Co
door Colinda66 Mar 8, 2016 om 13:57
Computers & telefonie

Verplicht een WiFi versterker te kopen

M'n kastje stond boven(bovenwoning)na verplichte overstap van UPC naar ziggo. Heeft ziggo m'n kastje beneden in m'n meterkast gemaakt ..terwijl het boven stond. (Al 15 jaar)Maar het moest naar de meterkast. maar nu ontzettende slechte WiFi verbinding. Na meerdere keren gebeld te hebben. Word ik zo goed als verplicht een soort versterker te kopen van 60,00€. Ben ik het niet mee eens. Toen het nog boven stond had ik beter internet. Vind dus eigenlijk dat ziggo het moet betalen..
wat is mij recht als klant.  Om beter internet te hebben .zei zeggen dat het dan beter word. Mag het 1 maand op proef hebben. En daarna kost het 60€
Heeft iemand dat ook en er ervaring mee. Mvg Colinda

3001 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2016 om 14:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een wifi versterker is voor veel minder te koop. En nee dat hoeft Ziggo niet te betalen.

Co
door Colinda66 Apr 10, 2016 om 16:06
Antwoorden / 1 Vragen

Oke. Dat is mooi nieuws. Dank u wel.

Topantwoord

ph
door philip36 - Mar 8, 2016 om 14:24
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat is er veranderd dat u de router/modem niet meer boven kunt plaatsen?

Co
door Colinda66 Apr 10, 2016 om 16:03
Antwoorden / 1 Vragen

Mag niet meer van ziggo. Die zeggen dat het verplicht is om je router bij binnen komst van de meterkast moet zitten.
Maar 2 providers eerder die heeft het ooit boven aangesloten ..
qwicknet heeft dat gedaan. En UPC strubbelen wel eens tegen dat het boven geplaatst was.maar ging er wel mee akkoord.

ph
door philip36 Apr 10, 2016 om 22:41
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt het toch weer gewoon boven plaatsen, gewoon doen.

Claudia Strammer Max ducissa Bäver
door Claudia Strammer Max ducissa Bäver Apr 10, 2016 om 23:23
20 Antwoorden / Vragen

Schijnt een standaaardantwoord van ZIGGO te zijn.

In het verleden divers opvattingen van ZIGGO-techneuten thuis ontvangen, sommige oplossingen waren grwoonweg lachwekkend.

Enfin in de meterkast moest ook de versterker worden aangesloten. Bleek overbodige kul zijdens de techneut te zijn geweest.

Binnenbekabeling wel en dan weer niet vernieuwen, storingen kwamen vanwege de binnenbekabeling en de andere techneut riep weer dat de binnenbekabeling goed was. Het lag toch weer zijdens ZIGGO in de wijkverdeelkast, na de metingen door de techneut.

Co
door Colinda66 May 11, 2016 om 13:34
Antwoorden / 1 Vragen

Nee ze hebben alle bedrading boven weg geknipt. Tot op het stopcontact van de kabel

ph
door philip36 May 11, 2016 om 19:32
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Een kennis of familie vragen om de kabel weer naar boven aan te leggen.
Als u het zelf kunt, even in een electrawinkel vragen naar benodigde kabel en de connectors willen ze er ook wel voor u aan maken.

Ma
door Mat Matheij May 13, 2016 om 22:06
986 Antwoorden / 3 Vragen

Tja het kleurt weer geel maar dat is nog geen echt antwoord eerder een vraag of bevestiging. Mvrgr.

jo
door jorisw - Mar 8, 2016 om 15:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt me dat overname van Ziggo door LG hier los van staat. Waarom heeft Ziggo de modem beneden neergezet? Slechte bekabeling in huis?

