tenormin
door tenormin Dec 8, 2016 om 19:11
Computers & telefonie

USA Iphone 6. Om in te loggen op mijn Wifi heeft partner dit teken nodig: ^

Wij, inclusief zoon daar, komen er niet uit en kan hij hier geen gebruik maken van de Iphone, weten niet hoe dat ^ te maken. (Dat dakje dan). Iemand enige suggesties? Er is daar betaald voor Europees contact hier te maken.

4362 14 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 8, 2016 om 19:16
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Op de iPad gaat het zo: klik op de letter waar het dakje op moet komen en houd dat ingedrukt tot die letter met het gewenste teken tevoorschijn komt, zou kunnen dat dit ook voor de iPhone opgaat.

tenormin
door tenormin Dec 8, 2016 om 19:23
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Bedoel dit eigenlijk niet @shoppie, b.v. mijn Wifi wachtwoord eindigt op een los ^. Dat heeft men in de States niet. (Volgens hem). Wat ik, hij dus, zoekt is een, nogmaals, los ^ teken.

ph
door philip36 Dec 8, 2016 om 19:26
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Om het probleem voor zoon op te lossen kunt u ook uw wifi wachtwoord veranderen.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 8, 2016 om 19:32
7188 Antwoorden / 3 Vragen

@tenormin, dan heb ik het verkeerd begrepen en lijkt het erop dat het WW veranderen zoals @Philip36 voorstelt het beste is wat je kunt doen.

ph
door philip36 - Dec 8, 2016 om 19:21
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Bij mijn iPad staat  ^  onder deze toetsenbordknop  #+=

sjjoppy
door sjjoppy Dec 8, 2016 om 19:27
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Bij de mijne ook. Ik heb begrepen dat de Accentcirconflexe^ boven een letter moest komen.

Cookies
door Cookies - Dec 8, 2016 om 19:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dit gaat over de iPad, maar is idem iPhone.

Het invoeren van klinkers met accenttekens, is op de iPad niet moeilijk. We leggen het uit aan de hand van het woord 'één'.

  • In het woord 'één' heeft de letter 'e' een accentteken. Druk op het toetsenbord (aanraakscherm) van uw iPad de 'e' wat langer in.
  • Er verschijnt een venster boven de letter 'e' met alle varianten van de letter 'e' met een accent. Schuif uw vinger naar de 'e' met het accent dat u nodig hebt. In dit geval is dat de 'é'. Let erop dat u uw vinger op het scherm houdt. Zodra u de vinger van het scherm haalt, sluit het venster weer.
  • Wanneer u met uw vinger op het juiste accentteken staat, kunt u het scherm loslaten.
  • Het accentteken wordt ingevoegd.

    Bron https://www.seniorweb.nl/tip/tip-accenttekens-typen-op-ipad-en-iphone

tenormin
door tenormin Dec 8, 2016 om 19:46
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dat weet ik "allemaal" Carola;-) en wat @Philip36 net schreef: gedaan maar geen LOS dakje, wat NA mijn wachtwoord Wifi komt. En wachtwoord ga ik niet veranderen: hij gaat en ik blijf. Dan maar weggegooid geld en 5 weken zijn Iphone niet meer gebruiken. ☻Het zal uiteraard simpel zijn maar ook: jullie weten dat ik.... enz. Bedankt voor effort.

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 8, 2016 om 19:30
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Plaats een tekstbestandje op de telefoon met ^ en c/p het. Was alles maar zo makkelijk op te lossen in het leven :-).

pi
door pieterwolters Dec 8, 2016 om 19:31
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is zo'n beetje de meest ingewikkelde oplossing voor het probleem.

tijger1
door tijger1 - Dec 8, 2016 om 19:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op het toetsenbord links de toets "123" twee keer aanklikken en u ziet rechts het "dakje".

