rhenus
door rhenus Sep 24, 2005 om 20:49
Computers & telefonie

Update

Hello: IE loop nu en dan vast, en krijg ik de mogelijkheid fout raport te verzenden en dat doe ik dan ook.

Ook krijg ik een mogelijke oplossing en daar uit blijkt zo ongeveer dat ik update nodig heb?, updates zijn op mijn pc autom ingesteld ik mag dus denken dat dat dan wel in orde is,

Kan ik dat ergens controleren of mijn pc inderdaat over alle essentiele updates beschikt, als ik handmatig de zoek optie activeerd van windows update dan blijk alles update te zijn

Dus rta: vr rhenus

431 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 24, 2005 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi: Enterprice.

Tja tja rode kruisjes ten over zo ook waarschuwingen, hoe kan dat nou weer iets met  Application Hang en Eventsystem en WSH en Application Error.

Wat nu??

ve
door verwijderd - Sep 24, 2005 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, wat nu...?

Als ik helderziende zou zijn, dan zou ik dat misschien kunnen zeggen.

De melding 'Application hang' zal wel van Internet Explorer zijn, het
woord zegt het al, de applicatie blijft hangen oftwel het programma
loopt vast.

Eventsystem-error, Application Error en WSH (Windows Script Host), het
zijn allemaal toepassingsfouten van geïnstalleerde software en/of het
Windows besturingssysteem.

Is het wellicht niet het overwegen waard om je Windows XP eens helemaal opnieuw (en dus 'lekker schoon') te installeren...?

Het opsporen (en indien mogelijk oplossen) van al deze fouten zal meer
voeten in aarde hebben dan een schone installatie van XP...

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2005 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Da,s nou ook wat Enterprice, het is nog geneens 5 week geleden dat ik nood gedwongen gebruik heb gemaak van herstel consol met master cd alles weer in orginelen fabrieks stand als of mijn pc zo van de fabriek geleverd.

Maar oke u zal dat het beste weten, ik dacht iegelijk dat het een invoeg toepassing zou zijn ofzo, maar ja da,s maar een gedachte ik ben niet thuis in die materie, vind het wel vervelend nu ik juist dacht voor een lange tijd vooruit te kunnen.

In iedergeval vriendelijk bedankt voor uw advies.

vr gr rhenus

ve
door verwijderd - Sep 24, 2005 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kom je op 'een invoegtoepassing of zo' ...?

Daarmee geef je zelf al aan hoe lastig, zoniet onmogelijk het is om,
zeker middels de beperkingen van communicatie via een forum, dit soort
problemen op te lossen.

Daarmee bedoel ik niet alleen het probleem dat je nu met Internet
Explorer ondervind, maar meer jouw uitspraak dat het logboek 'vol met
rode kruisjes' staat.

Want in 5 weken computeren kan er veel misgaan hoor...!

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2005 om 00:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hello meneer enterprice: ben het absoluut met u eens met wat u schrijft ( Want in 5 weken computeren kan er veel misgaan hoor...! )

Wat ik niet wis weet ik nu wel, het is niet anders kan niet alles hebben wat niet kan gaat ook niet toch!

Ik dank u vriendelijk.

vr gr rhenus

ve
door verwijderd - Sep 25, 2005 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar ik benieuwd naar ben is of IE alleen vastloopt op de www of ook
bij het surfen op je locale harde schijf. Ik heb gemerkt dat IE soms
niet op wil starten, en als je dan naar deze computer gaat en daar
gewoon intoetst www.kassa.vara.nl werkt het wel. Waar het aanligt weet
ik niet maar het werkt. Wil je wat anders probeer dan eens firefox
opera of een ander alternatief Helaas zijn er toch nog staads sites
waar bij je IE nodig bent omdat het anders gewoon niet werkt

ve
door verwijderd - Sep 25, 2005 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Nee Rhenus, meer smaken zijn er niet...!
Als de Windows Update-site aangeeft dat alle essentiële updates inmiddels zijn gedownload en geïnstalleerd dan is de koek op en zal een ontbrekende update niet de oorzaak van je probleem zijn.
Daarnaast kan je eens bij de optionele (software) updates kijken of daar nog een update voor Internet Explorer bijstaat, alhoewel dit vermoedelijk niet je probleem oplost en deze zal je trouwens ook al hebben geïnstalleerd denk ik.
Dit zijn bijna altijd beveiligings-updates en geen updates die dit soort 'bugs' oplossen.

De oorzaak van je probleem is dus niet zomaar aan te geven.
Heb je al eens in het logboek van Windows XP gekeken?
Deze vind je in het Configuratiescherm > Systeembeheer > Logboeken.
Klik in het linkervenster op Toepassing en kijk in het rechtervenster eens of je meldingen met een rood kruisje vind met een foutmelding waardoor Internet Explorer wordt afgesloten.

Groet en succes,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2005 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Zeijen.

Tijdens het surfen heb ik helermaal geen last van vastlopen, het gebeurd alleen als ik naar mijn postvak in gaat msn, zo ook wil het wel voorkomem met outloc expres, ik gebruik IE alleen wanner ik dat nodig heb bijvoorbeeld online scans bovendien ben ik niet zo,n verhoed surfen berzoek veel forms, downl doe ik zelder ,maar als IE vastloop fan sluit ik het af met taakbeheer en daarna heb ik weer geen last, ik hou alles in de gaten althans dat dacht ik tot Enterprice me atentiz  om eens te kijken bij logboeken. best wel zout hoor om alles opnieuw te moeten gaan instaleren, voorlopig doe ik het er maar even mee.

vr gr rhenus

ve
door verwijderd - Sep 26, 2005 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt proberen een ( of meerdere) anti Adware programma's te draaien en antivirusprogramma's. Vele virusses maken gebruik van script dus het klinkt verdacht.

Ook zou u eens kunnen proberen om alle invoegtoepassingen van Internet Explorer uit te schakelen ( misschien met uitzondering van Windows Update zlef:)). Sluit hiertoe alle IEs/browsers en pas dit in de overgebleven IE via het menu aan.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2005 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk heeft u veel "invoegtoepassingen" op de achtergrond van IE lopen. Zoals eerder aangegeven kunt u proberen enkele invoegtoepassingen uit te schakelen.

U kunt ook met het programma "HijackThis" bekijken welke onderdelen er constand actief zijn. Het komt voor dat deze niet bij "invoegtoepassingen" te zien zijn.

Succes