ladys
door ladys Apr 18, 2005 om 21:34
Computers & telefonie

Virtueel geheugen

het lukt nog steeds niet en ik heb nu alle spellen verwijderd maar ik krijg nog steeds.......het systeem heeft bijna geen virtueel geheugen meer,om er zeker van te zijn dat windows correct wordt uitgevoerd,dient u het wisselbestand voor virtueel geheugen te vergroten......MAAR HE DOE IK DAT????  Lady!!!

403 12 Rapporteer

beileveld
door beileveld - Apr 18, 2005 om 22:05
122 Antwoorden / 16 Vragen

ja.. had ik net iets getypt en dan krijg ik dit:

Het is momenteel bijzonder druk op onze servers, waardoor deze niet optimaal bereikbaar zijn. Excuses voor het ongemak; we zouden het zeer op prijs stellen wanneer u op een later tijdstip normaals de moeite neemt om langs te komen!

*** site

ladys
door ladys - Apr 18, 2005 om 22:06
162 Antwoorden / 69 Vragen

oke ik wacht op antwoord!!!!! lady

beileveld
door beileveld - Apr 18, 2005 om 22:22
122 Antwoorden / 16 Vragen

hoe groot is je harde schijf eigenlijk?

als die groot genoeg is, doe dan dit (groot genoeg wil zeggen ongeveer nog 1 a anderhalve gb vrije ruimte (een gb is 1000 mb en je kunt dit zien door bij deze computer met je rechtermuisknop op c:/ te klikken en dan op eigenschappen))

doe dan dit:

  1. Schermafbeelding: Virtueel geheugenKies Start >> Configuratiescherm >> Prestaties en onderhoud >> Systeem.
  2. Selecteer in het dialoogvenster Systeemeigenschappen het tabblad Geavanceerd.
  3. Klik onder Prestaties op de knop Instellingen.
  4. Selecteer in het dialoogvenster Instellingen voor prestaties het tabblad Geavanceerd.
  5. Klik onder Virtueel geheugen op de knop Wijzigen.
  6. Selecteer de optie Aangepaste grootte en vul bij Begingrootte en Maximale grootte een hogere waarde in dan er nu staat. Vul bij de Maximale grootte een waarde in dit het dubbele is van de Begingrootte.
  7. Klik op OK >> OK >> OK om de dialoogvensters te sluiten.
  8. Sluit het dialoogvenster Prestaties en onderhoud.

dit verhelpt waarschijnlijk het probleem

ps. ik had ge4en zin om iets zelf opnieuw te typen en ik had gegoogleld op vergroten van virtueel geheugen bij windows xp

en toen kreeg ik dit. een tip voor alle vragenstellers: doe dat ook zelf

bedankt voor de punten trouwens

ladys
door ladys - Apr 18, 2005 om 23:18
162 Antwoorden / 69 Vragen

ik heb het gedaan er staat beschikbare ruimte 33647 mb en bij jou 51867 mb en dan staat er aanbevolen 381 mb en momenteel toegewezen780 mb. maar de rest heb ik ook op 1536 gezet zo als je zie dus missch lukt het nu wel???? bedankt

ladys
door ladys - Apr 19, 2005 om 10:11
162 Antwoorden / 69 Vragen

nou ik heb alles gedaan maar hij komt nog steeds op de waarschuwing.Nu heb ik gekeken op!!!! Deze computer>eigenschappen> voor dvd/cd>algemeen> maar die schijf is helemaal blauw ?? dus helemaal gebruikt maar ik snap het niet er staat haast niks op mijn computer alleen wat recepten en foto,s meer niet geen werk of zo   ik gebruik hem alleen voor huis tuin en keuken gebruik. Weet u misschien raad. want er is iets toch niet goed als hij vol staat groeten Lady

beileveld
door beileveld - Apr 19, 2005 om 11:22
122 Antwoorden / 16 Vragen

Wanneer komt de melding eigenlijk precies?

het kan namelijk een virus of spyware zijn

gsm
door gsm - Apr 19, 2005 om 12:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@beileveld en Lady

In de procedure voor het instellen van het virtueel geheugen moet tussen punt 6 en 7 nog toegevoegd worden: Klik op Instellen.

Als je namelijk niet op Instellen geklikt hebt, dan worden de nieuwe waarden niet overgenomen.

De fout dat er te weinig virtueel geheugen zou zijn, wordt meestal veroorzaakt door een fout in een bepaald programma.

Een dergelijk programma heeft een geheugenlek en geeft eenmaal in
gebruik genomen geheugen niet meer vrij voor andere programma's.

Ga dus na wanneer de fout onstaan is en welk programma toen
geinstalleerd is. Als er geen nieuw programma geinstalleerd werd, dan
kan er een virus op de computer gekomen zijn, waardoor dan de fout
veroorzaakt wordt.

Groeten,

GSM

tuintje_1
door tuintje_1 - Apr 19, 2005 om 14:28
6 Antwoorden / 2 Vragen

je zegt dat er bijna niets op de PC staat, en ik heb dat vorig jaar gehad

Het bleek dat door een foute instelling de virrusscanner backup na backup aan het maken was, en zo alle ruimte in beslag had genomen

Klik op start met je rechtermuisknop, klik op verkennen en klik dan met je rechtermuisknop eens op al je mappen en kijk bij de eigenschappen,

Misschien dat je er dan achter komt, waar de fout zit

succes

gsm
door gsm - Apr 19, 2005 om 17:13
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Lady zegt dat er nog 33 GB vrij is:

  "ik heb het gedaan er staat beschikbare ruimte 33647 mb"

Dus de beschikbare ruimte op de schijf is niet het probleem.

Wel kan een dergelijk programma het hele WERKGEHEUGEN opslokken en dat
is hier het geval. Groter maken van het virtuele geheugen kan helpen,
maar is meestal ook niet de oplossing. Het gaat er om te achterhalen
welk programma het geheugen misbruikt.

GSM

beileveld
door beileveld - Apr 19, 2005 om 17:26
122 Antwoorden / 16 Vragen

maar wanneer treedt het probleem nou precies op?

ladys
door ladys - Apr 19, 2005 om 18:17
162 Antwoorden / 69 Vragen

nou ik heb hem net aangezet en dan springt het er al in.maar weet je al waarom de eigenschappen van die dvd/cd helemaal blauw is ipv rose.en ik had geen virussen want daar heb ik vrijdag al na gekeken

ladys
door ladys - Apr 20, 2005 om 21:28
162 Antwoorden / 69 Vragen

nou ik heb het aan een computerfriek gevraagd ?? het was heel eenvoudig ik had teveel programmas aan staan weet ik veel ik verkleinde de hele boel dan kon ik het heel makkelijk weer terug vinden !!!dus er stond te veel open dus als ik nu andere paginas ga bezoeken zet ik de rest maar uit !!!!opgelost maar toch bedankt dat je met me mee wilde denken.