tenormin
door tenormin Sep 16, 2016 om 10:51
Computers & telefonie

Verzenden e-mail naar 1 adres, hoe kan het dat:

Goedemorgen mede forumleden,
Op mijn P.C. schrijf ik een e-mail naar mr. Amerika. Mail Server 'zegt' het bericht niet te kunnen doorsturen.
Op mijn Samsung Galaxy tablet eenzelfde mail, die komt moeiteloos aan. Nu ben ik jullie plaatselijke 'fietsenmaker', maar hoe kan zoiets? Mail Server schrijft wel: AOL don't accept your message... Iemand van jullie kan mij vast wel vertellen wat er aan het handje is, hoop ik? Oh ja, gebruik hetzelfde e-mail adres.

2756 14 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Sep 16, 2016 om 11:15
7388 Antwoorden / 14 Vragen
Cookies
door Cookies - Sep 16, 2016 om 11:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als het mailen vanaf je p.c. naar anderen wel goed gaat, ligt het probleem bij de server van AOL. Daar kan je dan verder niks mee.

Probeer de mail eens te versturen vanaf een ander e-mailadres. Als je de geweigerde mail nu verstuurd met bijv. een @hotmailadres, gebruik dan eens een @ziggo e-mailadres.

tenormin
door tenormin Sep 16, 2016 om 12:45
16872 Antwoorden / 108 Vragen

Carola, ik begrijp je laatste zin niet zo goed. Ik heb geen idee hoe (op PC) een ander mail adres aan te maken. Op tablet gebruik ik en Ziggo en gmail adres. Je weet dat bij mij kwartjes of niet of heel langzaam vallen. (snik). Ander te verzenden e-mails gaan overigens moeiteloos.

tijger1
door tijger1 Sep 16, 2016 om 13:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dan gebruikt u wellicht standaard op uw tablet een ander mailadres dan op uw PC. Op uw PC hebt u ongetwijfeld Ziggo staan en als het daar niet mee lun
kt, kijk dan eens of u via uw tablet Gmail gebruikt.

Moet haast wel anders zou u bijvoorbeeld ook niet kunnen mailen vanuit Amerika.

tenormin
door tenormin Sep 16, 2016 om 13:43
16872 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, ik gebruik alleen mijn Ziggo e-mail adres. Ook vanuit Amerika heb ik dit gewoon kunnen gebruiken. Ik had daarvoor expres een Gmail adres voor (laten ;-)  ) maken maar was, achteraf niet nodig.

tijger1
door tijger1 Sep 16, 2016 om 14:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u nu van hier op uw tablet uw Gmail adres gebruikt, kunt u dan wel naar Amerika mailen?

tenormin
door tenormin Sep 16, 2016 om 14:52
16872 Antwoorden / 108 Vragen

Heb ik niet geprobeerd, mijn zelfde Ziggo IP adres werkt op tablet dus wel. En zoals je hebt kunnen lezen: beide IP adressen zijn identiek.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Sep 16, 2016 om 11:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tenormin,

Dan heeft die AOLserver last van spam (gehad) en blokkeert mail.
Heb daar ook wel eens problemen mee gehad.
Lees hier voor wat info van AOL

chris74
door chris74 - Sep 16, 2016 om 12:36
564 Antwoorden / 44 Vragen

Wat ik begrijp uit je verhaal is dat je zowel op tablet als op de pc hetzelfde email adres hebt ingesteld waarmee je verzend. Dan klopt de bewering van Edrick3 niet, dan zou die op de tablet ook weigeren.

