je
door jerren Jul 18, 2012 om 00:00
Computers & telefonie

Vodafone benadeelt bestaande klanten boven nieuwe

omdat na 2 jaar trouwe dienst mijn abonnement bijna afgelopen was ben ik op zoek gegaan naar een verlenging.

diverse online shops gevonden met scherpe aanbiedingen, alleen had ik geen zin aan de hele rompslomp met omzetten nummer en de bijkomende adminstratie etc.
via mijn.vodafone.nl werd ik echter gewezen op het feit dat Vodafone ivm mijn bijna aflopende abonnement ook een aantal mooie aanbiedingen had. Een zogenaamde Winston PERFECT DEAL.

na wat plussen en minnen kwam ik tot de conclusie dat de aanbieding van Vodafone prima was en heb ik gekozen voor verlenging van mijn 2 jarig abonnement met nog 2 jaar en gekozen voor een nieuwe toestel (HTC one X grey) en een abonnement van 42,50 per maand.

aangezien Vodafone nergens vermeldde wat de verwachtte levertijd ging zijn, was ik eerst terughoudend maar als een online webshop het toestel binnen 2 dagen kan leveren ging ik er vanuit dat een groot bedrijf als Vodafone deze levertijd ook moet kunnen halen.

echter staat de status van de bestelling online nu al 6 dagen op in behandeling en is de status sinds vrijdag 6 juli onveranderd.

Na telefonisch contact met de orderstatus vorige week werd na lang wachten medegedeeld dat ze niet konden vertellen wat de verwachtte levertijd was, ze waren NIET op voorraad, en ze moeten nu deze week bij HTC informeren wanneer er geleverd wordt.
Vreemd, lijkt mij toch wel dat een bedrijf als vodafone een goed georganiseerd bestelsysteem heeft waar precies in zal staan wat de staza is van verwachte leveringen etc.
Plus wat ook raar is dat het toestel een onbekende levertijd heeft want alle online shops leveren ze gewoon uit voorraad.

ik zou dus deze week teruggebeld worden, maar de dame aan de telefoon had er niet zoveel zin aan volgens mij dus ik verwacht dat ik weer 25minuten in de wacht mag zitten om te horen wat de status is van mijn bestelling

heb toen opnieuw gebeld met de afdeling verkoop en gevraagd wat de levertijd is van een nieuwe toestel bij een nieuw abonnement.
met verbazing hoorde ik van de verkoper die in de computer zocht en mij vertelde dat de HTC one X gewoon op voorraad is en bij een nieuwe aanvraag deze binnen 2-3 dagen thuis geleverd kan worden!

ik vind dit belachelijk, als trouwe klant ben je blijkbaar niet zoveel waard als een nieuwe klant en moet je gewoon achteraan aansluiten.

ik zou deze week teruggebeld worden, maar natuurlijk nog steeds niks teruggehoord.

is het terecht om vodafone nu in gebreke te stellen en hun een laatste eis te stellen dat ze het toestel binnen een week leveren en indien ze hier niet aan voldoen ik dan enkelzijdig het contract kan beeindigen.

798 5 Rapporteer

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jul 18, 2012 om 05:19
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jerren,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik wil graag voor ja nakijken wat precies de reden is waarom je toestel nog niet is geleverd en het voor je oplossen.

Stuur even een e-mail naar webcare.nl@vodafone.com met je 06-nummer, naam, adres, geboortedatum, ordernummer, klantnummer en laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Vermeldt in het subject veld ''Kassa - Orderstatus - Jerren | 18-07-2012''

Met vriendelijke groet,
Serkan

Vodafone 24/7 Web Crew

zoekster
door zoekster - Jul 18, 2012 om 10:21
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=vodafonewebcare schreef op woensdag 18 jul 2012, 05:19]Beste Jerren,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik wil graag voor ja nakijken wat precies de reden is waarom je toestel nog niet is geleverd en het voor je oplossen.

Stuur even een e-mail naar webcare.nl@vodafone.com met je 06-nummer, naam, adres, geboortedatum, ordernummer, klantnummer en laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Vermeldt in het subject veld ''Kassa - Orderstatus - Jerren | 18-07-2012''

Met vriendelijke groet,
Serkan

Vodafone 24/7 Web Crew

Geweldig toch, dat nieuwe klanten voorrang krijgen én mensen die zich beklagen op het Kassaforum. De rest heeft het nakijken.

freya
door freya - Jul 18, 2012 om 10:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Én klagers worden zelfs om 05:19 uur geholpen.......

Freya

linoge
door linoge - Jul 18, 2012 om 10:58
70 Antwoorden / 0 Vragen

Perfect!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 18, 2012 om 15:35
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Hoeveel minuten en mb heb jij bij dit abonnement?