bo
door boortje12 Nov 6, 2009 om 21:23
Computers & telefonie

Vodafone abonnement

Heb een vodafoen abonnemt wat nog anderhalf jaar door loopt, nu mijn probleem mijn iphone is kaduk en dan ook echt kaduk (geen verzekering) maar heb geen centen om een nieuwe iphone aan te schaffen wie weet welke telefoon met een vodafone/internet abonnement werk. Betaal voor internet maar met me oude tel kan ik niet internetten.Heb al een sonyericson geprobeerd maar daar werkt m,n kaart niet in. Ik heb nog 15 maanden te betalen

640 6 Rapporteer

he
door henk1951 - Nov 6, 2009 om 21:50
256 Antwoorden / 0 Vragen

Stel je vraag eens in een Vodafone winkel telefoon winkel,of bij Vodafone online,zij kunnen jou de juiste antwoorden geven.

gr Henk

holpen
door holpen - Nov 7, 2009 om 10:32
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Elke simlock-vrije telefoon kun je sowieso gebruiken.

Tsja, als je iPhone stuk is en je kunt geen nieuwe betalen.... daar kan denk ik niemand iets aan doen.

Wat je bedoelt met je internet-verhaal is mij niet geheel duidelijk, maar ik vermoed dat je een abonnement met internet-toegang hebt afgesloten en dat je daar nu - wegens de kapotte telefoon - nu geen gebruik van kunt maken. En dat je dus eigenlijk die internet-toegang wilt stopzetten.

Het hangt er een beetje vanaf hoe je abonnement in elkaar zit. Als dat via de zogenaamde Vodafone Blox gaat, dan zou je het uit moeten kunnen zetten. Maar dat kun je het beste even bij Vodafone zelf navragen.

kenwel2
door kenwel2 - Nov 7, 2009 om 11:27
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag boortje: Als je toch geen internet gebruikt, laat dan je internet abonnemt wat je hebt afgesloten met ze, omzetten in een normaal abonnement, bel het nr. 1200 en laat je abonnement wijzigen: Een andere oplossing, als je toch wilt internetten met een mobiele telefoon, dan zul je een telefoon moeten kopen (eventueel 2e hands, bijv. n95) die in ternetbrowsing ondersteund, maar let er ook op, dat je de juiste siftware er op hebt staan. (Toevallig heb ik een spiksplinternieuwe vodafone N95-8GB, die ik al vanaf het begin niet gebruik, en simlockvrij mag worden gemaakt nu (19 maanden oud) in de la liggen, compleet met doos. Ik heb nu ook een Vodafoen abonnement, waarmee je kunt internetten, betaal 37,50 per maand, en gebruik al meer dan 4 jaar een 'gewone'N70, internet gebruik ik daarop zeer zelden, volgend April jaar ben ik weg bij Vodafone, en neem een ander abonnement, zonder internet, als je een contract met vodafone hebt, dan meen ik, dat je er nog wel die 15 maanden aan vast zit, helemaal zeker weten doe ik dat niet.
Succes, Mvgr. Henri

bo
door boortje12 - Nov 8, 2009 om 10:30
2 Antwoorden / 1 Vragen

Heb een Super Sim abonnement van Vodafone, de kaart wil ik dus OF in een andere telefoon gebruiken waar vodafone in werkt.
Ik ben naar een telefoonwinkel geweest uitgelegd dat m,n iphone kaduk was en daar gezegd ik wil een telefoon die vodafone ondersteund, de verkoper heeft me een sonyericson in me maag gesplits en daar werk vodafone dus niet.
Zit nu met aan abonnement wat ik niet kan gebruiken dus wil eigenlijk nu hier onafhankelijk vragen of iemand met ZEKERHEID kan zeggen koop die of die telefoon en je vodafone kaartje werkt daarin, dacht in de winkel eerlijk geholpen te worden maar helaas niet dus

el
door elbereth_1 - Nov 13, 2009 om 16:36
1 Antwoorden / 2 Vragen

Heb je al geprobeerd de telefoon via je gewone verzekering vergoed te krijgen?
In veel gevallen (ligt aan je verzekeraar) worden kapotte telefoons, al heb je 'm bv. per ongeluk meegewassen in de wasmachine, zelfs vergoed.
Misschien een optie om even na te vragen.

holpen
door holpen - Nov 13, 2009 om 18:02
1416 Antwoorden / 0 Vragen

@boortje:
Hoe kan je je nu een telefoon in de maag laten splitsen waarin je simkaart het niet doet? Dat kun je toch meteen in de winkel uitproberen? Dan kun je meteen zien of je ermee kunt bellen of niet. Zo niet, dan is dat dus niet de goede telefoon.

Of heb je misschien gewoon een prepaid-foontje gekocht (lekker goedkoop)? Zo ja, heb je de situatie uitgelegd aan de verkoper? Dan heeft deze je dus onjuist geadviseerd en kun je de telefoon terugbrengen.

Verder zou je simkaart in principe in elke simlock-vrije telefoon moeten werken.