Heb je dit ook met mailen naar andere personen of alleen het specifieke adres.
Check of je het mailadres van diegene wel goed hebt ingetoetst op de pc dat deze daarom niet aankomt.

tenormin
door tenormin Sep 16, 2016 om 12:49
16872 Antwoorden / 108 Vragen

Daar ging ik ook van uit, dat zowel via PC als tablet (zelfde e-mail adres) het van Mail Server terug zou komen. Wat dus niet het geval is. En het e-mail adres van mr. Amerika heb ik heel goed in adresboek staan, uiteraard. ☼

chris74
door chris74 Sep 16, 2016 om 16:41
564 Antwoorden / 44 Vragen

heb je hetzelfde probleem met de pc ook naar andere mailadressen. Anders even de instellingen checken. Weet niet welk mailprogramma je daar op gebruikt.

newmikey
door newmikey - Sep 16, 2016 om 13:22
830 Antwoorden / 0 Vragen

Mailservers blokkeren binnenkomende emails op basis van z.g. "blacklists". Dit zijn lijsten met IP adressen (of groepen daarvan) en email-afzenders waarvandaan veel spam verstuurd word. Dat hoef je niet zelf te zijn, dat kan ook iemand zijn met dezelfde provider in dezelfde straat of wijk.

Gebruik je zowel op tablet als PC dezelfde emailprovider (dezelfde SMTP server) of zit je PC op het huisnetwerk en je tablet op bijvoorbeeld het mobiele netwerk (4g)? Wat zijn de instellingen voor het verzendadres in de accountinstellingen op beide apparaten? Wat zijn de instellingen voor SMTP op beide apparaten? Kun je wel via bijvoorbeeld GMAIL in een browser het bericht wel versturen?

tenormin
door tenormin Sep 16, 2016 om 13:38
16872 Antwoorden / 108 Vragen

Was ik al bang voor dit soort vragen. Ik weet het gewoon niet. SMTP server, huisnetwerk/mobiel netwerk. Het heel weinige wat ik weet is dat ik gewoon via mijn Ziggo e-mail adres Wifi zowel op PC als tablet normaal verbinding heb. Zelfde e-mail adres. 't Is dus alleen dit ene e-mail adres. Ook geen idee van instellingen, zeker niet op PC.

newmikey
door newmikey Sep 16, 2016 om 14:42
830 Antwoorden / 0 Vragen

Dan kan ik je helaas niet helpen. Slimme buurjongen of neefje misschien? Die instellingen zijn echt wel van belang, anders is je vraag niet te beantwoorden.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Sep 16, 2016 om 13:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ga op beide apparaten eens naar www.watismijnip.nl en controleer of deze hetzelfde zijn. Type vervolgens het IP adres in op postmaster.aol.com/ip-reputation om de reputatie van dat IP adres te controleren bij AOL.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 16, 2016 om 14:00
7247 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Tenormin,
probeer de mail eens vanaf de p.c. te versturen met uw Gmail, i.p.v. Ziggo.

tijger1
door tijger1 Sep 16, 2016 om 14:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tenormin heeft alleen gmail op de tablet.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 16, 2016 om 14:13
7247 Antwoorden / 3 Vragen

Die kan ze natuurlijk ook op de pc gebruiken.

tenormin
door tenormin Sep 16, 2016 om 14:35
16872 Antwoorden / 108 Vragen

Maar tenormin is dom, @sjoppie, geen idee hoe Gmail op PC de kwakken. Maar, omdat het maar 1 adres betreft, ik ga, indien nodig, maar braaf tablet gebruiken voor alleen Mr. Amerika. ;-))

sjjoppy
door sjjoppy Sep 16, 2016 om 14:45
7247 Antwoorden / 3 Vragen

@ Tenormin, op pc: www.google.com en dan inloggen, staat rechts bovenaan maar u kunt in elk geval via de tablet Mr. Amerika bereiken en dat is het belangrijkste voor nu. :-))

marita5
door marita5 - Sep 16, 2016 om 14:22
11560 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tenormin ,

Ik zie hier staan : Een andere reden voor een e-mail terug zou kunnen zijn dat de mailbox van de ontvanger vol is.

bron : help aol.com

Google vertaling ,

Clear cookies, cache, geschiedenis, en voetafdrukken , Controleer spam instellingen, Schakel de pop-up software voor het blokkeren , Herstart de computer, Gebruik een andere browser, Inschakelen / firewall uit te schakelen

tenormin
door tenormin - Sep 16, 2016 om 14:25
16872 Antwoorden / 108 Vragen

@diumenge, zojuist dus je linken beide gedaan. Zowel PC als Tablet is IP adres hetzelfde.
Postmaster AOL zegt o.a.: An undisclosed reputation means that AOL will not show the reputation of the IP address. An IP address may have an undisclosed reputation due to a recent change in email behavior of that IP address, a recent change in reputation status, or other contributing factors. The reputation is not unknown to AOL. It is simply undisclosed to the internet for the time being. Please try again later.
En dan vragen ze of je een klacht wilt indienen enz. 't Is nu de 3de dag, dus zal maar even afwachten. Bedankt.