Co
door Colinda66 Apr 10, 2016 om 16:09
Antwoorden / 1 Vragen

Nee m'n meterkast is beneden
en daar moet de router als eerste dan aan gekoppeld worden. Dank u wel

Co
door Colinda66 May 11, 2016 om 13:41
Antwoorden / 1 Vragen

UPC is hier overgenomen door ziggo
ik weet niks van LG overname af.
Nee de router moet bij binnen komst meteen aangesloten worden en dat is bij mij op de begane grond en ik woon 2 hoog. En nee geen flat. Rijtjes huis met beneden en boven woningen. Daar is m'n meterkast.

jo
door jorisw May 13, 2016 om 20:27
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Liberty Global (LG, niet de LG van de telefoons)) is eigenaar van UPC en heeft Ziggo overgenomen. Om onze nationalistische gevoelens een beetje te paaien hebben ze er voor gekozen om de Nederlandse merknaam te blijven gebruiken.

Ma
door Mat Matheij May 13, 2016 om 21:44
986 Antwoorden / 3 Vragen

Na alle verhalen gehad te hebben.Inderdaad was UPC de kleinere in de markt maar in Nederland Ziggo marktleider. De Holding doet niet terzake bij het vinden van een oplossing. En die wordt niet geboden met gesteggel over wie welke aandelen bezit. Mvrgr.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 8, 2016 om 16:39
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ziggo pakt het 1e punt in huis waar de kabel aan de modem/Router combinatie kan worden bevestigd. Dat is in 99% van de gevallen de meterkast.
Gek want een Router verstoppen bij allemaal stroomleidingen is sowieso al veel verlies.
Misschien kunt u met een iets langere kabel de modem /Router uit de meterkast plaatsen om zo signaal te winnen. Of u sluit de boel boven aan,  als de bekabeling goed is mag dit geen probleem zijn.
Diewilik

Apetjoek
door Apetjoek Mar 8, 2016 om 16:46
234 Antwoorden / 16 Vragen

Uw antwoord is volgens mij de enige manier om er achter te komen of er verbetering komt in de verbinding want de meterkast is werkelijk een grote storingszender zeker als er ook nog eens een andere aansluiting van ziggo zit

Co
door Colinda66 Apr 10, 2016 om 16:05
Antwoorden / 1 Vragen

Ziggo heeft alle bekabeling die boven zat verwijderd en afgeknipt.  Kan het dus helaas niet meer terug plaatsen
dank u wel.

Ma
door Mat Matheij May 13, 2016 om 21:54
986 Antwoorden / 3 Vragen

Het plaatsen van een modem in de meterkast tegen een wand wordt door alle fabrikanten van draadloze routers afgeraden. Vrije positie op zoveel mogelijk (0.5 m) van wanden om ongewenste reflecties te voorkomen. Beste positie in het trappenhuis midden in enige woning. Costwelwat maar gewoon vaste verbinding aanleggen tussen modem en separate router. Plaatsen in het (Hoogte) midden van het huis. Bv. een van Asus of Netgear. Nooit meer problemen of te zwak Wifi signaal. Oh ja wel goede kabel benutten. 0 of 1. Mvrgr.

gsm
door gsm - Mar 8, 2016 om 19:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als het kastje boven stond, dan kan dat kastje nu ook gerust weer boven komen te staan.

Het kan ook al helpen om voor een betere draadloze verbinding het kastje zover mogelijk van de elektrische en metalen leidingen in de meterkast op te stellen.
Je zou het kastje desnoods aan de binnenkant van de deur naar de meterkast kunnen ophangen.

Co
door Colinda66 Apr 10, 2016 om 16:15
Antwoorden / 1 Vragen

Nee alles is verwijderd door ziggo. Kan niet meer terug geplaatst worden..
nee helaas dat kan ook niet. Woon op een boven huis,maar deel m'n trap met nog een gezin. We hebben een gesammelijke opgang ..Bij binnen komst ieder een eigen meterkast. Een links een rechts. En een trap. Geen eigen stukje muur dus. En geen stroom voorzieningen op de trap.
Dank u wel

jo
door jorisw May 13, 2016 om 20:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dus in het verleden lag in het huis een coaxkabel naar boven waar de modem op was aangesloten (boven). Ziggo heeft de kabel in de woning verwijderd? Waarom? Dat is toch hun kabel niet?

gsm
door gsm - Mar 8, 2016 om 19:24
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb de laatste tijd van Ziggo brieven ontvangen over de verbetering van de internet verbinding. Misschien bedoelen ze het goed, maar je bent natuurlijk tot niets verplicht. Een versterker voor de coax kabel naar de modem is in de meeste gevallen niet nodig en zou ook niet nodig moeten zijn om de modem verderop op de oude plek te kunnen plaatsen, zodat je een betere draadloze verbinding hebt. Als het Ziggo signaal op de kabel te zwak is dient Ziggo eigenlijk zelf voor een versterker zorgen. Dat deed Ziggo in het verleden wel vaker, voordat ze onder de vlag van UPC kwamen.

