wizard2
door wizard2 Jun 6, 2015 om 17:26
Computers & telefonie

Video's

Hallo,

Tot voor kort gebruikte ik Java om video-programma's te bekijken. (mp4)
Nu wordt er weer gezegd dat je dit programma maar beter niet meer kunt gebruiken.
Weet iemand welk programma ik het beste (en veiligste) kan gebruiken om video's te bekijken op mijn PC?
m.vr.gr. wizard2

1217 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 6, 2015 om 17:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wizard2,

Je zou VLC-mediaplayer eens kunnen nemen/proberen.
Werkt prima.
Klik hier voor een download.
Je WindowsMediaPlayer speelt ze dacht ik ook wel af.

Goed weekend

edrick3
door edrick3 - Jun 6, 2015 om 17:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als het gaat om youtubefilmpjes heb je misschien ook iets aan deze info:

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jun 6, 2015 om 18:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Tot voor kort gebruikte ik Java om video-programma's te bekijken. (mp4)......

Kun je natuurlijk ook gewoon blijven doen. ;-)

....Nu wordt er weer gezegd dat je dit programma maar beter niet meer kunt gebruiken. .....
Ach, er wordt zoveel gezegd.

Ter info: VLC instellen als standaardplayer:
Open VLC player, klik op Extra in het menu, en selecteer Voorkeuren. (Ctrl+P)
Klik op de Interface-knop op het linker paneel en klik dan op Bestandstoewijzingen instellen ... (het is de knop onderaan).
Selecteer bestandstypen uit de lijst die verschijnt. Controleer alle bestandstypen waarvoor u VLC naar de standaard speler, of vink gewoon de optie Alles selecteren aan (als alles nog niet aangevinkt staat).
Klik Toepassen
Klik Opslaan.

Met vr.gr.

macwouter
door macwouter - Jun 6, 2015 om 22:57
825 Antwoorden / 9 Vragen

Java om video-programma's te bekijken ?? Sinds wanneer heb je java nodig om video-programma,s te bekijken. Ik heb al in geen jaren Java op mijn PC/Mac. Maar VLC is zoals eerder al gezegd een handige player die alles slikt.

macwouter
door macwouter - Jun 6, 2015 om 23:23
825 Antwoorden / 9 Vragen

SafeFrom.net is een goede tip van edrick3 en installeert een extensie in je browser. SafeFrom.net. Let wel op een Windows PC gaan alle toeters en bellen tekeer maar dat kun je negeren.

crewmember
door crewmember - Jun 8, 2015 om 09:34
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=macwouter schreef op zaterdag 6 jun 2015, 22:57]Java om video-programma's te bekijken ?? Sinds wanneer heb je java nodig om video-programma,s te bekijken. Ik heb al in geen jaren Java op mijn PC/Mac. Maar VLC is zoals eerder al gezegd een handige player die alles slikt.

Youtube.

macwouter
door macwouter - Jun 8, 2015 om 14:31
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=crewmember schreef op maandag 8 jun 2015, 09:34][quote=macwouter schreef op zaterdag 6 jun 2015, 22:57]Java om video-programma's te bekijken ?? Sinds wanneer heb je java nodig om video-programma,s te bekijken. Ik heb al in geen jaren Java op mijn PC/Mac. Maar VLC is zoals eerder al gezegd een handige player die alles slikt.

Youtube.

Is allemaal wel leuk en aardig maar ik heb op mijn computer helemaal GEEN Java en toch Youtube. Java is een tijdje geleden helemaal verbannen door Apple dus Youtube zonder Java lijkt op Windows dan ook te kunnen toch ?

Cookies
door Cookies - Jun 8, 2015 om 14:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Youtube gaat ook op Windows prima zonder java.

gompy2
door gompy2 - Jun 8, 2015 om 15:06
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=crewmember schreef op maandag 8 jun 2015, 09:34][quote=macwouter schreef op zaterdag 6 jun 2015, 22:57]Java om video-programma's te bekijken ?? Sinds wanneer heb je java nodig om video-programma,s te bekijken. Ik heb al in geen jaren Java op mijn PC/Mac. Maar VLC is zoals eerder al gezegd een handige player die alles slikt.

Youtube.
En ja hoor..
Youtube maakt al tijden geen gebruik meer van Java, sinds begin van dit jaar al niet meer.
Sinds die tijd wordt er standaard op HTML5 afgespeeld.
Quote:

YouTube stapt over op HTML5

YouTube gebruikt nu standaard HTML5 om video's af te spelen in Chrome, Internet Explorer 11, Safari 8 en betaversies van Firefox. Daarvoor wordt Adobe Flash langzaam maar zeker aan de kant geschoven.

De overstap is al in 2010 in werking gezet, toen Google zocht naar manieren om YouTube-video's te bekijken op apparaten die Flash niet ondersteunen. Sindsdien is HTML5 telkens doorontwikkeld, waardoor het nu de standaard backbone mag zijn voor de webversie van YouTube.
Flexibel

HTML5 heeft nog steeds als voordeel dat het gemakkelijk in te zetten is buiten webbrowsers, zoals in smartphones en smart-tv's. Maar het belangrijkst is de ondersteuning van een flexibele bitrate. Een video bufferen duurt korter, omdat aan de hand van je internetsnelheid wordt bepaald in welke kwaliteit er wordt afgespeeld. Dat ken je misschien wel van Netflix-video's, die ook gebruik maken van HTML5.

Daarnaast biedt HTML5 ondersteuning voor de videocodec VP9. Daarmee starten 4K en HD-video's op 60 frames per seconde sneller. Ook kosten deze hogekwaliteitsvideo's met VP9 35 procent minder bandbreedte dan video's in Flash, aldus Google.

Bron, klik hier-> YouTube stapt over op HTML5

wizard2
door wizard2 - Jun 8, 2015 om 17:24
125 Antwoorden / 58 Vragen

Hallo edrick3 en macwouter,

Zeer bedankt voor de info over VLC.
Ik heb Java verwijderd en vervangen door VLC.
Dat bevalt uitstekend!
Tot de volgende keer.

groetjes van wizard2

edrick3
door edrick3 - Jun 8, 2015 om 17:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wizard2,

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden en veel kijkplezier.

Met vr.gr.