ie
door iejoor43 Jan 16, 2005 om 16:23
Computers & telefonie

Van adsl naar adsl

Wie kan me vertellen hoe dit kan?

Ik wil van adsl tiscali naar een andere adsl provider en nu zeggen ze dat dat niet zomaar kan. Moet ik eerst tiscali opzeggen en kan dan pas als tiscali van de kpn lijn is afgesloten een ander aanvragen, dit houd dan in dat ik +/- 3 weken zonder internet zou zitten. Wie weet er wat op?

636 8 Rapporteer

ir
door irene157 - Jan 16, 2005 om 16:32
24 Antwoorden / 0 Vragen

Dit antwoord wat je had gekregen is zeker van tiscalo afgekomen?? Ja, sommige providers zullen alles proberen om je bij hun te houden, maar in sommige gevallen kan het zijn dat je er door het contract aan gehouden bent om het zo af te handelen, dus lees eerst het contract door. In dit geval heb je verbinding met kpn via tiscali dus je contract heb je met tiscali en niet met kpn.

Wat he wel kunt doen is een nieuwe provider zoeken die voor jou het contract met tiscali opzegt en tevens ervoor zorgt dat je wel op internet blijft en dus niet 3 weken hoeft te wachten voor je weer een nieuwe verbinding hebt met een andere provider.

a2i
door a2i - Jan 16, 2005 om 16:32
407 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ben ooit overgestapt van Cistron naar Concepts-ICT.

Zelfde procedure als jij boven beschrijft.

Toen ben ik maar 3maanden naar Canada geweest.

Ik zeg niet dat het een oplossing is maar het werkte wel!!!

;)

ie
door iejoor43 - Jan 16, 2005 om 16:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Irene,

Nee dit antwoord kreeg ik van wanadoo waarnaar ik wilde overstappen, en hun kunnen er niets aan doen het probleem zit bij kpn.

ie
door iejoor43 - Jan 16, 2005 om 16:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben dan denk ik goedkoper uit als ik ga inbellen.

a2i
door a2i - Jan 16, 2005 om 16:53
407 Antwoorden / 14 Vragen

Tja die tijd is zo overbrugged.

bj
door bjck - Jan 16, 2005 om 22:38
82 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet iets wat je je oude ISP kan/moet kwalijk nemen. 't Is iets
wat je nieuwe ISP je moet aanbieden een overstap zonder weken zonder
verbinding.

De "ouderwetse" manier is opzeggen, lijn vrij van DSL, aanvragen,
wachten op levering. Zijn tegenwoordig ook talloze alternatieven als je
bijvoorbeeld op hetzelfde DSL netwerk blijft maar alleen van ISP
veranderd kan het simpeler vaak. En tegenwoordig zelfs ook als je ook
van DSL netwerk verandert.

 Het aanbieden van diverse mogelijkheden moet je bij je ISP van
jou keuze zijn altijd, die wil jou als klant en biedt jou de diverse
mogelijkheden.

ne
door nethead - Jan 17, 2005 om 21:16
7 Antwoorden / 0 Vragen

Mischien overbodig , maar kijk eens op www.adsl.nl en doe daar een
poscodecheck. Je krijgt dan meteen een overzicht van alle beschikbare
aanbieders op jou adres met zelfs bij sommige aanbieders een zogenaamde
'ik heb al adsl' knop om naadloos te kunnen overstappen .

(tip: selecteer bij de prijskeuze : toon alle pakketten)

sc
door schonenberg - Jan 19, 2005 om 21:35
5 Antwoorden / 0 Vragen

ga naar de volgende link                http://www.internetten.nl/contractwizard.asp?m=1                             bij internetten.nl. daar heb je een contractwizard waarme je je contract kunt opzeggen met behoud van verbinding. mocht je huidige aanbieder miet realiseren dan weet je dat je te maken hebt met een klant onvriendelijke aanbieder. Vertel dat aan iedereen die het wil weten hierdoor krijgen we betere aanbieders met meer kwaliteit op de nederlandse markt.

Theo