Co
door Colinda66 Apr 10, 2016 om 16:19
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel voor de reactie.  Maar ben nu aan mnd bezig met ziggo
en het enigste wat ik eraan zou kunnen doen zeggen ze: een extra kastje kopen.
Lik zou het graag terug geplaatst zien boven in m'n woonkamer. Daar zat het voorheen ook
maar dat mag helaas niet meer. Kon dus niks verder bij hun.
Pik had voorheen UPC. Maar die is hier overgenomen door ziggo.

ph
door philip36 Apr 11, 2016 om 00:37
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat u kunt overwegen is een draadloze usb adapter te kopen.
Het kan zijn dat als uw laptop desktop wat jaartjes oud zijn de wifi hiervan niet al te sterk is.
Heb zelf een netgear wnda3100 waarmee de sterkte van wifi signaal van laptop nu een stuk sterker is.
Kennis heeft dezelfde wifi usb adapter voor computer zonder eigen wifi op verdieping en oude router in meterkast, werkt prima.
Bij wehkamp 22 euro.

Co
door Colinda66 May 11, 2016 om 13:32
Antwoorden / 1 Vragen

Oke dank u wel. Dat is een mooi prijsje.  Top

gsm
door gsm May 13, 2016 om 20:24
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij een USB-adapter kun je het bereik nog verder vergroten door er een USB verlengkabel tussen te plaatsen. Dat geeft je ook de mogelijkheid om verschillende plekken uit te proberen, waar je de USB adapter zou kunnen ophangen of neerleggen. Sommige USB WiFi adapters worden al compleet met zo'n verlengkabel geleverd.

Claudia Strammer Max ducissa Bäver
door Claudia Strammer Max ducissa Bäver - Apr 10, 2016 om 23:24
20 Antwoorden / Vragen

Schijnt een standaaardantwoord van ZIGGO te zijn. <br /><br />In het verleden divers opvattingen van ZIGGO-techneuten thuis ontvangen, sommige oplossingen waren grwoonweg lachwekkend.<br /><br />Enfin in de meterkast moest ook de versterker worden aangesloten. Bleek overbodige kul zijdens de techneut te zijn geweest. <br /><br />Binnenbekabeling wel en dan weer niet vernieuwen, storingen kwamen vanwege de binnenbekabeling en de andere techneut riep weer dat de binnenbekabeling goed was. Het lag toch weer zijdens ZIGGO in de wijkverdeelkast, na de metingen door de techneut.

Co
door Colinda66 May 11, 2016 om 13:37
Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat heb ik dus ook elke x. Nieuwe bedradingen nieuwe kastjes nieuwe wandcontact dozen. Nieuwe router en ga zo maar door. Maar nog geen enkele verbetering

Ma
door Mat Matheij - May 13, 2016 om 21:36
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ziggo heeft het modem gezet waar zoals KPN dat ook doet daar waar de kabel het huis binnenkomt. Dat is voor Wifi niet de allerbeste plaats. U kunt met een zgn. Home Plug die via het electriciteitsnet loopt het bereik verhogen. Dat is niet geheel hetzelfde als een door U genoemde versterker of 'repeater' genaamd die iha. Niet goed werken. U kunt bij Ziggo klagen over de verminderde Wifi zeker wanneer er van beneden geen bekabelde verbinding mogelijk is of aangelegd. Ik neem aan dat het tv signaal wel van beneden komt maar hoe lost Ziggo dat dan op met 'interactieve' tv. Bellen dus oh ja ligt er een telefoonkabel vanaf beneden dus? Zij zijn mogelijk aangesloten bij Klachtenkompas echter dat helpt minder dan gehoopt. Mvrgr.