zij maar door gaan met het bouwen van hotels op kalverstraat!
Niets schijnt te helpen, behalve een DIKKE boer te laten in de telefoon, als je weer iemand van UPC aan de lijn hebt!

Ik wens iedereen veel sterkte toe.

Gr. Hutch

Voelt u zich lekker bij met de style en avatar van de enige Hutch te gebruiken?!

de
door devrijevogel - Sep 16, 2011 om 20:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

@ echte hutch,

Er zit hier een malloot onder jou naam dingen te schrijven ! zijn naam is dus hutch.
pas op voor deze man/vrouw !

De Vrije Vogel

te
door tedted - Oct 8, 2012 om 13:42
1 Antwoorden / 2 Vragen

WEG ERMEE !!

Niets dan problemen en er wordt niet eens fatsoenlijk gereageerd door UPC op klachten en vragen !!

Zie onderstaand probleem (mijn emails naar UPC):

Goededag,

GRAAG ONTVANG IK RESPONS OP ONDERSTAANDE MAIL.
Deze heb ik verleden week gestuurd en nog STEEDS niets gehoord.

ZIJN ER OOK NOG MEDEWERKERS MET FATSOEN ???????

gestuurde mail:
Ik heb maandag 2 x gebeld de eerste keer 12 minuten toen was de verbinding weg en de tweede keer 8 minuten en toen was ik het zat .
Gebeld houd in dat ik moest wachten tot er een medewerker beschikbaar was,dus niemand gesproken.
TOEN BEN IK MET DE AUTO NAAR ROTTERDAM GEREDEN,LET U EVEN OP!!!!!

Om een medewerker te spreken te krijgen.De deur uit ,benzine kosten ,parkeerkosten en een hoop tijd en ergernis.

Daar aangekomen waren er 11 mensen voor mij en na een heel gesprek met een medewerker (die zelf niet veel wist en kon regelen) zonder oplossing weer naar huis gestuurd.
De mededeling was dat ik binnen 2 dagen zou worden gebeld.
WE ZIJN NU 3 DAGEN VERDER EN NATUURLIJK NIEMEND HEEFT GEBELD.

Waar halen jullie het lef vandaan om mij een mailtje sturen voor een tevredenheids onderzoek.
Het is bij jullie al jaren bekend dat de klant een stuk vuil is die alleen maar moet betalen en het liefst zoveel mogelijk,toch?!!!!

Klacht was dat ik €25,00 herrinneringskosten moet betalen omdat ik te laat was met 1 betaling van een factuur in de maand juli (3 maanden geleden ),dit terwijl ik op vakantie was en met de volgende betaling het bedrag heb voldaan, KRANKZINNIG jullie zakkenvullerij.
Geen afsluiting of herrinnering NIETS,maar wel dokken.

Als ik dat bij mijn opdrachtgevers doe zit ik binnen een jaar zonder werk.

Als jullie dit niet fadsoenlijk oplossen ga ik over op ADSL en televisie van DIGITENNE.

Het is toch te gek voor woorden dat jullie allles doen met acties, advertenties en kortingen om nieuwe klanten binnen te krijgen maar de bestaande klant kan de pest krijgen.

Ik hoop dat U dit bericht leest met de instelling van een reguliere klant/consument en niet de instelling van de gemiddelde UPC medewerker en U zich verplaats in mijn situatie.
Ik zou het heel fijn vinden als er toch nog iets van menselijkheid/redelijkheid in jullie bedrijf zit en niet alleen misbruik maken van jullie monopolie positie.
En de € 25,00 in mindering brengen op de volgende factuur.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 8, 2012 om 15:37
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tedted schreef op maandag 8 okt 2012, 13:42]WEG ERMEE !!

Niets dan problemen en er wordt niet eens fatsoenlijk gereageerd door UPC op klachten en vragen !!

Zie onderstaand probleem (mijn emails naar UPC):

Goededag,

GRAAG ONTVANG IK RESPONS OP ONDERSTAANDE MAIL.
Deze heb ik verleden week gestuurd en nog STEEDS niets gehoord.

ZIJN ER OOK NOG MEDEWERKERS MET FATSOEN ???????

gestuurde mail:
Ik heb maandag 2 x gebeld de eerste keer 12 minuten toen was de verbinding weg en de tweede keer 8 minuten en toen was ik het zat .
Gebeld houd in dat ik moest wachten tot er een medewerker beschikbaar was,dus niemand gesproken.
TOEN BEN IK MET DE AUTO NAAR ROTTERDAM GEREDEN,LET U EVEN OP!!!!!

Om een medewerker te spreken te krijgen.De deur uit ,benzine kosten ,parkeerkosten en een hoop tijd en ergernis.

Daar aangekomen waren er 11 mensen voor mij en na een heel gesprek met een medewerker (die zelf niet veel wist en kon regelen) zonder oplossing weer naar huis gestuurd.
De mededeling was dat ik binnen 2 dagen zou worden gebeld.
WE ZIJN NU 3 DAGEN VERDER EN NATUURLIJK NIEMEND HEEFT GEBELD.

