Ho
door Hopeloze Sep 3, 2017 om 10:29
Computers & telefonie

Vastgelopen laptop door virusscanner Reimage

we hadden deze virusscanner in juni dit jaar gekocht en geinstalleerd op mijn laptop en regelmatig scande hij mijn laptop. Het duurde altijd wel lang, gaf in beeld onderaan het scherm aan hoeveel procent hij gescand had enz. alles was altijd exelent en buitengewoon en op het laatst van het programma ging hij de programma's in mijn laptop verwijderen en weer een voor een nakijken en terugzetten...
Afgelopen weer kreeg ik s'morgens toen ik hem aanzette al gelijk een melding dat hij Malware had gevonden en dat hij moest gaan scannen dus ik drukte gewoon dat hij kon beginnen en alles was weer exelent enz. en hij ging weer aan het laatste deel , programma's verwijderen en weer nakijken en terugzetten, tenminste, het duurde maar en duurde maar en de balk onderaan was verdwenen en na een uur of 3 heb ik hem omdat ik niets anders kon, hem geforceerd uitgezet en na een tijdje weer aangezet...nu hij deed helemaal niets meer, heb de hele dag gekeken en regelmatig mijn laptop geforceerd uitgezet, kon niet anders want mijn muis enz. werkte ook niet meer en er was onderaan geen balk om hem gewoon aan en uit te zetten.
Heb de volgende dag geprobeerd met de Windows-disc de boel weer goed te krijgen maar ook die komt niet ver, ja druk op F2 of F10 maar dan kom je weer terug bij de vastgelopen scherm van reimage die een screanscherm had gekregen blauw met een duifje erop maar verder kom ik niet.
Ben nu wel hopeloos aan het worden en word ook niet vrolijk als ik op Google Reimage intik....misschien weet iemand van jullie raad want ik weet het niet meer....

2756 11 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Sep 3, 2017 om 10:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Reimage is juist geen antivirusprogramma, het is bagger. Lees dit artikel maar even http://www.politie.be/fed/nl/nieuws/470-veilig-surfen-wees-op-uw-hoede-voor-reimage-het-is-een-valse-security-software

Om je laptop weer in orde te maken, lijkt het mij verstandig dat je er een meer deskundig persoon bij haalt.

Ge
door Genee - Sep 3, 2017 om 11:25
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt u in de veilige modus starten en de laptop terugzetten naar een herstelpunt?
Welke windows versie heeft u?
Wat ook te proberen is ctrl-alt-del indrukken en onder taakbeheer reimage geforceerd laten stoppen.
Daarna proberen om reimage opnieuw starten en zien wat deze voor (fout) melding geeft.

Cookies
door Cookies - Sep 3, 2017 om 11:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En dan? Dan heb je een herstelpunt waar ook Reimage in zit. Iemand die denkt dat hij een goed AV programma heeft gekocht met Reimage, kan er naar mijn mening beter een deskundiger persoon bij halen.

DOOR TOONDER - 3 SEP. 2017 OM 11:25
466 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Kunt u in de veilige modus starten en de laptop terugzetten naar een herstelpunt?
Welke windows versie heeft u?

Ge
door Genee Sep 3, 2017 om 11:39
1509 Antwoorden / 1 Vragen

De laptop is toch vastgelopen, eerst maar proberen om dat op te lossen. En waarom zou Reimage geen goed av programma zijn, om dat berichtje uit België?

tdmduc
door tdmduc Sep 3, 2017 om 19:19
703 Antwoorden / 2 Vragen

Helemaal met je eens deze keer Carola!

