moniekske
door moniekske Sep 5, 2008 om 23:08
Computers & telefonie

Verzenden en ontvangen windows mail

Ik heb vandaag een nieuwe computer (Vista + Norton) geinstalleerd en via easy transfer alle instellingen overgezet. Nu heb ik als ik mijn email (windows mail) wil controleren het volgende probleem: als ik op de knop "alles ontvangen en verzenden" klik krijg ik een foutmelding (zonder code). Als ik op de knop alleen "alles ontvangen" of de knop alleen "alles verzenden" klik krijg ik wel mijn mail binnen. Als ik als test aan mijzelf een mail verzend krijg ik hem wel verzonden, maar krijg ik hem niet automatisch binnen! Hij staat ingesteld om elke 2 minuten op nieuwe berichten te controleren, maar ik krijg na 10 minuten nog steeds niets binnen, alleen de melding "er zijn geen nieuwe berichten". Als ik dan zelf op de knop "alles ontvangen" druk krijg ik de mail wel binnen, maar vervolgens krijg ik dan elke 2 minuten een piepje en de mededeling dat er nieuwe mail is, die er op dat moment dan niet meer is. Ik heb mijn emailaccount handmatig opnieuw ingesteld en heb ook de emailinstellingen van Norton tijdelijk uitgeschakeld en opnieuw opgestart, alles zonder resultaat. Ik heb hetzelfde met mijn vorige computer in het begin ook gehad, maar toen dacht ik dat het aan de antivirus van McAffee lag. Die eraf gehaald en toen Norton erop gezet waarna het probleem was opgelost. Helaas heb ik het nu dus weer. Wie weet raad

768 7 Rapporteer

gsm
door gsm - Sep 6, 2008 om 08:37
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zorg minimaal dat SP1 voor Vista geïnstalleerd is.
Je kunt dat controleren door in het Start menu met de rechter muisknop op Computer te klikken en dan onderaan in het lijstje te klikken op Eigenschappen.
In het nieuwe venster staat bovenaan de versie van Vista en of daar Service Pack 1 aan toegevoegd is.

GSM

moniekske
door moniekske - Sep 6, 2008 om 09:57
19 Antwoorden / 5 Vragen

Service Pack 1 van Vista is geinstalleerd.

a2i
door a2i - Sep 6, 2008 om 18:40
407 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zie hoe je je probleem probeert te isoleren.

Misschien net zo makkelijk, probeer eens een andere mailbox te creeëren zonder dat er iets is geinstalleerd (van je instellingen tranfers) of als norton.

welke Norton versie heb je.

wat voor connectie heb je ?

Draadloos of bekabeld ?

Staat dat ook juist ingesteld bij: Internet opties --> verbindingen?

moniekske
door moniekske - Sep 6, 2008 om 21:59
19 Antwoorden / 5 Vragen

Weet niet goed wat je bedoelt met een andere mailbox te creeëren. Kun je dat nader toelichten. Ik heb Norton Internet Security 2008 en een met WPA beveiligd draadloos netwerk. Als ik mijn oude pc naast de nieuwe houd zie ik nergens een verschil in instellingen. Voorzover ik kan nagaan staat dit ook juist ingesteld bij Internet opties --> verbindingen. Als ik op de Internet pagina op het mail-envelopje klik wordt windows mail ook geopend.

a2i
door a2i - Sep 7, 2008 om 05:33
407 Antwoorden / 14 Vragen

Ik bedoel je bent met een nieuwe pc aan de slag gegaan.

Daarop heb je VistaSP1 + Norton 2008 geinstalleerd.

Dat kun je terugdraaien. (cq. Norton Uninstall)

Om te voorkomen dat er iets gefixeerd zou kunnen staan kun je die email instelling zo ff testen. (eigenlijk zelf ff handmatig opnieuw invullen) (vannaf default dus)

Wat nog een optie is een andere gebruikers account aanmaken (zonder je norton nog steeds.. en kijken of je hem handmatig met juiste email instelling wel juist kunt laten functioneren.)

Misschien nog nuttig om een functionerings check bij ---> programma toegang en standaart programma's instellen ff na te kijken mbt je standaart ingestelde E-mail Programma *windows mail. (is dat juist aangegeven, bij programma's instellen kun je die verwijzing terugvinden? desnoods ff unticken en aanticken naar windows mail gevolgd door toepassen en terugzetten ofcourse.)

suc6.

moniekske
door moniekske - Sep 7, 2008 om 12:09
19 Antwoorden / 5 Vragen

Functioneringscheck uitgevoerd en uitgevinkt en aangevinkt; bij windows mail de mailgroep van microsoft communities verwijderd en dubbele adressen in Adreslijstservice verwijderd. Heb nog niet de functie "alles verzenden en ontvangen" geprobeerd (durf ik even nog niet; soort kop in het zand steken, omdat het verder wel lijkt te werken), maar ik krijg nu wel gewoon mail op tijd binnen en niet meer dat irritantje piepje dat om de 2 minuten zegt dat er mail is (die er dan niet meer is).  Heb 2 x een test mail aan mij zelf verzonden en die komt binnen twee minuten binnen (2 minuten is mijn instelling voor te controleren mail). Ben al een paar uur online en tot dusver gaat alles goed; ik kijk soms via webmail of er toevallig mail is, welke niet zou zijn doorgezonden, maar dat is niet het geval. Vreemd zijn computers toch.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

a2i
door a2i - Sep 7, 2008 om 17:50
407 Antwoorden / 14 Vragen

Ja ook bedankt voor je feedback in je topic.