Waar halen jullie het lef vandaan om mij een mailtje sturen voor een tevredenheids onderzoek.
Het is bij jullie al jaren bekend dat de klant een stuk vuil is die alleen maar moet betalen en het liefst zoveel mogelijk,toch?!!!!

Klacht was dat ik €25,00 herrinneringskosten moet betalen omdat ik te laat was met 1 betaling van een factuur in de maand juli (3 maanden geleden ),dit terwijl ik op vakantie was en met de volgende betaling het bedrag heb voldaan, KRANKZINNIG jullie zakkenvullerij.
Geen afsluiting of herrinnering NIETS,maar wel dokken.

Als ik dat bij mijn opdrachtgevers doe zit ik binnen een jaar zonder werk.

Als jullie dit niet fadsoenlijk oplossen ga ik over op ADSL en televisie van DIGITENNE.

Het is toch te gek voor woorden dat jullie allles doen met acties, advertenties en kortingen om nieuwe klanten binnen te krijgen maar de bestaande klant kan de pest krijgen.

Ik hoop dat U dit bericht leest met de instelling van een reguliere klant/consument en niet de instelling van de gemiddelde UPC medewerker en U zich verplaats in mijn situatie.
Ik zou het heel fijn vinden als er toch nog iets van menselijkheid/redelijkheid in jullie bedrijf zit en niet alleen misbruik maken van jullie monopolie positie.
En de € 25,00 in mindering brengen op de volgende factuur.

Wat een ellende heeft u zich op de hals gehaald, terwijl u zelf de oorzaak hiervan bent, door niet goed te weten hoe u zoiets moet doen, of het niet begrijpen wat er door de telefoon wordt besproken. Voortaan schriftelijk zulke zaken afhandelen.
Hoop dat u er niet wakker van blijf liggen.

f.weele
door f.weele - Oct 8, 2012 om 16:22
1085 Antwoorden / 27 Vragen

gelieve in het vervolg een nieuwe topic starten. Deze is al meer dan een jaar geleden.
m.vr.gr.

toolboy
door toolboy - Oct 8, 2012 om 23:33
965 Antwoorden / 40 Vragen

f.weele.

Dus volgens u is dit niet meer dagelijks aan de orde?
We leven met de dag toch?

fe
door festinger - Oct 9, 2012 om 02:13
410 Antwoorden / 18 Vragen

Ieder weldenkend mens wordt hier gestoord van. Maar UPC zal niet verdwijnen. Daar in hun wereld is al de consumentenellende uitbesteedt.En dat betekend dat afspraken maken zaken op te lossen wel gemaakt worden maar niet nagekomen. En je kunt mailen en bellen wat je wilt. En des te woester je wordt des te meer je bijdraagt in eigen financiering van de uitbesteding. En 1 tip in deze idioterie. Haal nooit een onterechte verkeerde incasso want dan zit je jaren in de ellende.Pas na 2 jaar met rechtshulp
contact met echte mensen met excuses en vergoeding uiteraard gelijk . De frustratie is dat ik niet in staat ben kogels door UPC/top kan jagen

f.weele
door f.weele - Oct 9, 2012 om 09:32
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@ toolboy; neen, het is nog steeds actueel en zal altijd wel actueel blijven, zowel wat upc betreft als andere providers. Maar t.s. kan beter een nieuwe topic openen en refereren aan deze topic. Met een nieuwe topic is er meer bereik onder bezoekers van dit forum en kans op meer reacties, zeker als deze topic in de nieuwsbrief staat. Nu krijgen allen diegenen die destijds hebben gereageerd een melding.
m.vr.gr.

ddr
door ddr - Oct 10, 2012 om 16:08
6 Antwoorden / 0 Vragen

En een nieuwe topic? NEE laten diegene die in het verleden hebben gereageerd ook maar weten dat het nog steeds speelt.

Mensen tel maar tot 10.

Ook ik heb problemen gehad met UPC.
Ik blijf er omdat er bij andere providers dezelfde problemen zijn.
Dit soort bedrijven zijn te log.
Machtiging heb ik al heel snel ingetrokken. Ik bepaal wanneer en hoeveel er van mijn rekening af gaat. NIET upc. Te veel afboeken en dan met de mededeling dat het wel met volgende rekeningen wordt verrekend. Daar is mijn salaris niet op berekend.

Antwoord op mijn schriftelijke klachten kwamen per telefoon. DAT kon niet schriftelijk.

Storingen? Je bent altijd de eerste en enige.
Bij na vraag bij buren blijkt dan dat dat NIET zo is.
Dit gebeurde al een tijd terug. Telefoon niet bereikbaar. Althans je hoort dan later dat je de telefoon niet aannam.

Ik weet wel dat storingen vervelend zijn voor een bedrijf. Maar bedonder de klant niet.
Ook wacht tijden bij de klanten "service". en verbindingen die dan afgebroken worden.
Dan kun je nogmaals wachten. Heel gek maar wil je klant worden wordt je meteen geholpen. Dan zijn er geen wachttijden.
En nogmaals niet alleen bij UPC.

Ik ben naar UPC gegaan omdat ik met de vorige provider dezelfde punten tegen kwam.
Daar in tegen ken ik ook mensen die heel tevreden zijn bij UPC.