audb
door audb Jul 28, 2008 om 11:35
Computers & telefonie

Van Speedlinq naar Telfo(U)(r)t elende

Na een bijna een jaar tevreden klant te zijn geweest is Speedlinq overgenomen door Telfort.

Nu begon de elende al meteen ik heb een aansluiting van 20 megabit welke hier 18.970 mb ps was en dus best super snel WAS

Na de overname bleek er al snel een beperking op gelegd te zijn naar +/_ 16.650mbp, ik ben meteen gaan informeren hoe dit kon omdat voor de overname het sneller was.

Ik kreeg als antwoord dat ik nog niet over gezet was op de telfort lijn! ofwel ik mag wachten tot telfort ergens eind augustus even een schakelaartje om zet en tot die tijd mag ik € 40 euro betalen voor een tragere lijn.

Ook de telefoon die ik van Speedlinq had is velemalen slechter dan nu en als laaste klapper MOET ik de rekening voor augustus al deze maand betalen ipv achter af zodat ook de telefoonrekening die echt onder de € 2,- permaand is moet betalen.

Ik kreeg dus meteen een rekening van € 82,50 betalen ipv de normale € 40,- - 42,- permaand en op mijn verzoek om me abbonement onmidelijk stop te zetten kreeg ik een mail dat het pas kon nadat ik overgezet ben naar telfort en dit laaste is mijn vraag mag dit zomaar?

Volgens mij kan ik namelijk door het veranderede algemeene voorwaaarden mijn abbo stop zetten.

en als toevoeging moet u weten dat ik de nieuwe algemene voorwaarden nooit heb gekregen en op de website van Speedlinq was hier over ook niets vermeld.

870 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 28, 2008 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

--

Wat betekent dit voor mijn abonnement?

Er verandert voor u vrijwel niets. U behoudt uw e-mailadressen en u blijft gewoon dezelfde abonnementskosten betalen.

Uw huidige abonnement gaat ongewijzigd over in een andere merknaam. De snelheid van uw verbinding wordt in de meeste gevallen zelfs iets verhoogd. Wilt u uw huidige abonnement toch liever wijzigen? U heeft van ons een nieuwe gebruikersnaam per post ontvangen waarmee u toegang heeft tot www.telfort.nl/mijntelfort. Hier kunt u online uw abonnement wijzigen.

------ http://klantenservice.internet.telfort.nl/Van-Speedlinq-naar-Telfort/Algemene-vragen.aspx

Als er niets veranderd in de algemene voorwaarden en dus Enkel de Naam dan is dit geen reden/heb je geen recht je contract per omgaande te beeindigen helaas.

Succes,

ve
door verwijderd - Jul 28, 2008 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste heb je niet een abonnement van 20Mb/s, maar een abonnement tot 20Mb/s.

En ik vraag me af of je het verschil wel merkt tussen 18.970 of 16.650.

Wat betreft de Algemene Voorwaarden, die zijn mijns inziens wel veranderd, je betaalde eerst achteraf en nu vooraf je abonnement.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2008 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag audb,

Als er maar 1 woord toegevoegd of weggelaten is in de voorwaarden die je had, dan kun je dat altijd in je nadeel uitleggen en de overeenkomst binnen 30 kalenderdagen nadat je de nieuwe voorwaarden hebt ontvangen, kosteloos opzeggen.

Sukses en met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2008 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

--je betaalde eerst achteraf en nu vooraf je abonnement--

Volgens de voorwaarden moest er bij Speedling juist vooruit betaald (ipv achteraf) ?!

