la
door ladieyup Jan 27, 2009 om 17:39
Computers & telefonie

Verborgen gebreken

Ik heb ongeveer 1/2 jaar geleden 'n Opel frontera gekocht bij 'n officiële autohandelaar. Ik heb op deze auto 'n andere auto ingeruild . Ik heb sindsdien tot nu toe al € 3000 heb moeten uitgeven om deze auto aan het lopen te houden. Nu blijkt dat hij ook nog eens is afgekeurd dus weer reparaties. Toen ik de auto kocht en naar huis ben gereden,verloor hij al koelvloeistof en de accu was niet goed. Dat was al de 1ste dag. Na veel bellen kreeg ik wel geld voor 'n nieuwe accu. Hij begon ook olie te lekken. Na nog geen 3 weken na de aankoop bleek dat de kop moest worden gevlakt van de motor omdat de koppakking kapot was. Hij lekte olie & koelvloeistof, kwam water door het dak en nog 'n paar van die kleine dingen. Na weer bellen met de verkoper was hij bereid om de auto te maken. Hij kwam de auto halen want ik kon er niet meer mee rijden, hij zou zelf de kop vlakken en de andere dingen repareren. Dit duurde 3 weken omdat de verkoper ziek was geweest en kon daarom de auto niet maken.Toen ik er mee wegreed ging onderweg 'n lampje aan wat het motor management van de auto was. Het ging ook weer uit, ik vertelde het thuis aan mijn man. Thuis gekomen bleek er nog meer mis te zijn dan van te voren. Wij hadden een kennis van ons die gevraagd om de auto eens na te kijken en eventueel te repareren maar hij kon dit niet maken omdat hier apart materiaal voor nodig was wat hij niet had. Hij stelde vast dat de verkoper bij het repareren geen nieuwe olie in de auto gedaan had en er was water bij de olie gekomen .Het bleek dat de lagerschalen kapot waren ,de oliepomp was kapot en er waren spruitstuk bouten afgebroken en die hadden eigenlijk uitgeboord moeten worden maar dat was niet gebeurd. Er waren bovendien kabels los en onderdelen weg. Uiteindelijk na veel bellen was hij bereid om de auto op te halen en naar een automonteur te brengen. Is de auto weer komen ophalen .Nadat ik gebeld had met deze monteur was de conclusie dat de verkoper aan de monteur had gezegd hij moest de auto aan het lopen krijgen en dat was alles. Toen ik de monteur verschillende dager achter elkaar gebeld heb was de auto uiteindelijk 3 dagen voor onze vakantie zogenaamd klaar. Tijdens de vakantie hebben we geen problemen gehad moet ik zeggen. Toen we thuis waren begonnen de problemen opnieuw. Olie lekken management lampje weer aan,lampje van ABS aan,gat in de uitlaat,katalysator kapot . Bleek ook dat kop weer lekte en spruitstukbouten niet vervangen waren. kop zat vol met krassen. thermostaat en sensor moeten vervangen,slang van de ventilator, de hulpstuurstangstabilisator. Auto werd afgekeurd op hoofremcylinder

726 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 27, 2009 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel eens van een aankoopkeuring gehoord?

Duur lesje....

ve
door verwijderd - Jan 27, 2009 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja zeker heb ik daar van gehoord maar de auto was een week voor wij hem kochten apk gekeurd en het is een officiele autohandelaar dus dan verwacht je ook dat alles netjes in orde is. ik heb mijn vraag geplaatst omdat ik misschien mensen kan bereiken die ook al ens zoiets meegemaakt hebben en mij advies kunnen geven. dus heeft u misschien advies voor mij?

ve
door verwijderd - Jan 27, 2009 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een apk-keuring zegt niet over de technische staat van de auto...men gaat dan echt niet controleren of het lampje van het ABS werkt en of de oliepomp het binnenkort gaat begeven!

Je had ook op de site van de ANWB kunnen kijken of googlen op: waar let ik op bij de aankoop van een tweedehands auto.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2009 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat kan zeker vantevoren maar daar heb ik nu niets meer aan dus tenzij u een advies voor me heeft waar ik wat heb wil ik graag verder met u vertellen en andersw is het voor mij overbodig om nog op u reacties te reageren.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2009 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar als de APK er op zit wil dat niet zeggen dat er dan ineens nog van alles aan mag mankeren 610sqn.
Je koopt een auto met APK maar ook tevens een deugdelijke auto, want de man betaald niet voor een waardeloze auto met APK want dan had hij hem echt niet gekocht.....

ve
door verwijderd - Jan 27, 2009 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gekocht bij een officiele autohandelaar.

Zo te lezen is het een eenmanszaak die zowel de inkoop/verkoop/reparatie doet. Is hij ergens bij aangesloten is hij lid van de Bovag of iets dergelijks. Mag hij zelf APK keuren? Heeft hij een goed uitgeruste werkplaats? Dit zijn allemaal vragen die je eerst moet stellen alvorens met een handelaar in zee te gaan. De forums staan overvol met zgn officiele auto beunhazen.

succes Henk

ve
door verwijderd - Jan 27, 2009 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is een "officiële autohandelaar"?

ACC Overveen is ook een officiële autohandelaar hoor en AutoCentrum NieuwVennep (v/h A4 Auto's) is dat ook. Toch wil je na 1 ervaring met zo'n bedrijf er niet dood gevonden worden.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2009 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

is het een half jaar of meer geleden? want dan kunt u via de rechter nog iets afdwingen als het tot 6 maanden in uw eigendom is. ook blijkt dat voorgaande reparaties niet goed zijn uitgevoerd. voor de rest is het zo dat apk eisen een minimale eis is . dat zegt nog niets over de kwaliteit voor de rest van uw auto. heeft u een rechts bijstand verzekering? mischien kunnen die nog iets voor u betekenen.stel de garage daarna aansprakelijk.