Sanne3005
door Sanne3005 Apr 25, 2022 om 11:18
Computers & telefonie

Vodafone

Beste allemaal!



Ik maak gebruik van een mifi kastje, hiervoor gebruikte ik eerst het onbeperkte abbonement van Vodafone. Vodafone viel hierin erg tegen. Dus ik heb een ander abbonement bij een andere provider afgesloten.


Helaas zat ik vast aan een contract van dacht ik 2 jaar. Terwijl ik de simkaart dus helemaal niet gebruikte.. Dat terzijde. 


Blijkbaar was het Vodafone contract voor 1 jaar ipv 2. Hier ben ik dus achter gekomen. Ik betaalde nu al sinds augustus tot nu. (April) elke maand voor een abbonement die al afgelopen is. 


Ook heb ik geen enkele mail van Vodafone mogen ontvangen. Dat of -mijn contract bijna verloopt -mijn contract verlopen is. Ect.


Helemaak niks...



Zou ik hier nog wat mee kunnen? 

3954 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sira
door sira - Apr 25, 2022 om 11:57
2358 Antwoorden / 24 Vragen
3

Als het een eenjarig abonnement betreft, kunt u na dat jaar per maand opzeggen. Dus even de exacte data nakijken.

Uiteraard krijgt u geen mail van Vodafone, abonnement loopt altijd stilzwijgend door. Data moet u zelf in de gaten houden.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 25, 2022 om 11:59
7206 Antwoorden / 3 Vragen
4

Probeer het eens uit te leggen via een formulier i.p.v een mail

https://meteencontact.nl/contactgegevens/telecom/vodafone-contact/


Ar
door AriEllis - Apr 25, 2022 om 12:09
57 Antwoorden / Vragen
0

Je bent dus een half jaar eerder van het abonnement af dan je verwachtte. Mooi toch!

marita5
door marita5 - Apr 25, 2022 om 12:14
11529 Antwoorden / 15 Vragen
5

Hallo Sanne3005 , 

Ook heb ik geen enkele mail van Vodafone mogen ontvangen. Dat of -mijn contract bijna verloopt -mijn contract verlopen is. Ect.


Met je contract wordt een minimumduur afgesproken, meestal één of twee jaar. Na het verstrijken van deze periode wordt je overeenkomst en abonnement stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd (tenzij er natuurlijk een andere bepaling is opgenomen in je contract, maar dit heb ik nog niet eerder gezien).

Na je contractperiode (of uiterlijk vier maanden voor de einddatum) is het gebruikelijk om je abonnement te verlengen met een nieuw abonnement en overeenkomst (met of zonder telefoon). Verleng je je abonnement niet? Dan kan door beide partijen het abonnement worden opgezegd, met inachtneming van de opzegtermijn.

Over het algemeen wordt je abonnement door Vodafone niet opgezegd, tenzij jouw soort abonnement wordt uitgefaseerd. In dat geval ontvang je hier schriftelijk informatie over.

https://community.vodafone.nl/t5/Abonnement-Prepaid/Wat-gebeurt-er-als-ik-mijn-abonnement-niet-meteen-verleng/td-p/7061 

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 25, 2022 om 12:44
16883 Antwoorden / 202 Vragen
5

Uw vraag is vioor mij onduidelijk: ik lees: mijn abonnement wad ak in augustus afgelopen maar betaal nog steeds. Als u 'slechts een éénjarige overeenkomst had u die kunnen opzeggen hetgeen u kennelijk toen niet heeft gedaan. En dat betekent dan helaas niets anders dan dat het toch doorliep tot opzegging zoals wettelijk aan de orde is.

Indien mijn inschatting juist is: het contract opzeggen conform de maamndelijkse opzegtermijn en dan bent u er vanaf. Geld terug krijgen zal er m.i. niet inzitten.
  En zie :https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/opzeggen?msclkid=867f0fb1c48411eca26fd9c22e074d23

mahadma
door mahadma - Apr 25, 2022 om 13:28
11562 Antwoorden / 51 Vragen
0

Het xou pas echt erg zijn als er na einde contractdatum er geen signaal meer zou zijn. Dan zou het klachten regenen.

ro
door ronny530 - Apr 25, 2022 om 13:52
2791 Antwoorden / 41 Vragen
2

Vodafone stuurt ruim voor het aflopen van het abonnement per mail een verlengingsvoorstel met daarin ook de einddatum van het huidige abonnement het is dan aan u om er iets mee te doen. Ook kunt u op de persoonlijke pagina die Vodafone voor aanmaakt na zien hoelang uw abonnement nog loopt en ook hoe het abonnement na afloop op kunt zeggen. Blijkbaar heeft het contract bij aangaan niet door genomen, niet op u persoonlijke pagina gekeken omdat u gedacht heeft een abonnement van 2 afgesloten te hebben. Na een aantal maanden komt u er pas achter en dat is natuurlijk flink balen maar u kunt er helemaal niets tegen doen omdat u van de dienst gebruik heeft kunnen maken. Het is eigenlijk van de zotte dat Vodafone u er nogmaals per mail op gaat wijzen dat uw abonnement naar onbepaalde tijd omgezet gaat worden omdat u dat had kunnen weten.

Gr
door Grunn1 - Apr 25, 2022 om 14:16
1427 Antwoorden / 18 Vragen
1

Blijkbaar was het Vodafone contract voor 1 jaar ipv 2. Hier ben ik dus achter gekomen. Ik betaalde nu al sinds augustus tot nu. (April) elke maand voor een abbonement die al afgelopen is. 


Nee na het eerste jaar loopt je abonnement gewoon door voor onbepaalde tijd die vanaf dan maandelijks opzegbaar is. Je hebt dus niet betaald voor een abonnement die al afgelopen was.
Je hebt al die tijd tot en met nu gewoon gebruik kunnen maken van je abonnement waar je ook gewoon voor hebt betaald. Direct opzeggen en rekening houden met 1 maand opzegtermijn.
Alles had je kunnen weten en zien in je eigen mijn Vodafoon of in de app.

mo
door mof - Apr 25, 2022 om 16:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Weinig. Een abonnement kan voor 1 jaar worden afgesloten onder voorwaarde dat het overgaat in een contract onbepaalde tijd. Als Vodafone kan aantonen dat ze u een mail hebben gestuurd dan heeft u weinig kans. Ook zegt u zelf dat u dacht dat het een tweejarig contract was. Dus u bent ook zelf niet op de hoogte van de contracten die u aangegaan bent. Tja, u heeft nu wel in principe recht op een opzegtermijn van 1 maand om het contract op te zeggen. U kunt dat ten alle tijden doen.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Apr 25, 2022 om 21:47
98 Antwoorden / 1 Vragen
0

De duur van het contract is in de my Vodafone app te zien. Of op my Vodafone.nl. Login met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Ook kunt u ziggo bellen. Wanneer u bij ziggo een abonnement heeft  belt u gratis 1200.

1paul
door 1paul - Apr 26, 2022 om 07:42
3169 Antwoorden / 0 Vragen
0

ja, betalen, voortaan voorwaarden lezen, hierin staat, na 1 jaar word kontrakt stilzwijgend verlengd!

voor nu, zeg per direct op zodat je bij aflopen kontrakt dat in ieder geval gedaan hebt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Geboren Amsterdammer
Geboren Amsterdammer - Jan 10, 2024 om 22:32
Winkels & webshops
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?

Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?

Geachte forumleden,

Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....

Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?

Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan? Lees meer

Martijn van den Ham
Martijn van den Ham - May 7, 2024 om 18:46
Huishouden & energie

LOQED slim slot

Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt. ... Lees meer

Vp
Vpk75 - May 12, 2024 om 14:33
Geldzaken & recht

BKR gegevens, moeten die gewaarmerkt zijn?

Wij willen een nieuwe woning bezichtigen en de cooperatie vraagt om de BKR gegevens. Het gaat om een vrije sector woning. Maar die gevens kosten gewaarmerkt 15 euro pp.
Is dat nodig of mag ik het ook, aangezien ik het gratis mag inzien, screenshotten en in een document zetten, denkt u?
Dat mag wel met de BRP gegevens, staat er. Daar staat het namelijk gewoon bij vermeld, in de info voora ... Lees meer