Cookies
door Cookies Sep 3, 2017 om 19:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tdmduc: Da's mooi. Kan ik weer goed slapen.;-))

Ge
door Genee - Sep 3, 2017 om 11:46
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer worden mensen eens verstandig en maken een backup image van de windowspartitie of hele harde schijf en zet deze op een externe opslag.
Dan was het probleem in een half uur opgelost en geen computerdeskundige nodig.

simon55
door simon55 Sep 3, 2017 om 13:24
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Omdat ze t teveel werk vinden, en vaak niet weten hoe t moet

aurora1
door aurora1 - Sep 3, 2017 om 13:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Haal eerst eens een tijdje, minstens 10 minuten, de stroom van de pc af (en alle stekkers van randapparatuur los) en probeer dan op te starten in veilige modus. Dan dat enge programma proberen uit te zetten en vervolgens proberen te verwijderen zoals software verwijderd moet worden of met een eventuele verwijdertool van dat programma.
Dan foutcontrole (met reparatie) laten lopen en hope for the best. Ik zou dan ook alle herstelpunten verwijderen en dat misschien nog wel voordat u die foutcontrole doet.  Mocht het werken dan mag u ons beloven nooit weer dergelijke troep op de pc te zetten en eventueel eerst hier advies te vragen over programma's. Ook geen vreemde programma's installeren die de pc zgn sneller maken e.d. Een opschoonprogramma zit in Windows, daar heeft u geen andere programma's voor nodig.. Raar ook dat dit programma eerst programma's zou verwijderen en dan weer terugplaatsen. Misschien wordt er ook veelvuldig met het register gerommeld en dan ben je ook flink in de aap gelogeerd.
En.... een pc hoeft niet elke dag gescand te worden als u normaal met de pc omgaat en normale sites bezoekt.
Lukt het allemaal niet dan zou ik het advies van @carola.83 opvolgen, maar zeker niet meer allerhande kunstgrepen zelf proberen.

Ge
door Genee Sep 3, 2017 om 14:24
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U moet geen conclusies trekken als u het programma Reimage niet kent.
En dat 'programma's verwijderen en opnieuw installeren' moet u niet letterlijk nemen.

Ge
door Genee - Sep 3, 2017 om 14:43
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Een review van Reimage.
http://www.wehatemalware.com/reimage-review/

Ik ken het programma zelf niet, zal het ook niet gebruiken, maar om nu meteen te zeggen dat Reimage 'troep' is gaat, naar mijn idee, te ver.
Kennelijk dat dit programma verdachte windowsbestanden vervangt door 'schone' bestanden vanaf internet opnieuw te installeren, wat TS zal bedoelen met opnieuw installeren.
Zulke programma's zijn meestal een behoorlijke belasting voor wat langzame computers.

Cookies
door Cookies Sep 3, 2017 om 14:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Reimage is troep, onbetrouwbaar enz. enz. Google nog even wat verder.

Ge
door Genee Sep 3, 2017 om 15:06
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Geef eens één link, scheelt mij weer werk want ik kan die slechte reviews niet vinden.
Welk programma is wel transparant zodat je ziet wat het 'achter de schermen' allemaal uitspookt.

edrick3
door edrick3 Sep 3, 2017 om 15:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@toonder: zie eerste antwoord!

Cookies
door Cookies Sep 3, 2017 om 15:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@toonder, je mag zelf googelen. Je mag natuurlijk ook de free versie van reimage downloaden. Kopen mag ook, kun je helemaal zelf ondervinden wat voor programma het is.

aurora1
door aurora1 Sep 4, 2017 om 00:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Koop dat programma maar zelf even of neem desnoods de gratis versie. Misschien stopt u dan met uw commentaar op anderen.

he
door herders Jan 24, 2018 om 13:42
Antwoorden / Vragen

@Toonder; Ik heb de betaalde versie genomen en kan je ronduit stellen dat je stelling totaal onjuist is. De betaalde versie; Na instalatie op mijn laptop begon meteen te scannen en vond 2 verdachte bestanden en een aantal niet ge-update windows programma's. Dus dat ging hij maar repareren. Na 3 uur was deze einelijk klaar en wat schetste mijn verbazing? HDD zo goed als leeg. Alle documenten weg, alle downloads foetsie, MS Office (betaalde versie) buiten werking. De externe 4Tb Mycloud uit geschakeld en tot overmaat van ramp de totale backup van de laptop overschreven. Een herstel uitvoeren lukte niet meer omdat er nog maar 2 herstel punten overwaren met daarin JAJA je raad het al Reimage. Dus de 41 euro heeft mij;
a) uren werk gekost om de laptop weer te herstellen
b) tijden downloaden naar vernietigde documenten,
c) Herstellen van de Mycloud en collega journalisten nieuwe passwords sturen.

