hellevoet
door hellevoet Dec 6, 2006 om 13:58
Computers & telefonie

Vervangend gratis programma voor DAVILEX 7 de LUXE

Mijn Davilex werkt helaas niet meer. Ik zoek nu een vervangend gratis programma waarmee ik adressenlijsten, organizers en etiketten kan printen.

Wie heeft er een idee??

B.v.d. Jannie van der Velden

31438 10 Rapporteer

freya
door freya - Dec 6, 2006 om 14:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Jannie,

Overschakelen naar een ander programma kan een moeilijk proces zijn, dus weet waar je aan begint. Welke gegevens wil je b.v. allemaal overzetten en in welk formaat zijn deze bestanden.
Adressenlijsten zijn over het algemeen geen probleem, maar organizers en etiketten zul je waarschijnlijk opnieuw moeten maken.
Je schrijft "Davilex werkt helaas niet meer", waarom werkt het niet meer? Is het niet eenvoudiger om te proberen om Davilex weer aan de praat te krijgen? Heb je het officiële programma niet meer? Er zijn geloof ik ook nog updates voor uitgekomen, dus wellicht is het allemaal nog wel werkend te krijgen.
Mocht je toch iets anders willen dan is Microsoft Office of Works wellicht een oplossing. De meeste mensen hebben wel de beschikking over één van deze twee programma's. Works wordt vaak gratis bij nieuwe computers geleverd.

m.vr.gr. Freya

hellevoet
door hellevoet - Dec 6, 2006 om 16:29
151 Antwoorden / 28 Vragen

Bedankt voor je reactie, .Ik heb de originele CD van Davi nog, maar noch in mijn drives noch op mijm PC doet het programma iets,Ik krijg het niet gedeinstalleerd, mijn kopiebestanden krijg ik niet geopend en de Setup op de CD reagerrt ook niet. Ben geen computerfreak, heb een redelijke vorm van zelfredzaamheid, maar wil ook niet teveel gaan knoeien, vandaar mijn vraag vor een ander programmaatje.Ik hoef niet perse mijn gegevens te kunnen importeren, maar zoek gewoon een programmaatje, waarmee ik dezelfde mogelijkheden heb, opnieuw invoeren is geen probleem.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 6, 2006 om 16:53
16966 Antwoorden / 202 Vragen

Is er een specifieke reden dat uw Davilex niet meer werkt. Ik probeer www.davilex.nl te openen maar dat blijkt niet bereikbaar.

Bent u overgegaan naar een ander besturingssysteem?

freya
door freya - Dec 6, 2006 om 16:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Via onderstaande link kun je veel shareware programmaatjes vinden. Met name het programma Adres 2000 is wellicht iets voor je. Het is in het nederlands, je kunt er van alles zelf aan aanpassen en het is gratis.

Wintips - shareware

Freya

hellevoet
door hellevoet - Dec 6, 2006 om 17:08
151 Antwoorden / 28 Vragen

Freya, bedankt, ik ga het proberen, jullie horen nog

Nogmaals bedankt

en nee, ik ben niet overgegaan naar een ander besturingssysteem, Proramma werket gewoon niet meer van een op andere dag, maar ga Adres 2000 proberen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 6, 2006 om 17:12
16966 Antwoorden / 202 Vragen

probeer toch, baat het niet, schaden kan het ook niet, systeemherstel op een tijdstip terug dat het wel werkte, tenminste als u XP heeft.

hellevoet
door hellevoet - Dec 6, 2006 om 17:48
151 Antwoorden / 28 Vragen

Ik bewaar systeemhersel maar 1 week, omdat het voor mij iets teveel schijfruimte in beslag neemt, maar toch bedankt voor de reactie.

Voorlopig ga ik aan de slag met Adres 2000

Iedereen alvast bedankt

Janie v.d. Velden

fj
door fjonker - Dec 21, 2013 om 21:22
6 Antwoorden / 2 Vragen

Adress 2000 is een prima programma met heel veel mogelijkheden, maar ziet er nogal "kaal" uit.
Ik was zelf ook op zoek naar een ander Nederlandstalig programma met een duidelijke interface en veel mogelijkheden.
Ben nu net op het programma Adressen programma pro 7 gestuit; http://www.adressenprogrammapro.nl/
Ik weer niet of het alle mogelijkheden heeft die ik zoek, maar het uiterlijk is fraaier dan Adres 2000

edrick3
door edrick3 - Dec 22, 2013 om 10:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@fjonker,

Denk dat hellevoet na 7 jaar wel al iets anders heeft gevonden. ;-)

fj
door fjonker - Dec 22, 2013 om 20:38
6 Antwoorden / 2 Vragen

Oeps, ik moet dus iets meer lezen dan alleen de vraag......
Dank voor de reactie