em
door emmaeek Feb 23, 2013 om 18:22
Computers & telefonie

Videorecorder weergave

Ik heb een andere video aangesloten en dezelfde aansluiting ( via KPN digitennekastje) als de vorige aangehouden. Dat was een Panasonic en de huidige is een Phillips vr 550 (VHS) De band start en er is weergave op de TV maar na ca 5 sec stopt de band en wordt er weer op TV signaal overgegaan.
In het display v/d video staat in rood PWR en P41 als programmaaanduider. In de handleiding niets te vinden en na eindeloos proberen , andere banden erin etc weet ik het niet zelf op te lossen.Graag uw expertise
gr Emma

3825 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 23, 2013 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo emmaeek,

Het lijkt me een probleem van de videorecorder. Probeer het eerst eens met de videorecorder rechtstreeks aangesloten op de TV. En probeer desnoods eens een band af te spelen, zonder dat je de videokabel ergens op hebt aangesloten. Je ziet en hoort dan weliswaar niets, maar je kan dan wel controleren of de band blijft lopen.

Overigens, een PWR melding doet me dan denken aan iets wat met de voeding (PoWeR) te maken heeft. Dat is dan een gokje mijnerzijds, maar als dat inderdaad zo is, kun je de videorecorder wel afschrijven vrees ik.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Feb 23, 2013 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen oplossing, maar je bent in ieder geval niet de enige met dit probleem. Het heeft met de VCR te maken: .

ve
door verwijderd - Feb 23, 2013 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Diumenge, ik heb het gelezen en werd na googelen etc niet echt wijzer, wel dat PWR zou betekenen dat de videorecorder op TV geblokkeeerd wordt. En op een duitse site dat dan de TUhaspel sensor defect zou zijn ?
Enfin nog niet wetende wat te doen, zou t bij de instellingen TV ( blokkering opheffen ) liggen ?
Geen idee hoor.
gr Emma

ve
door verwijderd - Feb 23, 2013 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

PWR betekent niets meer en minder dan dat het apparaat aan staat.

Zelf heb ik een VR730 gehad en deze had vaak problemen met het weergeven van wat oudere banden, dan stopte de videorecorder ook steeds na een paar seconden en schakelde weer automatisch over naar het tv-beeld.
De 730 komt ongeveer overeen met de 550 en deze serie van Philips (Funai) stelde eigenlijk niks voor. (kort gezegd was het eigenlijk troep)
Dit waren Funai videorecorders met een Philips plaatje erop.
Die 730 van mij vrat op laatst steeds de banden op en heb hem maar in de kliko gegooid. (nog geen 2 jaar oud)

De latere modellen (ook die met dvd-speler er in) waren stukken beter, deze werden door LG gemaakt.

Groeten, Dirck

ve
door verwijderd - Feb 23, 2013 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je videorecorder is kapot. De banden lopen gewoon na 5 sec vast. Je kan proberen hem schhon te maken, maar ik geef je weinig hoop.

ve
door verwijderd - Feb 23, 2013 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier zijn nog wat reviews op Kieskeurig te lezen over wat andere mensen van deze videorecorder vonden:

Mijn advies? Gooi dat ding a.u.b. in de kliko. hahaha

ve
door verwijderd - Feb 23, 2013 om 23:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou wat een slechte recentie's op Kieskeurig, als het Woensdag niet door "kenner" wordt opgelost sluit ik die oude Panasonic maar weer aan ! Die hapert ook wel eens maar kleinzoon kan tenminste de oude video's van zijn moeder ermee bekijken !

Bedankt voor de info en meedenken.
Emma

ve
door verwijderd - Feb 24, 2013 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Loopwerkprobleem, de motoren in het loopwerk worden door wrijving te zwaar belast en de video slaat af. De elektronica "denkt" dan dat er iets met de band zelf mis is maar dat is niet zo. Vaak is de oorzaak uitgedroogd vet dus de boel moet uit elkaar, schoongemaakt en opnieuw gevet (siliconenvet) worden. Voor een leek niet te doen voor een hobbyist een leuke klus.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2013 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@emmaeek:

Wellicht is het een goed idee om 'belangrijk' videomateriaal eens over te zetten naar de computer? Videobanden worden met de tijd alleen maar slechter en het zal ook steeds moeilijker worden om in de toekomst een goed werkende videorecorder te vinden.
Het 'videotijdperk' is reeds lang achterhaald....

Freya