po
door postema_1 Jun 11, 2005 om 00:22
Computers & telefonie

"vergrendeld" ??

Beste specialisten, hier een probleem van een leek (die wel veel gebruik maakt en sterk afhankelijk is van zijn pc:

vanmiddag wilde ik een document gaan typen in Word en plotseling springt er een schermpje te voorschijn :Microsoft Windows XP Professional met Front Page Activering"dat mij zegt dat  er een "verandering in de configuratie is gevonden" waardoor ik het programma opnieuw moet activeren. Dan springt er meteen een wizard aan die het programma wil gaan installeren. Dan moet ik een cd met windows xp gebruiken, maar die ik heb nu niet tot mijn beschikking en ik heb Word dringend nodig!

Weet iemand wat hier gebeurd kan zijn? (Mijn kinderen zitten ook wel een sop de computer oor opdrachten op school, dus...)

Kan ik zelf op korte termijn iets doen ?

In spannende afwachting,

Anton

495 4 Rapporteer

telerun
door telerun - Jun 11, 2005 om 08:46
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hé... Vreemd dat je de systeemschijf niet tot je beschikking hebt. Echt een ding om héél  zuinig op te zijn.

Ik heb zelf ook problemen met MS Word gehad en overigens ook met andere
toepassingen van Microsoft Office. Maar sinds ik de boel van Microsoft
aan de kant heb gezet en ik de gratis Office Suite 'en Office' gebruik
is alle narigheid voorbij. n Office is net zo goed, zo niet beter dan
MS Office. Ik raad je aan deze software te downloaden. Het gaat om Open
Source dus gratis en voor niks.

Je vindt het allemaal op:  www.office.org

en op:  www.snapfiles.com/get/openoffice.html

Enjoy,

Telerun

askjeeves
door askjeeves - Jun 11, 2005 om 08:54
134 Antwoorden / 3 Vragen

Vanmiddag wilde ik een document gaan typen om 08.49?? Vooruit een detail:)

Als je weet tot wanneer je pc goed heeft gefunctioneerd, dan kun je systeemherstel proberen.

Start / programma´s / bureau accesoires / systeemwerkset / systeemherstel.

Kies een punt ( dikgedrukte datum) waarvan je zeker weet dat je pc nog goe functioneerde. Even wachten tot ie klaar is en wellicht is je probleem verholpen

Succes

telerun
door telerun - Jun 11, 2005 om 09:07
6 Antwoorden / 1 Vragen

Anton:

Er zitten een paar rare typefouten in mijn eerdere antwoord.

Voor alle duidelijkheid: het gaat om Open Office.

www.openoffice.org

www.snapfiles.com/get/openoffice.html

Telerun

sa
door sassie - Jun 11, 2005 om 09:39
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb sinds een tijd ook zoiets raars.

Als ik de comp opstart verschijnt zo'n balkje dat zegt "service data base vergrendeld en dan komt er nog een balkje met "can't start kernel drive" of zoiets.

Heb geen idee wat dit betekent en het rare is dat als ik gewoon op ok klik de comp gewoon verder gaat met opstarten en ik gewoon aan de slag kan gaan.

Wel verschijnt er regelmatig, terwijl ik in word werk een balkje dat aangeeft dat de correctielijst voor engels, frans etc niet aanwezig is en of ik dat wil installeren...

Iemand een idee wat dit betekent en wat ik doen moet?

Voor de duidelijkheid: ik ben een heuse leek op comp/technisch gebied

Sacha