le
door lelyhaven Feb 15, 2008 om 14:28
Computers & telefonie

Vast bellen telfort

Hallo beste Providers van Nederland, en Kassa waar bent u !!!!

Ik ben overgestapt van Internetplusbellen van KPN naar Telfort internet plus vast bellen. Het telefoonnummer wat ik kreeg toegewezen van KPN heb ik meegenomen naar telfort. Nu werd mij in de brief die ik van Telfort kreeg vermeld dat ik op 18 Januari vast bellen kon activeren. Ik heb op 18 Januari 2008 geprobeerd vast bellen te activeren dit is niet gelukt. Ik heb daarop de helpdesk gebeld ddurt 15 minuten  a 0,30 Eurocent voordat je aan de beurt bent , ik kreeg het antwoord dat ik het maar op 23 januari moest proberen. Op 23 Januari niet gelukt, weer bellen naar de helpdesk 15 minuten voordat je aand de beurt bent. Kreeg te horen probeer maar op  24 Januari. In de middag op 24 Januari vast bellen geactiveerd hehe. Ik dacht nu is alles in orde, maar nu blijkt het dat ik vanaf het Internetplusbellen netwerk niet meer beriekbaar ben, het nummer wordt niet herkend. Ik dus wederom bellen naar de helpdesk. Kreeg te horen dat er iets bij de kpn moet gebeuren. Het is nu 15 Februari en het werkt nog steeds niet.

Waar zijn de providers in Nederland mee bezig, ondertussen is er al wel 91 Euro van Mijn rekening gehaald terwijl vast bellen nog niet in orde is.

Wanneer komt er nu eens een organisatie die werkelijk iets hieraan gaat doen. De overheid Consuwijzer en de Opta zijn instellingen waar je niets aan hebt als consument ze geven alleen maar advies maar werkelijk optreden ho maar.

ik ben een 20 a 30 Euro kwijt aan kosten aan de helpdesk WELKE HELPDESK. EEN MAAND INTERNETTEN EN BELLEN.

Ik vind het een schande hoe grote bedrijven met ons omgaan

Alle slecht behandelde consumenten in Nederland verenigt u en laten we ten strijde trekken tegen deze organisaties.

Sterkte Martin

1004 7 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Feb 15, 2008 om 18:50
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ben geen provider en ook geen Kassa, maar ik kan je wel iets vertellen over de omzetting.

Telfort vast bellen kun je pas activeren als KPN je telefoonnummer heeft geporteerd. Dit gebeurt doorgaans een paar (ca. 5) werkdagen na het beëindigen van je KPN abonnement.

Wat er dus aan de hand zou kunnen zijn is dat je nummer nog niet geporteerd is. Dit kun je heel snel te weten komen door de telefoon in de oude KPN aansluiting te steken en de telefoon van de haak te nemen. Heb je een kiestoon, dan is je KPN lijn nog niet geporteerd. Blijft het doodstil, dan is de omzetting een feit of wordt daar aan gewerkt.

Je kunt je dus een hele berg telefoonkosten naar de helpdesk besparen door bovenstaande te proberen.

mammeloe
door mammeloe - Feb 15, 2008 om 19:21
29 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb het ook sinds vorige week vrijdag en het werkte bij mij binnen enkele minuten .
Het bellen werkte direct nadat ik de code,s had ingevoerd.
Maar ik heb een nieuw nummer genomen en belde voorheen via de kabel.
Het kan dus wel in 1 x werken.
Alleen de snelheid is hier wat magertje,s een kleine 8 mb.
Maar dat gaf de snelheids meter ook aan op telfort.nl.

la
door laptop - Feb 15, 2008 om 20:12
92 Antwoorden / 14 Vragen

ja dat klopt wat hier gezegd wordt. ik zelf heb precies het zelfde meegemaakt! 1 maand lang kon mijn nummer niet gebeld worden! het ligt niet aan telfort(ben zeer tevreden overigens ,veel sneller met name uploaden!) kpn heeft inderdaad het telefoon nummer niet geporteerd!
de truc is om  klacht bij en kpn en telfort(ticket nummer) neer te leggen.bij de volgende email die je stuurt geef je bij telfort dat ticket nummer op.dan wordt je met voorrang behandeld.
ook kpn heeft een ticket nummer,dus idem.

le
door lelyhaven - Feb 19, 2008 om 16:44
3 Antwoorden / 5 Vragen

hallo edwardus

Ikhad bij ipb kpn een sip account en geen analoge vastelijn.

Het dsl signaal van ipb KPN was op 17 Januari niet meer aanwezig dus ik kon ook niet meer bellen. Omadt het hier geen analoge lijn betreft kan ik ook geen signaal meten. Ik heb ruim 2 maanden aan Telfort en de kpn doorgegeven dat ik wilde migreren van telco naar telco en het voip nummer van ipb KPN mee wilde nemen.

Er gaat dus wel degelijk iets fout bij het overnemen of meenemen van het telefoonnummer. Ik ben  nu nog steeds niet bereikbaar vanaf het ipb KPN netwerk. Ik weer gemaild maar krijg van Telfort geen reactie.

Ik begin nu behoorlijk pissig te raken van dit hele gebeuren.

De volgende keer kijk ik wel beter uit en zal ik waarschijnlijk niet zo snel veranderen van provider.Ik krijg de indruk dat de providers dit zelf in de hand werken zodat je niet meer zo snel overstapt.

De hele privatisering van diverde overheidsinstanties en de marktwerking kan van mij de pot op ik voorzie aanleen maar ellende.

ben nu ook bezig met mijn energieleverancier heb mij aangemeld bij gaslicht.com voor een aktie bij de nuon.

Ook hier doffe ellende ik voel mij als consument bedrogen door de overheid en de bedrijven die geen hoge service en aktiebereidheid in het vaandel hebben.

Ze hebben je eenmaal binnen, maar de service is belabberd,

ik wens  aan alle slecht behandelde consumenten veel sterkte toe.

le
door lelyhaven - Feb 19, 2008 om 16:47
3 Antwoorden / 5 Vragen

hallo mammaloe,

Ik ben blij dat het voor jij zo goed is verlopen het kan dus ook anders.

Ik had ook beter een nieuw telefoonnummer moeten nemen, dan had ik waarschijnlijk niet zo veel gedonder gehad.

succes

th
door thefra - Apr 2, 2008 om 14:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Of je van de hond of de kat geb...enz.Telfort zou ook via Kpn gaan.Er is geen houvast meer in eerlijk zaken doen,zeker niet in I.C.T! Veel zwendel.

th
door thefra - Apr 2, 2008 om 15:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

Graag wil ik met je OP DE BARRICADES, tegen deze zeer onredelijke en oneerlijke praktijken van vooral I.C.T en aanverwanten !!

Geef maar iets aan en k doe mee!