door Bèta M Sep 24, 2017 om 20:40
Computers & telefonie

Valsheid in geschrifte

handtekening vervalst door medewerker van PostNL alsof bestelling geleverd is op mijn adres. Op het moment was er niemand thuis. De bezorger is volgens al onze buren niet bij hun wezen aanbellen en heeft ook geen briefje bij de post gezet. volgens post nl is het pakketje geleverd op mijn adres en ondertekent dus kunnen zij niks voor mij doen. via de PostNL app is de handtekening te zijn waarmee ik kan aantonen dat het niet mijn handtekening is. gaat om een telefoon abonnement met een iphone 8 toestel. je zou toch denken dat daar meer controle overheen gaat. kan ik hier makkelijk een zaak van maken bij de rechter?

2990 8 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 24, 2017 om 20:48
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Beta M ,

U moet een klacht indienen bij de verzender van de telefoon , zij moeten een onderzoek starten .

door Bèta M Sep 24, 2017 om 20:54
Antwoorden / 1 Vragen

Hi Marita5,

Dat heb ik gelukkig gelijk al gedaan. Ze doen wel een beetje moeilijk en laks erover, voor mij gaat het meer om PostNL die elke keer bezorgers heeft die pakketjes niet levert en handtekeningen vervalst. moet ook een keer ophouden en als ik een rechtszaak moet openen dan doe ik dat graag. Mijn handtekening kan niet zomaar vervalst worden en al helemaal niet bij iets dat niet is geleverd. Vodafone ontbind mijn contract en de koerier heeft een nieuwe iphone en zo blijft dit maar aan de gang. Valsheid in geschrift is sowieso wel iets om een zaak van te maken toch vooral in dit geval?

marita5
door marita5 Sep 24, 2017 om 21:00
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@Beta M  , Het hele internet staat er vol van  , dat postbezorgers handtekeningen vervalsen . Normaal is het iig niet . Als u er een rechtzaak van wilt maken , zou ik zeggen ga u gang , mijn zegen hebt u .

tijger1
door tijger1 Sep 24, 2017 om 21:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@beta. Ik heb weleens een prepaid simkaartje met een tegoed bij Vodafone besteld en zelfs daarvoor moest ik een heel klein bedrag pinnen ter identificatie.

Topantwoord

jo
door jorisw - Sep 24, 2017 om 20:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waar heb je de telefoon gekocht? Normaal gesproken is het afleveren van een telefoon (met abonnement) een ander proces (met vaak gespecialiseerde bezorgdiensten) dan het gewoon afleveren van een pakketje. Als deze leverancier de boel als gewoon postpakket verstuurd zit het daar al niet lekker.

door Bèta M Sep 24, 2017 om 21:04
Antwoorden / 1 Vragen

Bij provider Vodafone. Ik vond het ook al apart dat het met PostNL ging, maar dat doen ze blijkbaar altijd.

tdmduc
door tdmduc Sep 25, 2017 om 09:30
704 Antwoorden / 2 Vragen

Het verkrijgen van een SIM kaart van Telfort is lastiger dan een nieuwe smartphone is mijn ervaring.

De SIM zit een abbo op en daarom moet je als "bewijs" een eurocent overmaken aan 2 heren van een bezorgdienst.

Dit ging niet lekker omdat de dame aan de telefoon mijn rekeningnummer verkeerd had genoteerd.(website Telfort lag eruit) dus ging het hele feestje niet door en vertrokken ze weer vanwege 1 cijfer verschil met het geoonde bankpasje(ja echt waar).

Nadat ik geklaagd had over dit proces kreeg ik 3 dagen later een splinternieuwe smartphone afgeleverd door Post.NL....er hoefde helemaal niets getekend te worden.

De SIMkaart heb ik nooit gekregen. Na 3 pogingen kreeg ik te via de mail horen dat ik "het aantal bestellingen had overschreden"?!?

Nou ja dan niet. Nu al weer jaren tevreden klant bij T-Mobile.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2017 om 21:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hoeft helemaal niet naar de rechter en de post heeft met u ook niets van doen.

Normaal gesproken moet je bij aflevering van dergelijke spullen een heel klein bedrag pinnen en dat bankrekeningnummer moet overeenstemmen met wat je eerder hebt opgegeven.

Welk raar bedrijf stuurt zo'n pakket op deze manier?

marita5
door marita5 Sep 24, 2017 om 21:03
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , Ts heeft het over Vodafone .

tijger1
door tijger1 Sep 24, 2017 om 21:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, zie ook mijn reactie onder de uwe. Kan mij niet voorstellen dat Vodafone dat op die manier nu doet.

door Bèta M Sep 24, 2017 om 21:06
Antwoorden / 1 Vragen

gaat inderdaad over Vodafone. het was een verlenging. 1 cent pinnen was in dit geval niet nodig. wel moest het pakket ondertekent worden door mij en door niemand anders bij mij thuis. legitimeren was dus wel nodig.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Sep 24, 2017 om 21:07
5157 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt het altijd proberen bij de rechter, maar u maakt geen kans. U bent namelijk geen klant bij PostNL. U bent slechts ontvanger, geen opdrachtgever. U heeft het pakket nog niet ontvangen en tot die tijd is het de verantwoordelijkheid van de verzender.

door Bèta M Sep 24, 2017 om 21:09
Antwoorden / 1 Vragen

oke, op het moment dat vodafone erachter komt wat er aan de hand is en ik zwart wit heb dat het nooit geleverd is door bezorger en handtekening vervalst is is het ook geen mogelijk?

ne
door neodutchio Sep 24, 2017 om 22:01
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Het is Vodafone die benadeeld wordt, niet u. De wet is daar heel helder in, tot u een bestelling in handen heeft is de verzender verantwoordelijk. U loopt daarin geen risico. Vodafone is namelijk nu verplicht u opnieuw een telefoon te verzenden.

kc
door kcdb - Sep 24, 2017 om 21:19
113 Antwoorden / 2 Vragen

Er vanuit gaande dat het verhaal van BETA M de waarheid is en niets anders dan de waarheid, en dat Vodafone zomaar een dure iPhone 8 via Post.nl heeft verstuuurd, dan klopt het natuurlijk van geen kanten dat een postbeambte een handtekening voor ontvangst vervalst en vervolgens het pakje doet verdwijnen. Eveneens opvallend dat Post.nl, zoals het eerder regel als uitzondering bij dat bedrijf is, hiet niet of nauwelijks een onderzoek naar zo'n gebeurtenis instelt. Evenals ik in een ander topic stelde, het geld is binnen, waar zou Post.nl verder nog moeite voor doen? Dat zoiets via een rechter eens tot de bodem uitgezocht wordt zou zeker geen kwaad kunnen en doet, heel misschien, Post.nl enigszins op haar schreden terugkeren. Ooit, ooit wordt het misschien dan nog eens een betrouwbaar bedrijf.

Toch wil ik voor een keer de advocaat van de duivel spelen. Ga eens in de schoenen van de postbeambte staan. Niet dat ik het goed keur, maar toch. De postbeambten zijn door hun werkgever, jawel Post.nl, tot het bot toe uitgeknepen. Tegen een minimum salaris moeten deze mensen hun werk doen en alle risico wordt op deze mensen afgewimpeld. Post.nl blijkt keer op keer dus niet alleen een onbetrouwbaar postbezorger te zijn, maar is ook nog een slechte werkgever (geworden). Tja, en dan gaat toch weer een oud spreekwoord op: "de gelegenheid maakt de dief", als u begrijpt wat ik bedoel . . . . . .

door Bèta M Sep 24, 2017 om 21:49
Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad, PostNL weet niet wat de medewerkers doen. op het moment dat het pakket mist maar er toch getekent is zouden zij moeten achterhalen waar het pakketje is. het zijn totslotte we hun medewerkers en niet die van Vodafone. Vodafone zou zelf ook een andere manie rmoeten hebben voor de levering van zulke bestellingen of een optie om het op te halen in de winkel zou altijd mogelijk moeten zijn zodat de klant zelf kan kiezen wat zij willen. het feit dat de bezorgers betaald krijgen per geleverd pakketje zet ook wel een druk op ze wat ook weer niet fijn is. ze zouden gewoon meer moeite moeten doen voor klachten of met de afzendere betere communicatie moeten hebben betreft bepaalde leveringen.