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 8, 2016 om 19:46
7188 Antwoorden / 3 Vragen

@tenormin,
Een los dakje kunt u verkrijgen door op de cijfers te klikken en daarna op #+=, daar staat dat tekentje tussen.

tenormin
door tenormin Dec 8, 2016 om 19:55
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Heb nu inderdaad los ^ (met123) gevonden, maar Ziggo herkent mijn wachtwoord niet. Zou dit dan niet automatisch moeten gaan? Als ik daar ben zoekt, in dit geval tablet, zelf een Wifi punt. Misschien de vraag verkeerd gesteld, achteraf, moet ik dan wel mijn wachtwoord instellen of... wat erg een bimbo te zijn. Twee dan.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 8, 2016 om 19:58
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Als het ziggowachtwoord op een ^ eindigt zou dat te herkennen moeten zijn, (zonder spatie)

Cookies
door Cookies Dec 8, 2016 om 20:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je 100% zeker weet dat je verbinding probeert te maken bij jouw Ziggo account bij de gevonden verbindingen op de iPhone (en niet die van de buren), en je ww wordt niet geaccepteerd dan zit er een tikfoutje in je wachtwoord. Nee, automatisch gaat dit de 1e keer niet. Als inloggen is gelukt, onthoudt hij het ww.

ph
door philip36 Dec 8, 2016 om 20:19
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als hij op de iphone uw wifi netwerk heeft geselecteerd en het wachtwoord goed is ingevuld zou er verbinding moeten zijn.
Heeft u wel het goede wachtwoord (van de router)?

tenormin
door tenormin Dec 8, 2016 om 20:19
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Morgen maar met frisse tegenzin weer proberen, tot zover weer heel erg bedankt, vaste kern. Misschien tot morgen?

sjjoppy
door sjjoppy Dec 8, 2016 om 20:26
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Tot morgen!

tijger1
door tijger1 - Dec 8, 2016 om 20:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bent u niet een beetje abuis? Begrijp ik nu goed dat uw Ziggo wachtwoord een ^ dakje heeft?

En waarom zou er daar betaald moeten zijn om hier contact te maken?

Op die I phone moet eerst uw Ziggo netwerk gezocht worden en als dat gevonden en gekozen is, dan moet uw Ziggo wachtwoord worden ingetoetst.

Als er meer Ziggo netwerken te voorschijn komen even op het modem kijken welke het moet zijn.

tenormin
door tenormin Dec 8, 2016 om 21:05
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, ben niet abuis. Laatste code (Wifi naam van Ziggo (op connectie 61951) is Wifi code en na laatste cijfer een ^ . En ook wij vragen ons af waarom er bij A.T.&T betaald moest worden om... Heb uiteraard gekeken welk netwerk van Ziggo. Als ik het zou begrijpen had ik de vraag ook niet gesteld uiteraard. Kan het misschien ook zo zijn dat "mijn wachtwoord" niet herkend word op zijn Iphone?

Cookies
door Cookies Dec 8, 2016 om 21:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je het goede netwerk hebt (als het goed is, zie je een rijtje van beschikbare/gevonden wifi netwerken staan; er kunnen dus meer Ziggo netwerken gevonden worden van bijv. je buren) en je vult het goede ww in, dan moet hij verbinding kunnen maken.

Cookies
door Cookies Dec 8, 2016 om 21:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: waarom zou een ^ niet in een ww gebruikt kunnen worden?

tijger1
door tijger1 Dec 8, 2016 om 21:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola83. Ik raakte in de war omdat Tenormin het had over daar betaald en dat zoon het ook niet wist, dus ik dacht is zij nou hier of daar, als zij daar hoeft ze natuurlijk geen Ziggo wachtwoord in te voeren.

Cookies
door Cookies - Dec 8, 2016 om 21:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tenormin, via de link hieronder kun je stap voor stap (na iedere stap klikken op 'verder') bekijken hoe je verbinding kunt maken. Gaat het nou helemaal niet lukken, dan kun je daarvoor de klantenservice van Ziggo bellen (als je vast bellen van Ziggo hebt, is het gratis nr. 1200).

