pr
door prlwgn Aug 23, 2005 om 20:14
Computers & telefonie

Virusalert

heb een vreselijk probleem de laatste dagen met de PC (Windows XP Pro). Er is een virus ingeslopen met de volgende namen

1. CoolWWWSearch; 2. PSGuard en 3. Trek Blue error nuker

deze zijn er met geen mogelijkheid meer uit te krijgen heb alles geprobeerd met spyboth; AVG virusscanner en Adaware SE maar bij het opnieuw opstarten van de computer zitten ze er net zo hardnekkig weer in als voorheen, wat een ellende. Het vergalt het hele internetgebeuren en ik voel me over m,n schouder meegekeken door hijackers. Wat kan ik hiertegen doen, geef aub goede raad. alvast bedankt

bert

1345 9 Rapporteer

gsm
door gsm - Aug 23, 2005 om 20:58
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo Bert,

Zorg voor een goede firewall, bijvoorbeeld de gratis versie van Kerio (www.kerio.nl).

Installeer deze in geavanceerde mode zodat er 100% contrôle is over
welk proces het internet op mag en of een proces een ander proces mag
starten, enz. Dit voorkomt dat de virussen zichzelf weer vanaf het
internet kunnen installeren.

De eventuele Windows XP SP2 firewall wordt automatisch uitgeschakeld
door Kerio.
Mocht dat niet zo zijn dan kunt u deze altijd nog even zelf uitzetten.
Installeer ook SpywareBlaster en zorg dat de laatste updates er op
komen. Dan All Protection inschakelen.

Zorg dat AVG, Adaware-Se en Spybot S&D eerst alle updates
binnenhalen en de juiste instellingen hebben. Verwijder ook alle inhoud
van temp directories zoals:

  C:\WINDOWS\TEMP

  %TEMP%  (Via Start Uitvoeren intypen:   %TEMP%  en dan Enter.

  Tijdelijke directories van de IE-explorer moet u niet
verwijderen, maar vanuit het algemene tabblad van de Internet Explorer
opschonen: Verwijder bestanden (ook offline) en Cookies.

U kunt ook de laatste versie van HitmanPro er op loslaten.

Groeten,

GSM

py
door pyrrho - Aug 24, 2005 om 12:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Even zoeken op Google, en je kunt zo het antwoord op je problemen vinden.

Download hier een programma om CoolWebSearch-spyware te verwijderen:
http://www.softpedia.com/progDownload/CWShredder-Download-8114.html

Hier vind je een manier om PSGuard te verwijderen:
http://labs.paretologic.com/spyware.aspx?remove=PSGuard

Hier vind je een manier om Trek Blue error nuker te verwijderen:
http://gladiator-antivirus.com/forum/index.php?showtopic=28385

Succes!

pr
door prlwgn - Aug 24, 2005 om 14:19
30 Antwoorden / 25 Vragen

heb Hitman pro geprobeerd hierin zit ook CWshredder en blaster enz. helpt ook niet meer, die andere spywaredoctor en de rest scannen wel en laten zien wat er fout zit maar willen allemaal geld zien dus hier heb je ook niks aan. Ik geloof dat het het beste is om een andere XP te installeren.

bedankt voor de tips maar ik kan geen site meer vertrouwen die plotseling verschijnt want ik heb het internetten totaal niet meer in de hand, er wordt zomaar geinstalleerd en startpagina's worden gelijk op blanc gezet.

gsm
door gsm - Aug 24, 2005 om 17:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen

HijackThis is een zeer krachtig programma en is dus nog een mogelijkheid.

U moet echter wel heel goed weten wat u in de scanresultaten van HijackThis wel of niet kunt aanvinken.

Maar als u toch al van plan was om met Windows XP overnieuw te beginnen, dan kan het niet zoveel kwaad.

Groeten,

GSM

beileveld
door beileveld - Aug 24, 2005 om 17:12
122 Antwoorden / 16 Vragen

download microsoft antispyware : http://www.microsoft.com/downloads/info.aspx?na=90&p=&SrcDisplayLang=en&SrcCategoryId=&SrcFamilyId=321cd7a2-6a57-4c57-a8bd-dbf62eda9671&u=http%3a%2f%2fdownload.microsoft.com%2fdownload%2f8%2f1%2f5%2f815d2d60-49b5-44dc-ae35-fca2f2c6f0cc%2fMicrosoftAntiSpywareInstall.exe

sorry van de lange link (microsoft hè) als dit niet werkt: ga naar www.microsoft.com en klik op microsoft antispyware bij downloads

pr
door prlwgn - Aug 24, 2005 om 18:44
30 Antwoorden / 25 Vragen

heb de microsoft spywareremover geprobeerd te installeren maar deze gaf in een kadertje weer "critical error 101" dus hier kan ik verder ook niks mee beginnen

bedankt in ieder geval voor hulp
<SCRIPT type=text/javascript>

beileveld
door beileveld - Aug 24, 2005 om 18:49
122 Antwoorden / 16 Vragen

probeer eens de veilige modus: druk voordat windows opstart op F8 (een aantal maal) selecteer veilige modus met de pijltjestoetsen en druk op enter. als windows is opgestart, ga dan naar de setup van ms antispyware, installeer hem en scan. wat je ook kan proberen is systeemherstel. liefst ook vanuit de veilige modus, druk op start>programma's>bureau accesoires>systeemwerkset>systeemherstel>een eerdere status van de pc herstellen en selecteer een datum van voor de infectie.

pr
door prlwgn - Aug 24, 2005 om 19:24
30 Antwoorden / 25 Vragen

heb via Run MSConfig in de veilige opstart ook al geprobeerd en ook systeemherstel werkt niet meer, deze geeft telkens aan dat er geen veranderingen op een eerdere datum is uitgevoerd. Het enigste waar ik nu nog wat aan heb is de Kerio Firewall deze geeft telkens aan wie er probeert binnen te komen zodat ik telkens "deny" kan intoetsen wat ook erg hinderlijk is. Maar zo hou ik wel wat spy tegen.
<SCRIPT type=text/javascript>

beileveld
door beileveld - Aug 24, 2005 om 19:26
122 Antwoorden / 16 Vragen

Ga naar www.f-secure.com en doe de online virusscanner. Verder zijn er nog vele online virusscanners die je zou kunnen proberen.