sc
door scheff Aug 30, 2004 om 21:02
Computers & telefonie

USB aansluiting camera werkt niet

Ik heb net een nieuwe Olympus C5060wz compleet met USB snoertje. Daarvoor had ik de voorloper (C5050z) met dito snoertje en kon daarmee probleemloos foto's op de pc zetten. Nu wil dat niet. Zodra ik mijn nieuwe camera aansluit en aanzet zou XP (home ed) hem automatisch moeten herkennen. Echter, er verschijnt een dialoogvenster "Wizard Nieuwe Hardware gevonden". De nieuwe hardware wordt C5060WZ genoemd. Ik krijg de keuzes

  1. "software automatisch installeren (aanbevolen)"

  2. "ik wil zelf kiezen (geavanceerd)"

Uiteraard doe ik wat aanbevolen wordt en ik kies de eerste optie en klik op "volgende" om door te gaan. Na enige tijd verschijnt de melding "Deze hardware kan niet worden geïnstalleerd. Er is een probleem met de installatie van deze hardware 'C5060WZ' er is een fout opgetreden met het installeren van het apparaat. Toegang geweigerd."

In apparaatbeheer staat nu ook een uitroepteken bij de USB-apparaten. Na de installatie ongedaan te maken probeer ik nog het volgende:

  1. Geavanceerd kiezen uit bovenstaande keuzes en vervolgens naar installatie CD browsen.

  2. Flash kaart in kaartlezer stoppen en deze in USB poort.

  3. Eén van beide of beide memory-cards uit de camera halen.

  4. Bijgeleverd fotoprogramma (CamediaMaster) de-installeren...

  5. ...en weer opnieuw installeren.

Dit hielp niet. Weet iemand de oplossing??

1126 6 Rapporteer

maklane
door maklane - Aug 30, 2004 om 21:29
32 Antwoorden / 2 Vragen

Als je naar de installatie CD bladerd, kies je dan wel de juist subfolder? Ook is het vaak zo dat de driver (aanstuurprogramma's) zijn "ingepakt" en dus niet door XP kunnen worden gevonden. Plaats een je installatie CD in de CD-lezer. Speelt hij deze automatisch af, kun je dan niet kiezen voor installeer drivers oid? Staat de automatisch afspeel functie uit blader dan een door de CD en zoek naar een bestand install.exe of setup.exe

Groeten MakLane

maklane
door maklane - Aug 30, 2004 om 21:33
32 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens de Olympus site zijn de drivers gewoon standaard windows drivers, en dus moeten deze dus gewoon op de computer staan.

sc
door scheff - Aug 30, 2004 om 21:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

InstallatieCD start inderdaad automatisch. Maar bij browsen naar folder USB\Win2kXP\ verwezen. Hielp helaas niet.

XP moet de drivers inderdaad hebben en je zou inderdaad verwachten dat het vanzelf werkt, maar dat doet het dus niet.

Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik een hiervoor een andere camera van Olympus had?

si
door six10again - Aug 30, 2004 om 22:31
27 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn Canon powershot G3 werkt zonder externe drivers in XP.
Echter, om het werkend te krijgen moest ik wel het menu van de camera in om de transportmode anders in te stellen.

user123
door user123 - Aug 30, 2004 om 22:51
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Hier is gemakkelijk achter te komen, installeer de camera op een pc van een kennis..

ne
door netfreakd - Feb 15, 2005 om 03:36
7 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk op de site van olympus en download de meest recente xp drivers
voor de camera. Als deze er niet zijn voor een zo recent mogelijke
windows versie.

En ook inderdaad wat hiervoor gezegd werd, vaak moet de camera zelf op
een bepaalde 'mode' staan om te kunnen communiceren met de pc.