maykemeijer
door maykemeijer Jul 25, 2009 om 19:16
Computers & telefonie

Usb recorder

Ik heb een Ion ‘USB recorder’ gekocht, en een videofilm opgenomen op de computer, en opgeslagen in Windows Media Player. De kwaliteit van de videofilm is prima, en hij is in kleur.

Als ik de opgeslagen film echter op Windows Media Player afspeel, dan is hij zwart-wit en hij flikkert. Tijdens het opnemen was dit ook zo op het computerscherm, maar ik dacht/hoopte dat de opname wel goed zou zijn. Hoe krijg ik de (goede kwaliteit) video ook goed op de computer, zodat ik hem daarna op dvd kan zetten?

Ligt het aan de nieuwe Ion of heb ik iets verkeerd gedaan?

312 5 Rapporteer

freya
door freya - Jul 25, 2009 om 20:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo maykemeijer,

Ik neem aan dat er bij de USB recorder software zat en dat je die geïnstalleerd hebt? Deze software gebruik je waarschijnlijk ook om de film mee te importeren? Je zult de instellingen van dat programma eens moeten controleren. Het meest waarschijnlijke is dat je b.v. een film die volgens de PAL-norm is opgenomen, importeert met de instellingen voor een amerikaanse film (NTSC).
De amerikaanse NTSC-norm werkt met 30 beeldjes per seconden i.p.v. de 25 beeldjes per seconde bij de PAL-norm. Dit verklaart het 'flikkeren'. Daarnaast werkt het NTSC-kleurensysteem anders dan het PAL-kleurensysteem, dus dat kan de reden zijn dat je 'slechts' een zwart/wit beeld te zien krijgt.
Het kan natuurlijk ook andersom zijn, dat je een amerikaanse film importeert met PAL instellingen in het programma.
Stel dat dus eens anders in en wellicht lukt het dan wel.

m.vr.gr. Freya

maykemeijer
door maykemeijer - Jul 27, 2009 om 16:45
83 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo Freya,

Wat fijn dat je zo snel reageert. Wat je vertelt klinkt heel aannemelijk. De videofilm die ik heb opgenomen, is een ‘homevideo’ van een buitenlandse reis. Digibeet als ik ben, heb ik geen idee hoe ik PAL instellingen moet veranderen. Kun jij me verder helpen?

Vast heel erg bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Mayke

freya
door freya - Jul 27, 2009 om 17:09
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, Mayke, ik weet niet welk programma je gebruikt en ik ken ook niet alle programma's uit mijn hoofd om je precies te kunnen vertellen wáár je die instelling eventueel kunt vinden. Je zal dus zelf even op zoek moeten gaan. Wellicht kun je bij het starten van het 'opnemen' het één en ander instellen/aanvinken? Of anders een handige kennis inschakelen?

Freya

maykemeijer
door maykemeijer - Jul 28, 2009 om 13:22
83 Antwoorden / 11 Vragen

Dank je wel, Freya. Het is ook ondoenlijk om van afstand iemand door een programma te leiden. Ik ga nu op zoek naar een handige kennis. Heb nu wel het vertrouwen dat het apparaat op zich goed is, en ik het niet hoef te retourneren.

Met vriendelijke groeten,

Mayke

freya
door freya - Jul 28, 2009 om 13:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Oké, en laat nog even weten of het gelukt is.

Freya