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/verbinding-maken/iphone-ipod/#Verder

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 9, 2016 om 05:14
7188 Antwoorden / 3 Vragen

@tenormin,
Er moet dus op de IPhone geklikt worden op ziggo 61951^  er wordt dan om een wachtwoord gevraagd. Dit WiFi wachtwoord moet worden ingevoerd op de iPhone. Dit WW is te vinden op het modem.

tenormin
door tenormin - Dec 9, 2016 om 10:04
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Goedemorgen, allemaal bedankt voor effort. Het laatste antwoord (trouwens al jullie tips) geprobeerd en zowaar: @shoppie's laatste advies heeft gewerkt! Waarom er in de USA betaald moet worden voor aangesloten te blijven in Europa, geen idee. Maar is niet interessant, dat ding werkt weer. Fijne dag!

sjjoppy
door sjjoppy Dec 9, 2016 om 10:20
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Goedemorgen@tenormin, fijn voor je zoon dat de iPhone hier gebruikt kan worden, bedankt voor het melden.

Cookies
door Cookies Dec 9, 2016 om 11:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niet de zoon, maar de 'loverboy'.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 9, 2016 om 11:39
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Dan is het een kort bezoekje van 5 weken ipv 3 maanden.

tenormin
door tenormin Dec 9, 2016 om 12:02
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@shoppie, tja, Mr. Amerika zit nu eenmaal liever in de Californische dan Nederlandse kou. Grapje. Hij is patiënt en mag van artsen niet lang weg. Thuis heeft hij zijn monitor die het hart 24/7 in de gaten houdt, dus daarom...

Ma
door MacWally Dec 9, 2016 om 12:08
151 Antwoorden / Vragen

Milfen zijn inderdaad popupair is de USA. Maar zonder gekheid . Ternomin kan de volgende keer als ze het wachtwoord niet meer weet ook inloggen op haar modem met 192.168.178.1 en daar zie je het wachtwoord die je ook kunt wijzigen.

tenormin
door tenormin Dec 9, 2016 om 13:18
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@macwally, ditmaal -10! Voor MILF.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 9, 2016 om 15:31
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Dank voor de uitleg @tenormin, zijn jullie in elk geval met de kerstdagen bij elkaar.

gr
door grumpy - Dec 9, 2016 om 12:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wifi password aanpassen? Ziggo website heeft voor alles duidelijke handleidingen, dus ook vast daarvoor.

da
door damaya - Dec 9, 2016 om 12:48
11 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Tenormin,
Misschien heb je hier iets aan;

Omdat het onmogelijk is alle nummercodes te onthouden, komt deze methode vooral van pas bij veelgebruikte tekens als é (code 130), ë (code 137) en è (code 138). Voor andere ASCII-codes kunt u altijd terecht bij de officiële tabel, bijvoorbeeld op http://www.asciitable.com.                                    Succes Damaya

audb
door audb Dec 9, 2016 om 17:40
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Gaat helaas niet op een Iphone en op een computer kan je ook gewoon de ' en daarna de letter van keuze intyppen zonder eerst een spatie te typen.

audb
door audb - Dec 9, 2016 om 17:39
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Er zijn twee opties.

De eerste is een alternative toetsenbord te installeren op de Iphone via de app store welke wel de ^ heeft

Het tweede wat u kan doen is een bluetooth toetsenbord kopen bij bv de Action die kost ongeveer €10 en typet ook lekkerder dan op een telefoon :)

tijger1
door tijger1 Dec 9, 2016 om 17:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het dakje zit gewoon op het toetsenbord. En het "probleem" is allang opgelost.

tenormin
door tenormin Dec 9, 2016 om 17:41
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Erg aardig @audb, maar probleem (zie mijn toelichting om 10:04 uur) is opgelost.

koekeloer
door koekeloer - Dec 11, 2016 om 10:23
562 Antwoorden / 18 Vragen

geen idee wat uw vraag is. stelt U deze wat duidelijker svp

Cookies
door Cookies Dec 11, 2016 om 10:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Anderen hebben wel een idee wat de vraag was, want het probleem is al opgelost.