tijger1
door tijger1 Sep 24, 2017 om 23:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kent de communicatie tussen Vodafone en de post helemaal niet.

wo
door woutjewachtmans Sep 25, 2017 om 00:27
22 Antwoorden / Vragen

Chauffeurs van PostNL komen massaal bij ons tanken. Het zijn meestal Marokkanen en Turken. Veel fraude met tankpassen. Als er een busje komt tanken staan er wel 2 of 3 Golfjes achter en uiteidelijk de melding op de kassa  UW DAGLIMIT IS BEREIKT. En waarom Vodafoon een gespecialiseerd bedrijf inschakeld ? Het is gewoon bekend dat er bij PostNL gejat word.

pino123
door pino123 Sep 25, 2017 om 08:44
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Heel fijn allemaal, maar heeft allemaal niets met de vraag van TS te maken. Houdt u eens bij het onderwerp dan er allerlei persoonlijke zaken bij te halen....

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2017 om 21:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U beweert nogal wat. Dat zij elke keer bezorgers hebben die handtekeningen vervalsen en pakketjes niet bezorgen.

Ik heb nog nooit een pakje gemist, van welke bezorgdienst dan ook.

door Bèta M Sep 24, 2017 om 21:40
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zelf ook altijd besteld en altijd nare verhalen gehoord, maar er nooit zelf last van gehad. altijd mijn pakketjes netjes ontvangen. alleen doordat dit nu gebeurd is en zij mij niet willen helpen maakt me dat toch wel pissig. ik ben verder gaan vragen naar ervaring van andere mensen en wist gewoon niet dat dit zo overdreven vaak gebeurde. er moet gewoon meer aandacht worden besteed aan bepaalde klachten. zij zijn er niet de dupe van. ik zeg niet dat elke bezorger dit doet, er zijn genoeg bezorgers die hun werk uitstekend doen. de bezorgers die daarentegen dingen doen die wettelijk niet toegestaan zijn komen er makkelijk mee weg. begrijpt u ongeveer wat ik bedoel?

tijger1
door tijger1 Sep 24, 2017 om 21:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De verzender kan optreden.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Sep 25, 2017 om 09:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

kan ik hier makkelijk een zaak van maken bij de rechter?
Nee4, want je bent niet de 'opdrachtgever' van postnl.
De verzender moet/kan actie ondernemen.
De verzender moet zorgen dat jij het bestelde ontvangt.
Kijk ook eens hier ter info: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/krijg-product-maar-niet-thuisbezorgd

door Bèta M Sep 25, 2017 om 11:27
Antwoorden / 1 Vragen

Oke top! Thanks voor de info

Re
door Reinardd - Sep 25, 2017 om 14:01
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik begrijp het probleem en de enorme frustratie naar PostNL (en als het goed is toch ook zeker naar het bedrijf waarbij u de bestelling hebt geplaatst!). Het probleem is echter dat u in deze situatie niet de klant bent van PostNL en u dus helaas niks te klagen hebt.
U kunt proberen het befdrijf een klacht te laten indienen bij PostNL, maar ik weet niet hoe behulpzaam zij zijn. Bijkomend probleem is dan dat u totaal geen inzicht zou hebben over het verloop van een eventueel onderzoek.

U zou ook een klacht kunnen indienen bij PostNL. U krijgt dan van een ontzettend begripvolle en meelevende klantenservicemedewerker te spreken die u zal willen geruststellen maar het antwoord zal altijd hetzelfde zijn: U bent niet de klant. Ze zeggen dat ze de klacht zullen doorgeven aan de desbetreffende medewerker maar dat is verder een "intern proces" en dit zal niet aan u worden teruggekoppeld. Daarnaast zal de bezorger die de handtekening heeft vervalst en de telefoon in zijn eigen zak heeft gestoken er zeker geen gevolgen van ondervinden, laat staan dat hij zijn baan kwijt zou raken..
M.a.w: het interesseerd ze geen zak.

Het enige wat ik u kan adviseren is om bij een volgende keer na te gaan met welke bezorgdienst de telefoon zal worden bezorgd en er zeker van te zijn dat hiervoor een pinpas en legitimatie nodig is.