ls
door lsrampersad Apr 14, 2005 om 13:44
Computers & telefonie

Van pc naar tv

ik heb een aantal films op mijn pc staan die ik wil bekijken op mijn tv nu heb ik begrepen dat je gewoon een tulp kabel moet aansluiten op je video out van je video kaart, en instellen van monitor naar tv of evt. beide maar als ik dit doe krijg ik ook beeld op mijn tv maar ik krijg het onduidelijk en alleen maar strepen die constant bewegn wat doe ik niet goed?

De kabel is goed heb al met meerdere kabels geprobeerd en de hertz instellingen geven ook geen verandering .

dus wat nu?

695 2 Rapporteer

help
door help - Apr 14, 2005 om 15:26
5 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Ik zou eens op deze site kijken:

http://www.sectie.be

Misschien vind je het hier?

Groeten,

Uw expert

sp
door spekske - Apr 28, 2005 om 23:47
5 Antwoorden / 1 Vragen

Heb zelf veel ervaring met computers aansluiten op tv/beamer.

Let op de volgende dingen:

- Als je een kabel hebt met een los SCART-kopje aan het uiteinde, zorg er dan voor dat je zeker weet dat het een PAL-compatible SCART-kopje is. Mensen hebben vaker problemen omdat ze een ander formaat hebben, dat alleen werkt in landen als de VS, Japan, etc.

- Van ATI Radeon videokaarten is bekend dat sommige modellen de vreemde gewoonte hebben om met een SCART-kabel fout beeld te geven, maar goed beeld geven via een kabeltje dat je direct in de tv plugt (sommige tv's hebben van die aparte gaatjes hiervoor aan de voorkant). Vreemd genoeg hebben NVidia GeForce videokaarten dit probleem nooit gehad voor zover bekend.

- Zorg er natuurlijk voor dat de kabels en kopjes op de juiste manier ingeplugd zijn.

- Stel je software goed in!!!! Ik kan dit niet genoeg benadrukken. Veel videokaarten hebben naast het normale Windows beeldscherminstellingen-menu ook een eigen control-panel. Zorg ervoor dat ook hier ingesteld staat dat het om een PAL-tv gaat. Het komt nogal eens voor dat hier standaard NTSC ingesteld staat.

- Ondanks dat ik het nog nooit als probleem ben tegengekomen schijnt het voor te kunnen komen dat je tv niet automatisch als monitor gedetecteerd wordt. In dat geval zul je in het beeldscherminstellingen-menu even handmatig onder het tabje "beeldscherm" een "generic television" (Engels) moeten instellen als monitor.

Verder zou ik zo snel geen problemen meer kunnen bedenken, behalve dat opnieuw opstarten op oude WIndows versies af en toe de problemen oplost nadat men de eerste keer een vreemd beeld heeft gekregen.