ja
door janie2309 Jan 7, 2013 om 15:13
Computers & telefonie

Vlek

ik heb een rood servet in de zak van een herenoverhemd mee gewassen nu heeft het rood af gegeven hoe krijg ik het weer uit het overhemd wie weet raad.
vriendelijke groet janie

5653 9 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 7, 2013 om 15:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Is het overhemd wit? Dan zou u het in water met flink wat bleek middel kunnen leggen. Als het plaatselijk rode vlekken heeft dan plaatselijk met bleekmiddel behandelen.

ja
door janie2309 - Jan 7, 2013 om 15:27
2 Antwoorden / 5 Vragen

nee het overhemd is groen met geel en blauwe streepjes

zwemmer
door zwemmer - Jan 7, 2013 om 15:29
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Echfa wit (drogist) is een beproefd middel om kleurvlekken uit wit textiel te krijgen. Het is minder agresseief dan bleekmiddel. Anders zou je de site Oma weet raad.nl nog kunnen raadplegen.

zoekster
door zoekster - Jan 7, 2013 om 15:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dan wordt het heel moeilijk. Om het rood eruit te halen moet je het overhemd ontkleuren. U zou het met dat spul dat zwemme aanraadt kunnen proberen, maar de kans dat het hele overhemd vaal wordt is groot. Aan de andere kant, nu het toch al zo'n beetje is verpest, kunt u het evengoed proberen en dan maar hopen dat de kleurkracht van het overhemd sterker is dan de rode verfstof.

tonjakassa
door tonjakassa - Jan 7, 2013 om 16:51
165 Antwoorden / 0 Vragen

Hoeveel heeft dat overhemd gekost? €100,- ??? draag het alleen 's winters met een pull-over of ...koop een nieuw

tenormin
door tenormin - Jan 7, 2013 om 16:54
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Hier komt sombere mien, maar ik ben bang dat er geen middeltjes zijn die het eruit krijgen. Met een beetje geluk, als het een 100% katoenen overhemd is kan je met bleekmiddel aan de slag en op zijn heetst wassen, maar ik heb er een hard hoofd in. Mocht het met iets wel lukken, laat het dan even weten, heb ik er zelf wat aan ;-) (Heb sinds de Kerst ook probleem met nieuw,rood doekje!).

dearagain
door dearagain - Jan 7, 2013 om 19:17
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*voor dit probleem is er geen oplossing!

*hoewel het idee van tonjakassa me wel aanspreekt (als er tenminste op de zichtbare delen geen rode vlekken zitten)

aurora1
door aurora1 - Jan 8, 2013 om 13:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je op internet intikt: verkleurde was, kom je heel wat sites met tips tegen. O.a. het hier genoemde Echfa Wit, verder vaatwastablet, HG wasontkleurder voor bonte was, azijn etc.

vr.gr.

tenormin
door tenormin - Jan 8, 2013 om 14:39
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 8 jan 2013, 13:55]Als je op internet intikt: verkleurde was, kom je heel wat sites met tips tegen. O.a. het hier genoemde Echfa Wit, verder vaatwastablet, HG wasontkleurder voor bonte was, azijn etc.

vr.gr.

heb alle tips van internet geprobeerd, inclusief "oma" maar IK krijg het er niet meer uit. Hoop dat janie2309 wel geholpen is met één of andere tip. Alleen heb ik nu, i.p.v. een stralend witte blouse een roze en die kleur staat voor geen meter;-)