pi
door pianiste Mar 17, 2011 om 20:29
Computers & telefonie

Updates microsoft mislukken steeds

ik heb windows xp; ondanks dat microsoft update bij de vertrouwde websites staat en ik de antivirusprogramma tijdelijk uitschakel, mislukt de installatie steeds via automatisch updatebeheer. Het ging tot enige tijd geleden prima,maar nu dus niet meer. Via de supportsite kom ik er ook niet uit. Er zitten essentiële updates bij die ik graag geinstalleerd zie! Wat kan ik nog doen??

8480 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 17, 2011 om 20:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo pianiste,

Lees even op deze pagina over het resetten.
(even naar beneden scrollen)

Het gaat om dit verhaal:
Het resetten van Windows Update
Voordat Windows Update wordt gereset, is het noodzakelijk dat de service Automatische updates tijdelijk wordt gestopt. Met het commando SERVICES.MSC in het uitvoerveld van het startmenu wordt de beheermodule voor de services opgestart. Klik met rechts op de betreffende service en kies voor Stoppen. Vervolgens kan de map C:\Windows\SoftwareDistribution (met daarin de updategeschiedenis en eerder gedownloade updatebestanden) met behulp van de Windows Verkenner worden verwijderd. Hoewel het niet noodzakelijk is, kan deze map ook worden gebruikt om er een back-up van te maken door simpelweg de mapnaam te wijzigen in SoftwareDistributionOrg (in plaats van deze te verwijderen). Nadat de map SoftwareDistribution is verwijderd (of door middel van naamswijziging geback-upt), kan de service weer worden geactiveerd: klik met rechts op dezelfde service en kies voor Starten. Door handmatig de updatefunctie op te starten kan worden gecontroleerd of deze weer naar behoren werkt (is dat het geval dan kan de eventueel gemaakte back-up SoftwareDistributionOrg weer worden verwijderd). Werd gebruik gemaakt van Microsoft Update (voor het automatisch downloaden van updates voor álle Microsoft-producten) dan moet dat wederom worden geactiveerd.

TIP: Heeft het resetten van Windows Update niet geholpen, kijk dan eens of de problemen worden opgelost door de instellingen van Internet Explorer te resetten (via Extra, Internetopties, tabblad Geavanceerd, knop Opnieuw instellen). Hierna is het wel noodzakelijk de startpagina en enkele instellingen te herstellen. Afhankelijk van de persoonlijke wensen kan het zijn dat nog een aantal invoegtoepassingen moeten worden geactiveerd, neem voor de zekerheid de hele lijst dus nog even door (via Extra, Invoegtoepassingen beheren)!

Suc6

de motormuis
door de motormuis - Mar 17, 2011 om 20:38
598 Antwoorden / 13 Vragen

Zie bij recente vragen de vraag beveiligings updates. Daar kunt U waarschijnlijk ook de oplossing voor Uw probleem vinden.
Succes.

pi
door pianiste - Mar 18, 2011 om 16:21
18 Antwoorden / 9 Vragen

dank voor de tips. De eerste mogelijkheid had ik via de supportpagina van microsoft al doorlopen,maar nadat ik de 17 updates met succes had gedownload lukte de installatie alsnog niet. Op die supportpagina staat trouwens niet dat je het bestand SoftwareDistribution kan verwijderen.. ik heb het bestand twee keer hernoemd nu en zie dat er nu drie bestanden in de lijst staan... kan dat een conflict opleveren?(heb nu SoftwareDistribution sec, old en ol staan...)
Krijg nu in ieder geval (even) geen geel icoontje meer in beeld met vermelding van updates die gereed staan. Wacht het even af en neem dan alsnog de tip door.
Hoe dan ook bedankt voor het meedenken! groetjes van pianiste

lottesanne
door lottesanne - Mar 19, 2011 om 15:48
438 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij wil office suite sp2 niet geïnstalleerd worden vanwege foutcode 0x80070663. Ik heb ook al alle acties, zoals Edrick3 heeft gemeld, uitgevoerd. Mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb nu contact gezocht met Microsoft support Centre. De oplossingen die zij tot nu toe hebben geboden helpen niet. Hun nieuwste oplossing zou het resetten van Windows zijn. Dat heb ik nog niet gedaan.Ik denk dat ik eerst een back-up moet maken van de belangrijkste bestanden. Ik ben er bovendien een beetje huiverig voor om windows te resetten. Betekent dit dat ik alle instellingen kwijt ben, mijn berichten in outlook, etc.? Net zoals wanneer ik de CD van XP opnieuw ga installeren, wat neerkomt op een schone installatie. Daar ben ik dus niet zo happig op.

pi
door pianiste - Mar 19, 2011 om 15:56
18 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb alles opgevolgd (hernoemen SoftwareDistributiemap etc.etc.) maar het is nog niet gelukt. Heb nu via mijn lidmaatschap van Seniorweb een nieuwe optie aangereikt gekregen die ik alsnog ga uitproberen. Als het gelukt is geef ik dat nog wel even apart door.
groetjes, pianiste

edrick3
door edrick3 - Mar 19, 2011 om 16:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lottesanne,

En als je het handmatig probeert te installeren via deze link?

zu
door zuene - Mar 20, 2011 om 16:02
12 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer u automatische updates wilt configureren of wanneer u updates wilt installeren op uw Windows XP computer, kunt u tegen één of meer van de volgende problemen oplopen:
-u kunt de updates niet installeren
-u wordt gemaand één of meer updates te installeren terwijl die al geïnstalleerd zijn
-wanneer u tracht een update te installeren krijgt u een melding gelijkend op: Setup could not verify the integrity
of the file Update.inf. Make sure the Cryptographic service is running on this computer.

Bij deze ontvangt u als eerste een reparatiebestand. Kopieer deze link naar de adresbalk en klik op Uitvoeren:

http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

Door dit bestand te installeren en uit te voeren moet u het probleem kunnen oplossen en worden de updates geinstalleerd.
De mogelijkheid bestaat dat in het scherm onder MSI een veetje moet komen voor Fix Windows Installer. Onder WU/WUAU een V voor Fix Windows Update. Onder SSL/HTTPS een V voor Fix SSL/HTTPS etc. Onder alle items daaronder komt dan automatisch een V.

Biedt dat geen oplossing voer dan het volgende uit:

-sluit álle programma's inclusief antivirus programma's
-verwijder de map CATROOT2 die zich bevindt in C:\Windows\System32, waarbij C:\Windows het pad naar uw Windows installatie is.

U kunt deze map makkelijk vinden door met rechts op het startmenu te klikken en dan te kiezen voor verkennen. Ga naar C:\Windows\System32\Catroot2. Klik met rechts op de map CATROOT2 en kies verwijderen. Deze map wordt bij herstart automaatisch aangemaakt en de updates worden dan als het goed is automatisch geinstalleerd.

Als laatste mogelijkheid:
Windows Update mislukt XP en Vista

Ga in de Verkenner (links op Startknop en kiezen voor Verkenner) naar de map C:\Windows\SoftwareDistribution\Download;
- verwijder alle bestanden in die map;
- klik met de rechter muisknop op Deze computer en klik op drive C. Kies Eigenschappen;
- ga naar de tab Extra en kies bij Foutcontrole Nu controleren. Vink de eerste optie aan;
- er wordt gemeld dat dit nu niet kan gebeuren, kies dan voor de controle bij de volgende start van de computer;
- reset de computer, de schijfcontrole zal nu starten voordat Windows zelf start. Alle fouten worden hersteld.

Bij de volgende start worden de updates automatisch weer aangeboden/geinstalleerd Controleer nu of u wel kunt updaten.