chielcremers
door chielcremers Oct 21, 2017 om 11:25
Computers & telefonie

Update fout 0x80070005

Hallo,
Deze week stond er voor mij een update klaar voor Windows 10. Betreft de Onderdelen update W10 Versie 1709.
Helaas mislukte deze update meerderemalen. Kreeg telkens de foutmelding: 0x80070005.
Er is wel wat terug te vinden op internet, maar ik kom er niet uit. Wat kan ik hiertegen doen?

Alvast bedankt voor uw hulp.

mvgr
Chiel

22354 7 Rapporteer

simon55
door simon55 - Oct 21, 2017 om 11:30
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Heeft u n virus scanner zet die dan tijdelijk uit , en probeer dan de update te doen

Ge
door Genee - Oct 21, 2017 om 12:29
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u beveiligingsprogramma’s draaien b.v. een anti spy- of anti malware programma, deze dan uitschakelen.
Lees eens
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/968003/error-0x80070005-in-windows-update-when-you-try-to-install-updates

marita5
door marita5 - Oct 21, 2017 om 12:57
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo ChielCremers ,

Zoals eerder gemeld , schakel antivirus uit , probeer dan de probleemoplosser voor update eens , klik op de rode regel .

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4027322/windows-windows-update-troubleshooter

tdmduc
door tdmduc - Oct 21, 2017 om 14:49
704 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb ook mijn 1703 naar 1709 getild en had een hoop ellende. Geen app starte meer op zonder foutmeldingen. Ook taakbeheer crashte.

Deze problemen verdwenen in één klap toen ik mijn virusscanner compleet had verwijderd(uitschakelen ging niet want dan chraste de app).

Wel jammer dat het Microsoft wéér niet gelukt is om geruisloos een fasoenlijke update door te voeren.

Persoonlijk contact gehad met een medewerker en daar kwamen ze met een "asbak vol? koop een nieuwe auto"-oplossing waar ik niet veel zin aan had.

Een blik op een Amerikaans windows forum gaf mij een hint wat dus ook de oplossing bleek.

Gelukkig werkt alles weer zoals ik het gewend ben en kan ik verder werken met de zgn. Creators versie van Windows 10.

edrick3
door edrick3 Oct 21, 2017 om 14:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En daarna toch wel weer je virusscanner er opgezet neem ik aan. ;-) (Heb ook 1703)

tdmduc
door tdmduc Oct 21, 2017 om 15:59
704 Antwoorden / 2 Vragen

Windows defender neemt het tijdelijk even over en ben nu aan het kijken voor een alternatief.

Kaspersky

Bitdefender

GData

Eset

.....keuzestress ;-)

edrick3
door edrick3 Oct 21, 2017 om 17:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....keuzestress ;-)

Oei. Daarmee moet je oppassen. ;-)

Afbeeldingsresultaat voor keuzestress

Cookies
door Cookies Oct 23, 2017 om 11:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tdmduc: ik zal de stress wat verminderen: ga voor Eset of Kaspersky.

tdmduc
door tdmduc Oct 23, 2017 om 13:29
704 Antwoorden / 2 Vragen

Kaspersky draait hier al als een spreekwoordelijk zonnetje.

Cookies
door Cookies Oct 23, 2017 om 13:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tdmduc: hier ook.;-))

gsm
door gsm - Oct 21, 2017 om 17:55
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Dit komt bijna altijd door teveel beveiliging of cleaning. De foutcode geeft een probleem aan waarbij het updateproces geen toegang krijgt tot bepaalde locaties.
Gooi alle virusscanners en cleaners van de PC af.
Probeer de update dan nog eens.
Persoonlijk heb ik voldoende aan WIndows defender, maar de keus voor de juiste beveiliging moet je zelf maken.
Ik heb al verschillende problemen bij updates meegemaakt en ze waren o.a. gerelateerd aan virusscanners, 2x ESET en ook AVG en Avast.

tdmduc
door tdmduc Oct 23, 2017 om 11:47
704 Antwoorden / 2 Vragen

.....bedankt voor bevestiging.

Microsoft gaf me het advies om een fabrieksherstel te doen......echt.

chielcremers
door chielcremers - Oct 22, 2017 om 15:43
16 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo,
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. Ik heb alle voorgestelde opties gelezen en doorgenomen.
De update is inmiddels voltooid. Bij mij was het probleem dat ik ADW Cleaner en Ccleaner had geïnstaleerd.
Nadat ik deze had verwijderd, kon ik zonder problemen de Windows Update binnenhalen.

Bedankt
mvgr
Chiel

simon55
door simon55 Oct 22, 2017 om 16:15
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb Norton en nog nooit n probleem ervaren met update s

edrick3
door edrick3 Oct 23, 2017 om 15:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bedankt voor het terugmelden.