Speedling:
12.2 Betaling

12.2.a De door de Klant verschuldigde maandelijkse Abonnementskosten worden door Speedlinq
voorafgaand aan iedere maand in rekening gebracht en door klant middels vooruitbetaling voldaan.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2008 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wet van 22 april 2004 tot wijziging van de
Telecommunicatiewet enz.:
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.
Doe wat Read zegt: leg de AV's van Speedlinq en Telfort naast elkaar. Ziet u een wijziging en bent u nog voor de migratiedatum van Speedlinq naar Telfort, zeg dan voor deze datum schriftelijk en aangetekend met ontvangstbevestiging op met verwijzing naar deze wet. U gaat niet accoord met de door u aangetroffen wijziging in de AV.  Er staat m.i. niet in de wet dat deze wijziging nadelig voor u zou moeten zijn!
Mocht u niet gewezen zijn op de mogelijkheid om per migratiedatum op te zeggen, dan is Speedlinq/Telfort in gebreke gebleven en vraag ik mij af of u op grond van de wet alsnog uw abbo kunt beëindigen. Ik adviseer u in dat geval  hierover Consuwijzer.nl te bellen.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2008 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je schrijft: "Ook de telefoon die ik van Speedlinq had is velemalen slechter dan nu..."

Dat zal wel een schrijffoutje zijn dan?

En verder: "...en als laaste klapper MOET ik de rekening voor augustus al deze maand betalen ipv achter af zodat ook de telefoonrekening die echt onder de € 2,- permaand is moet betalen."

Je gaat dus vooruit betalen. maar niet extra. Alleen het moment van afschrijving wijzigt. Desalniettemin, als je er niet blij mee bent mag je tussentijds opzeggen mits de voorwaarden zijn gewijzigd.

ve
door verwijderd - Jul 29, 2008 om 00:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na 1 jaar tobben mbt telefoon speedlinq heb ik meteen opgezegd omdat de voorwaarden inderdaad enigszins afwijken. Ik had het 4e wachtwoord imiddels te pakken en werd 's avonds door Speedlinq gebeld. Wanneer ik niet met de nieuwe voorwaarden akkoord zou gaan, zouden voor mij gewoon de oude voorwaarden blijven gelden. Hierbij zou de telefoonlijn niet vrijgegeven worden. Dus moest ik alle papieren van Orange ongedaan maken. Dat ging buitengewoon coulant overigens. Consuwijzer weet hiervan, het kreeg een nummer.

ISP green/Telfort schreef bieven dat Speedlinq zou worden overgenomen, stuurde CD's had foute installatie achter "hier" op de site. Het is 1 groot rampenplan wat verbindingen betreft.  Betaalwijze is in 1 maand omgezet, dat is vervelend maar loopt.

Lang had ik geen e-mail, na "hier" installeren op de site wel e-mail, maar nog steeds geen telefoon. Prepaid gebeld via hun menu en "excuus er is een fout in de verbinding". Maar die verbinding blijft uit.........

Nog steeds ontvang ik maandelijks aanmaningen tewijl er automatisch wordt geincasseerd. Van de week een bericht via email dat ik mijn domeinnaam moest betalen. Ik heb geen domeinnaam. Na incasso laat ik het terugboeken. Op die rotzooi zit ik niet te wachten en ben het enorm zat.

Enkele prijzen zijn anders, b.v. voor anti vyrus abo., dat is lager. Er zijn wat minieme verschillen. Met dien verstande dat ik veel heisa heb, niet te bereiken ben en ouderen mij nu na ruim een jaar problemen eerst speedlinq en nu maanden ISP Green.. voor gek verklaren dat ik ooit KPN heb opgezegd, iedereen is te bereiken.    De overzetting is nog steeds niet compleet en er gaat veel fout, heel veel!

ve
door verwijderd - Jul 29, 2008 om 09:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Stacey, naar aanleiding van onderstaande zin, dacht ik dat het ook zo was.
en als laaste klapper MOET ik de rekening voor augustus al deze maand betalen ipv achter af

Maar heb een site gevonden waar alles duidelijk wordt uitgelegd.
klantenservice.internet.telfort.nl/Van-Speedlinq-naar-Telfort/Vragen-over-facturatie.aspx

De facturatiemethode is gelijk aan die van Speedlinq, echter zal de incasso voortaan aan het begin van de maand plaatsvinden.

Groet, Dirck