jo
door john1948 Nov 24, 2008 om 15:59
Computers & telefonie

Virus ?

Sinds enige tijd kan ik op de meeste websites niet doorklikken naar vervolgschermen.

Kan ik dit oplossen bij "internetopties" of zou het en gevolg kunnen zijn van een virus wat ik laatst op de pc had ?

Alvast bedankt voor de reacties!

John

479 5 Rapporteer

freya
door freya - Nov 24, 2008 om 16:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo John,

Niets is onmogelijk als het om virussen gaat. Je zegt 'bij de meeste websites...', dus het is kennelijk niet altijd zo dat het niet werkt? En gebruik je Internet Explorer of iets anders? Heb je al eens via Extra -> Webinstellingen herstellen (Internet Explorer) geprobeerd?

m.vr.gr. Freya

jo
door john1948 - Nov 24, 2008 om 22:45
13 Antwoorden / 9 Vragen

Ga ik proberen, ik gebruik internet explorer, bedankt Freya !

sv
door svant - Nov 25, 2008 om 10:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dit probleem heb ik vaker gehoord (vanaf me 17e tot mijn 30e in computerzaken op de TD gewerkt).

Vaak is dit een probleem met een instelling of ene corrupt geraakte register sleutel.

Om te beginnen kan je altijd proberen zoals hierboven beschreven is om je web instellingen te herstellen.
Als ander alternatief zou je bijvoorbeeld Mozilla Firefox kunnen downloaden, dit is een browser net als IE.
Hiermee kan je proberen of het doorklikken wel werkt. Als het hiermee inderdaad wel werkt dan ligt het aan je Internet Explorer en kan je proberen deze opnieuw vanaf de microsoft update site te laten instaleren, meestal worden dan alle instellinge hersteld!

jo
door john1948 - Nov 25, 2008 om 22:47
13 Antwoorden / 9 Vragen

Beste Svant,

Bedankt voor de tip. Ik ga firefox installeren.

Het lukte niet met "standaardinstellingen herstellen"

maraatje
door maraatje - Dec 9, 2008 om 22:20
4 Antwoorden / 0 Vragen

Als dit door een virus is veroorzaakt, kan dit waarschijnlijk wel hersteld worden.

Open Deze Computer (explorer) en klik bovenin op Weergave -> Map Opties -> Bestandstypen. Of via Start -> Configuratiescherm -> Map Opties (afhankelijk van het besturingssysteem).

NB: De woorden kunnen iets afwijken, ik heb een Engels besturingssysteem dus moet een beetje gokken ;-)

Scroll naar beneden tot het protocol URL:Hypertext Transfer. Klik twee keer op 'bewerken' en zorg dat het volgende in de box staat die de applicatie gebruikt:

"C:\PROGRAM FILES\INTERNET EXPLORER\iexplore.exe" -nohome

DDE moet ingesteld zijn als: "%1",,-1,0,,,,

Applicatie moet ingesteld zijn als: IExplore

DDE applicatie niet uitvoeren moet leeg zijn
Onderwerp moet zijn: WWW_OpenURL

Hetzelfde geld voor het protocol: URL:Gopher.

Ik hoop dat dit helpt!