r3
door r3nata Oct 16, 2011 om 19:29
Computers & telefonie

Verwisseling laptop bij reparateur wat is mijn recht

Laptop ter reparatie afgegeven. Onlangs door echtgenoot opgehaald.
De meegegeven laptop deed niets, start niet op.
Bij nadere inspectie blijkt het niet mijn laptop. Ander serienummer ook.
Probleem, bij de reparateur ligt geen laptop meer. Mijn laptop is dus aan iemand anders meegegeven! En die persoon heeft ook niks gezegd.
Ze zouden terugbellen, maar nog niks gehoord.
Wat mag ik verwachten.

2569 11 Rapporteer

godefrieda
door godefrieda - Oct 16, 2011 om 19:50
195 Antwoorden / 12 Vragen

De reperateur kan aan de hand van de reperatiebonnen zien welke reperaties zijn uitgevoerd. Dan is de „eigen laptop” mogelijk weer terug te halen.bij de andere persoon die een reperatie heeft laten doen.

r3
door r3nata - Oct 16, 2011 om 20:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hij vertelde dat ze 'altijd' het serienummer noteren bij binnenkomst, blijkbaar is daar iets goed fout gegaan.
Morgen ga ik natuurlijk weer bellen!

haarp
door haarp - Oct 16, 2011 om 22:05
514 Antwoorden / 62 Vragen

Heb je het orgineel serienummer (op de bon of op de doos v/d laptop) ?

sw
door swat1500 - Oct 16, 2011 om 23:18
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Als uw laptop echt zoekt blijft dan mag u verlangen dat de reparateur u schadeloos stelt.

r3
door r3nata - Oct 17, 2011 om 00:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

@haarp ja originele aankoop bon heb ik, dat is niet het probleem, qua bewijslast.
Mij gaat het er om wat kan ik van hen verwachten als ze mijn laptop niet meer kunnen vinden?
@swat1500 schadeloos/ iemand suggereerde dagwaarde,tja da's ook niet veel vrees ik voor een laptop macbook van jan 2008

empyria
door empyria - Oct 17, 2011 om 07:39
504 Antwoorden / 3 Vragen

Wat me veel erger lijkt is dat een totale vreemde jouw lap-top in bezit heeft, met jouw persoonlijke dingen er op.

Alleen al daarom zou ik 'm zo snel mogelijk terug willen!

diumenge
door diumenge - Oct 17, 2011 om 07:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad, wellicht staan er ook wachtwoorden op en onvervangbare bestanden. Ik vind het een behoorlijk grove fout, en zou beginnen met de winkel te sommeren alles op alles te zetten om de laptop terug te halen.

ho
door hotroxy - Oct 17, 2011 om 12:30
6 Antwoorden / 2 Vragen

dit is erg irritant

enige kans dat dit bij de hardwareshop Limburg gebeurd is??
Hun maken een laptop ook verder kapot en leggen de schuld bij mij neer.
noemen ze dan helaas pindakaas

ma
door martin wiltink - Oct 17, 2011 om 16:23
21 Antwoorden / 0 Vragen

Onmiddellijk een andere laptop eisen, of een schadeloosstelling vragen. Winkeliers zijn toch verzekerd voor dergelijke gevallen. In geval je telebankierd zou ik alles maar blokkeren. Je weet maar nooit.

r3
door r3nata - Oct 17, 2011 om 17:30
3 Antwoorden / 1 Vragen

@hotroxy nee niet in hardwareshop Limburg
@martinwiltink nee geen telebankieren op die laptop

haarp
door haarp - Oct 17, 2011 om 19:25
514 Antwoorden / 62 Vragen

In hoeverre is de data op de verdwenen laptop belangrijk. Staan hier gegevens van derden op enz. Let op deze derden kunnen jou weer aansprakelijk stellen als hun gegevens in de verkeerde handen komt.

Heb je financiele schade hierdoor opgelopen en nog. Heb je een rechtsbijstanduitkering !? Deze kunnen je hier verder mee helpen.
Materiele en immateriele Schade.