reflecs
door reflecs - Sep 16, 2016 om 14:25
1859 Antwoorden / 4 Vragen
tenormin
door tenormin - Sep 16, 2016 om 14:39
16872 Antwoorden / 108 Vragen

Dank aan jullie allemaal. Het blijft moeilijk om mij iets uit te leggen, dat weet ik. @diumenge heeft het me in Jip & Janneke taal wat duidelijker gemaakt. Dus ik ben er heel blij mee. Merci!

marita5
door marita5 Sep 16, 2016 om 14:52
11560 Antwoorden / 15 Vragen

@Tenormin , Gmail account maken is niet moeilijk zie hier https://www.google.com/intl/nl/mail/help/about.html

Cookies
door Cookies Sep 16, 2016 om 16:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tenormin heeft al een Gmail adres.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 16, 2016 om 15:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen

OT
Mr Amerika Jan Doets? Eigenlijk al jaren Mrs Amerika  Elske Doets. Goede vriendin van ons.
Leuk te lezen dat je ze kent.
Diewilik

tenormin
door tenormin Sep 16, 2016 om 15:52
16872 Antwoorden / 108 Vragen

??? Jan Doets? Elske Doets? Je wilt zeker een foto op de site zien van mr. Amerika. Kan hoor, jij vraagt en ik draai. Haha.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 16, 2016 om 15:57
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik vrees dat we elkaar niet begrijpen.  In Heerhugowaard zit Mr Amerika als jarenlang één van de beste bedrijven voor reizen naar de Usa.  Aangezien u vaak in de Usa komt dacht ik dat u via deze organisatie informatie wilde opvragen per mail.
Diewilik

tenormin
door tenormin Sep 16, 2016 om 16:23
16872 Antwoorden / 108 Vragen

Grappig misverstand. Mijn mr. Amerika is mijn "vrijer". Dacht dat je dat al eerder had begrepen. ;-)

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 16, 2016 om 16:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hahaha never Dus,  fijne blunder mijnerzijds.
Diewilik

Cookies
door Cookies - Sep 16, 2016 om 16:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Marita, als de mailbox van de ontvanger vol is, zou het mailtje verzonden via de tablet ook terug komen.

tenormin
door tenormin Sep 16, 2016 om 16:25
16872 Antwoorden / 108 Vragen

De mailbox van mr. Amerika zit niet vol; die delete alles, mij ook. ;-)

Cookies
door Cookies Sep 16, 2016 om 17:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jij laat je toch niet deleten? Grapje, neem ik aan?

tenormin
door tenormin Sep 16, 2016 om 21:07
16872 Antwoorden / 108 Vragen

Zeker. Hij kan niet eerder komen maar als hij komt kiest hij de goede datum: 5 December! Zijn witte haar heeft ie al, alleen de baard en de Pieten ontbreken.

Cookies
door Cookies Sep 16, 2016 om 21:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aha, dus dit keer komt hij met de stoomboot;-))

Cookies
door Cookies - Sep 16, 2016 om 16:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je nog wel het wachtwoord van je Gmailadres? Zo ja, kan ik je wel even helpen met je Gmail account via andere weg.;-)

tenormin
door tenormin Sep 16, 2016 om 16:30
16872 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, heb ik. Heb ik gmail dan ook op PC nodig? Tablet is alleen daar voor mij hulpmiddel plus ik hoefde het (achteraf) ook niet te gebruiken, Gmail bedoel ik. Dat adres zit inmiddels barstensvol met reclame. Krijg ik nooit hier op PC. Houden zo. Maar dank voor je aangeboden hulp, hoor.

Cookies
door Cookies Sep 16, 2016 om 16:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OK.