ka
door kama Jun 30, 2018 om 18:06
Computers & telefonie

Vanuit Office-toepassingen wordt niet meer in kleur geprint

We hebben een HP Officejet Pro 8500A en een desktopcomputer, die werkt onder Windows 10.

Tot vorige week konden we gewoon printen vanuit Word, Excel, Powerpoint, Adobe, etc. in kleur en in zwartwit. We hebben wat computer- en printerproblemen gehad en nu print de printer vanuit Word, Exel en Powerpoint alleen nog maar in zwartwit. Ook al zetten we alle instellingen in onze ogen goed. Als we het Word-document opslaan als pdf en deze afdrukken met dezelfde printerinstellingen is hij gewoon netjes in kleur.

We kunnen niet vinden waar dit aan ligt.

Wie heeft enig idee?

10759 9 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 30, 2018 om 18:17
7200 Antwoorden / 3 Vragen

Hier een antwoord uit 2015 maar misschien hebt u er iets aan:
http://www.hoedoen.be/hoe-printen-in-kleur/

ka
door kama Jun 30, 2018 om 20:57
161 Antwoorden / 19 Vragen

Dank voor de reactie. We hebben uiteraard wel iets dergelijks gedaan.

edrick3
door edrick3 - Jun 30, 2018 om 18:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het kan wel eens helpen als je de printer even opnieuw installeert.
Kijk eens hier: https://support.hp.com/nl-nl/drivers/selfservice/hp-officejet-pro-8500a-e-all-in-one-printer-series-a910/4083864

ka
door kama Jun 30, 2018 om 20:59
161 Antwoorden / 19 Vragen

De problemen zijn ontstaan toen we de printer opnieuw hebben geïnstalleerd. Het zou dus kunnen dat nog een keer installeren het euvel verhelpt. We gaan het proberen. De link werkt overigens niet bij mij. (bad gateway)

tijger1
door tijger1 Jun 30, 2018 om 22:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kama, dat die link niet werkt, ligt aan u, want werkt bij mij wel.

edrick3
door edrick3 Jul 1, 2018 om 10:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De problemen zijn ontstaan toen we de printer opnieuw hebben geïnstalleerd.
Dan kan er daarbij dus iets fout gegaan zijn.
De link werkt overigens niet bij mij.
Dan maar even kopiëren en plakken.
Scan voor de zekerheid ook eens met AdwCleaner.

aurora1
door aurora1 - Jun 30, 2018 om 19:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou die printer opnieuw installeren (zie ook @edrick3) als er niet een simpele handeling voor is of er niets over in de helpfuctie te vinden is.

ka
door kama Jun 30, 2018 om 20:59
161 Antwoorden / 19 Vragen

Simpele handelingen en de he,pfunctie brachten ons helaas geen oplossing, dus gaan we nu nogmaals installeren en hopen we dat dat helpt.

aurora1
door aurora1 Jun 30, 2018 om 23:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Succes, ik hoop dat het lukt en er weer kleuren worden geprint.
Is er misschien een update geweest of een nieuw programma geinstalleerd?
Foutcontrole al geprobeerd eventueel in veilige modus? Of systeemherstel naar een datum van toen het nog in orde was, dus een week geleden. Als dat niet helpt kan het ongedaan worden gemaakt.

gsm
door gsm Jul 1, 2018 om 12:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De printer (het stuurprogramma dus) is goed. PDFzou anders ook zwart afgedrukt worden.

gsm
door gsm - Jul 1, 2018 om 12:17
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Helaas is niet vermeld welke Microsoft Office versie het hier over gaat.
In Libre Office kun je onder menu Extra, Opties, Afdrukken, de optie instellen (aanvinken): Kleuren naar grijswaarden converteren.
Suggesties:
In Microsoft Office Excel kun je misschien deze instelling (niet) kiezen: Bestand, Pagina instelling, Blad, Zwart-wit
In Microsoft Office Word onder Bestand bij de Paginaindeling alle instellingen even nalopen.

br
door brui0929 - Jul 1, 2018 om 12:34
635 Antwoorden / 10 Vragen

Geef de juiste type printer aan voor dat u gaat printen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 2, 2018 om 10:57
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Het zal toch en kwestie van door de problemen gewijzigde instellingen zijn geweest.

Heeft u al bij ieder programma zoals wordt gekenen bij de instelling die daarvoor staat aangevinkt?

Controle is niet aanklikken van het printericoon (snelprinten) maar na aanklikken bestand naar afdrukken en dan naar printereigenschappenen u waarschijnlijk zult zien dat bij de ms programma's zwart wit of uitsluitend grijs blijkt te zijn ingesteld. En dat is per programma apart tw wijzigen!

Let op: per programma. Dit omdat via adobe wel in kleur wordt afgedrukt (omzetten naar pdf betekent omzetten naar bijv. adobe)

ho
door hoev1009 - Jul 2, 2018 om 13:36
15 Antwoorden / 4 Vragen

Ook ik had problemen met afdrukken in kleur.
Toen heb ik de geinstalleerde printer en de drivers verwijderd en hem opnieuw geinstalleerd.
Nu werkt alles prima.

ka
door kama - Jul 12, 2018 om 13:55
161 Antwoorden / 19 Vragen

Het heeft even geduurd, maar vanmorgen hebben we de printer opnieuw geïnstalleerd. En .... hij print vanuit Office weer in kleur!
Dank voor de tips.

marita5
door marita5 Jul 12, 2018 om 15:04
11523 Antwoorden / 15 Vragen

@kama , fijn om te horen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden .