Sanne3005
door Sanne3005 Apr 25, 2022 om 11:18
Computers & telefonie

Vodafone

Beste allemaal!

Ik maak gebruik van een mifi kastje, hiervoor gebruikte ik eerst het onbeperkte abbonement van Vodafone. Vodafone viel hierin erg tegen. Dus ik heb een ander abbonement bij een andere provider afgesloten.

Helaas zat ik vast aan een contract van dacht ik 2 jaar. Terwijl ik de simkaart dus helemaal niet gebruikte.. Dat terzijde.

Blijkbaar was het Vodafone contract voor 1 jaar ipv 2. Hier ben ik dus achter gekomen. Ik betaalde nu al sinds augustus tot nu. (April) elke maand voor een abbonement die al afgelopen is.

Ook heb ik geen enkele mail van Vodafone mogen ontvangen. Dat of -mijn contract bijna verloopt -mijn contract verlopen is. Ect.

Helemaak niks...

Zou ik hier nog wat mee kunnen?

3954 11 Rapporteer

sira
door sira - Apr 25, 2022 om 11:57
2358 Antwoorden / 24 Vragen

Als het een eenjarig abonnement betreft, kunt u na dat jaar per maand opzeggen. Dus even de exacte data nakijken.

Uiteraard krijgt u geen mail van Vodafone, abonnement loopt altijd stilzwijgend door. Data moet u zelf in de gaten houden.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 25, 2022 om 11:59
7206 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer het eens uit te leggen via een formulier i.p.v een mail

https://meteencontact.nl/contactgegevens/telecom/vodafone-contact/

Ar
door AriEllis - Apr 25, 2022 om 12:09
57 Antwoorden / Vragen

Je bent dus een half jaar eerder van het abonnement af dan je verwachtte. Mooi toch!

marita5
door marita5 - Apr 25, 2022 om 12:14
11529 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sanne3005 ,

Ook heb ik geen enkele mail van Vodafone mogen ontvangen. Dat of -mijn contract bijna verloopt -mijn contract verlopen is. Ect.

Met je contract wordt een minimumduur afgesproken, meestal één of twee jaar. Na het verstrijken van deze periode wordt je overeenkomst en abonnement stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd (tenzij er natuurlijk een andere bepaling is opgenomen in je contract, maar dit heb ik nog niet eerder gezien).

Na je contractperiode (of uiterlijk vier maanden voor de einddatum) is het gebruikelijk om je abonnement te verlengen met een nieuw abonnement en overeenkomst (met of zonder telefoon). Verleng je je abonnement niet? Dan kan door beide partijen het abonnement worden opgezegd, met inachtneming van de opzegtermijn.

Over het algemeen wordt je abonnement door Vodafone niet opgezegd, tenzij jouw soort abonnement wordt uitgefaseerd. In dat geval ontvang je hier schriftelijk informatie over.

https://community.vodafone.nl/t5/Abonnement-Prepaid/Wat-gebeurt-er-als-ik-mijn-abonnement-niet-meteen-verleng/td-p/7061

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 25, 2022 om 12:44
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Uw vraag is vioor mij onduidelijk: ik lees: mijn abonnement wad ak in augustus afgelopen maar betaal nog steeds. Als u 'slechts een éénjarige overeenkomst had u die kunnen opzeggen hetgeen u kennelijk toen niet heeft gedaan. En dat betekent dan helaas niets anders dan dat het toch doorliep tot opzegging zoals wettelijk aan de orde is.

Indien mijn inschatting juist is: het contract opzeggen conform de maamndelijkse opzegtermijn en dan bent u er vanaf. Geld terug krijgen zal er m.i. niet inzitten.
  En zie :https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/opzeggen?msclkid=867f0fb1c48411eca26fd9c22e074d23

mahadma
door mahadma - Apr 25, 2022 om 13:28
11562 Antwoorden / 51 Vragen

Het xou pas echt erg zijn als er na einde contractdatum er geen signaal meer zou zijn. Dan zou het klachten regenen.

ro
door ronny530 - Apr 25, 2022 om 13:52
2791 Antwoorden / 41 Vragen

Vodafone stuurt ruim voor het aflopen van het abonnement per mail een verlengingsvoorstel met daarin ook de einddatum van het huidige abonnement het is dan aan u om er iets mee te doen. Ook kunt u op de persoonlijke pagina die Vodafone voor aanmaakt na zien hoelang uw abonnement nog loopt en ook hoe het abonnement na afloop op kunt zeggen. Blijkbaar heeft het contract bij aangaan niet door genomen, niet op u persoonlijke pagina gekeken omdat u gedacht heeft een abonnement van 2 afgesloten te hebben. Na een aantal maanden komt u er pas achter en dat is natuurlijk flink balen maar u kunt er helemaal niets tegen doen omdat u van de dienst gebruik heeft kunnen maken. Het is eigenlijk van de zotte dat Vodafone u er nogmaals per mail op gaat wijzen dat uw abonnement naar onbepaalde tijd omgezet gaat worden omdat u dat had kunnen weten.

Gr
door Grunn1 - Apr 25, 2022 om 14:16
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Blijkbaar was het Vodafone contract voor 1 jaar ipv 2. Hier ben ik dus achter gekomen. Ik betaalde nu al sinds augustus tot nu. (April) elke maand voor een abbonement die al afgelopen is.

Nee na het eerste jaar loopt je abonnement gewoon door voor onbepaalde tijd die vanaf dan maandelijks opzegbaar is. Je hebt dus niet betaald voor een abonnement die al afgelopen was.
Je hebt al die tijd tot en met nu gewoon gebruik kunnen maken van je abonnement waar je ook gewoon voor hebt betaald. Direct opzeggen en rekening houden met 1 maand opzegtermijn.
Alles had je kunnen weten en zien in je eigen mijn Vodafoon of in de app.

mo
door mof - Apr 25, 2022 om 16:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Weinig. Een abonnement kan voor 1 jaar worden afgesloten onder voorwaarde dat het overgaat in een contract onbepaalde tijd. Als Vodafone kan aantonen dat ze u een mail hebben gestuurd dan heeft u weinig kans. Ook zegt u zelf dat u dacht dat het een tweejarig contract was. Dus u bent ook zelf niet op de hoogte van de contracten die u aangegaan bent. Tja, u heeft nu wel in principe recht op een opzegtermijn van 1 maand om het contract op te zeggen. U kunt dat ten alle tijden doen.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Apr 25, 2022 om 21:47
98 Antwoorden / 1 Vragen

De duur van het contract is in de my Vodafone app te zien. Of op my Vodafone.nl. Login met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Ook kunt u ziggo bellen. Wanneer u bij ziggo een abonnement heeft  belt u gratis 1200.

1paul
door 1paul - Apr 26, 2022 om 07:42
3169 Antwoorden / 0 Vragen

ja, betalen, voortaan voorwaarden lezen, hierin staat, na 1 jaar word kontrakt stilzwijgend verlengd!

voor nu, zeg per direct op zodat je bij aflopen kontrakt dat in ieder geval gedaan hebt.