Kosten Reimage 41,95
Herstel Laptop + Mycloud totaal 24 uur.
Alle programma's waar ik als journalist mee werk opnieuw instaleren.

Ja Reimage is een top programma om je PC te slopen.

reflecs
door reflecs - Sep 3, 2017 om 16:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Een blauw scherm met een duifje?

Wat is het merk van uw laptop?
Staat er een foutmelding op dat scherm?

Cookies
door Cookies Sep 3, 2017 om 19:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gezellig toch, een duifje?

reflecs
door reflecs Sep 4, 2017 om 11:33
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ja mooi he, ben er eindelijk achter dat het waarschijnlijk een scherm van Windows 7 is en geen BSOD.

gsm
door gsm - Sep 3, 2017 om 22:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Door op te starten van een installatie DVD van Windows en NIET Installeren te kiezen, maae WEL Repareren, kun je misschien nog in de veilige modus komen.
In de veilige modus alle troep (scanners, optimizers cleaners) verwijderen en Reimage (Heb je daar echt iets voor betaald?!) als eerste.
Hopelijk werkt Windows dan weer. Anders proberen te herstellen met behoud van data.

marita5
door marita5 - Sep 4, 2017 om 08:19
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hopeloze ,

 ja druk op F2 of F10

Niet drukken , maar ingedrukt houden .

Laptop uit , F2 of F10 ingedrukt houden , dan op aan toets drukken van uw laptop ,  tot dat u het scherm PowerRecover ziet .
Hopelijk werkt dit , volg dan de stappen van PowerRecover . suc6 .

Voor een volgende keer , deze programma`s achterwege laten , doen meer kwaad dan goed .
Reimage is een pc optimalisator en geen antivirus .

Lees ook deze klachten , klik op de rode regel .

https://www.klacht.nl/reimage-pc-repair-online/

Cookies
door Cookies Sep 4, 2017 om 11:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoezo de stappen volgen van Power Recover? Heb al heel wat herinstallaties uitgevoerd, nog nooit Power Recover voorbij zien komen.

marita5
door marita5 Sep 4, 2017 om 12:39
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Ts heeft het over F2/ of F10 , ik weet niet wat deze toetsen betekenen , kan bij iedere laptop anders zijn . bij mij is PowerRecover F11  ingedrukt houden Via dit scherm kun je de laptop naar fabrieksinstellingen terug zetten zonder de CD te gebruiken . Zie ook de reactie van @reflecs hieronder , mn toets F8 . .

reflecs
door reflecs - Sep 4, 2017 om 12:06
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ok, dat blauwe scherm met duifje is dus van Windows zelf.
Al eens geprobeerd om de laptop eens een tijd, zeg een uurtje, te laten lopen. Misschien wordt er op de achtergrond wat hersteld zonder dat het voor u zichtbaar is.

Anders:
U heeft Windows 7. Klopt?
Door direct na het opstarten snel op F8 te (blijven) klikken zou u in een zwart scherm moeten komen met verschillende opties.
Met als eerste iets als Computer herstellen.
U kunt ook Laatst bekende werkende configuratie proberen.*
Om naar een andere regel te gaan kunt u de pijltjestoetsen gebruiken.
Bent u al weer in het blauwe scherm, dan nog eens proberen, of het is bij u een andere functietoets.
https://www.sevenforums.com/tutorials/666-advanced-boot-options.html

*Kan lang duren. Even opletten of er op een bepaald moment om een enter gevraagd wordt. De laatste keer dat ik het gedaan heb lukte het steeds niet, omdat door problemen met het beeldscherm, die mededeling niet te zien was ;)

Als u weer met Windows aan de slag kunt, dan kunt u voor de zekerheid nog Malwarebytes gebruiken:
https://www.seniorweb.nl/software/malwarebytes-anti-malware