pb
door pbarendse Apr 26, 2011 om 21:25
Computers & telefonie

Vodafone datakaart simlockvrij maken

Op mijn werk hebben we een aantal Vodafone UMTS-kaarten (E3730 ExpressCard). Nu zijn we naar een andere provider overgestapt voor onze data-abonnementen. De UMTS-kaarten, nu ruim anderhalf jaar oud, bevatten blijkbaar een simlock. Begin april heb ik contact gehad met Vodafone om deze simlock vrij te maken.

Een aantal dagen daarna werd ik teruggemaild dat zijzelf de codes niet hebben, maar deze opgevraagd moeten worden bij de fabrikant van de kaarten. Alles goed en wel, maar het is inmiddels ruim 2 weken verder en ik kan nog steeds mijn nieuwe data-abonnement niet gebruiken! Iemand ook deze ervaring met Vodafone?

1371 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

rj
door rjw - Apr 26, 2011 om 23:00
3269 Antwoorden / 5 Vragen
0

Het kan inderdaad even duren. Ik heb hetzelfde gehad, maar uitendelijk komt het goed :-)

Vodafone is in dit geval afhankelijk van een externe partij die eens in de zoveel tijd kennelijk een aantal aanvragen in 1 keer behandeld. Het aantal aanvragen zal te weinig zijn om hier eem geautomatiseerd proces van te maken.

pb
door pbarendse - Apr 27, 2011 om 00:43
406 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het zal uiteindelijk best goed komen, maar ik vind het triest dat het zo lang moet duren. Wij hebben deze datakaarten nodig voor standby diensten. Als er nu bij een klant een calamiteit optreedt ben ik afhankelijk van aanwezigheid van een vrij bruikbaar draadloos netwerk of moet ik allerlei toeren gaan uithalen om ergens internettoegang te krijgen. Ik geef ze nog tot eind deze week, dan gaat de Vodafone kaart met een grote boog de plomp in en koop ik wel een andere. Ik denk niet dat wij de komende jaren met onze zakelijke abonnementen bij Vodafone aan zullen kloppen!

jaapje_1
door jaapje_1 - Apr 27, 2011 om 07:47
315 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wel grappig dat je de modemcard en het abonnement zo aan elkaar koppelt (ze zijn volgens jou van vodafone) en toch ook weer niet. Je hebt een Vodafone UMTS abonnement afgesloten en daarbij een express card gekregen van option, deze express card heeft een simlock dat staat in de beschrijving en er staat ook bij dat na een jaar deze simlock gratis te verwijderen is.

Jij gaat nu over naar een andere provider en dan blijkbaar sim only (je wilt de express card blijven gebruiken) dan had je daar ver voorafgaand al een unlock kunnen aanvragen, die dingen nemen nu eenmaal tijd dat is niet alleen bij Vodafone zo.
Beetje flauw om dan te zeggen dat Vodafone slecht is, als jij het abonnement nu met een card afsluit bij KPN is over anderhalf jaar KPN slecht en daarna T-Mobile... enz enz enz.
Zeker als je de dingen nodig hebt voor standby diensten had er wel even wat beter onderzoek gedaan mogen worden, je kan niet alles bij een leverancier neerleggen. Als jouw klant dit soort dingen bij jou doet ga je ook niet blij worden.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Apr 27, 2011 om 10:51
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste pbarendse,

Waarschijnlijk wacht Vodafone inderdaad nog op terugkoppeling van de fabrikant.

Kun je jouw mobiele nummer, het imei-nummer, naam en adresgegevens via e-mail doorgeven? We kijken dan even voor je na wat de status van je aanvraag is.
Ons e-mailadres: webcare.nl[at]vodafone.com (vervang [at] door @)

Met vriendelijke groet,
Astrid
Vodafone Webcare Nederland

pb
door pbarendse - Apr 27, 2011 om 18:16
406 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=jaapje schreef op woensdag 27 apr 2011, 07:47]Wel grappig dat je de modemcard en het abonnement zo aan elkaar koppelt (ze zijn volgens jou van vodafone) en toch ook weer niet. Je hebt een Vodafone UMTS abonnement afgesloten en daarbij een express card gekregen van option, deze express card heeft een simlock dat staat in de beschrijving en er staat ook bij dat na een jaar deze simlock gratis te verwijderen is.

Jij gaat nu over naar een andere provider en dan blijkbaar sim only (je wilt de express card blijven gebruiken) dan had je daar ver voorafgaand al een unlock kunnen aanvragen, die dingen nemen nu eenmaal tijd dat is niet alleen bij Vodafone zo.
Beetje flauw om dan te zeggen dat Vodafone slecht is, als jij het abonnement nu met een card afsluit bij KPN is over anderhalf jaar KPN slecht en daarna T-Mobile... enz enz enz.
Zeker als je de dingen nodig hebt voor standby diensten had er wel even wat beter onderzoek gedaan mogen worden, je kan niet alles bij een leverancier neerleggen. Als jouw klant dit soort dingen bij jou doet ga je ook niet blij worden.
OK, even voor alle duidelijkheid: bij het afsluiten van de abonnementen zijn geen mededelingen gedaan over simlocks. Daar kwamen we pas achter toen we op andere abonnementen overgingen. De abonnementen zijn ook niet direct bij Vodafone afgesloten maar via een 'tussen-provider'. Die stuurt ons echter door naar Vodafone.
Dat 'beter onderzoek doen' ben ik met je eens, helaas ben ik niet degene die daarover gaat en kregen we de simkaarten ineens. In eerste instantie waren we van mening dat alleen onze telefoonabonnementen overgingen maar blijkbaar zaten de data-abonnementen daar ook bij.
Daarnaast ben ik gewend dat simlock-vrij maken van apparatuur altijd direct of met hooguit 1 a 2 dagen doorlooptijd gebeurt. Het feit dat Vodafone het niet voor elkaar krijgt om binnen 2 weken een unlock te regelen doet bij mij het vertrouwen in een dergelijk bedrijf behoorlijk krimpen.

jaapje_1
door jaapje_1 - Apr 28, 2011 om 10:46
315 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=pbarendse schreef op woensdag 27 apr 2011, 18:16 OK, even voor alle duidelijkheid: bij het afsluiten van de abonnementen zijn geen mededelingen gedaan over simlocks. Daar kwamen we pas achter toen we op andere abonnementen overgingen. De abonnementen zijn ook niet direct bij Vodafone afgesloten maar via een 'tussen-provider'. Die stuurt ons echter door naar Vodafone.
Dat 'beter onderzoek doen' ben ik met je eens, helaas ben ik niet degene die daarover gaat en kregen we de simkaarten ineens. In eerste instantie waren we van mening dat alleen onze telefoonabonnementen overgingen maar blijkbaar zaten de data-abonnementen daar ook bij.
Daarnaast ben ik gewend dat simlock-vrij maken van apparatuur altijd direct of met hooguit 1 a 2 dagen doorlooptijd gebeurt. Het feit dat Vodafone het niet voor elkaar krijgt om binnen 2 weken een unlock te regelen doet bij mij het vertrouwen in een dergelijk bedrijf behoorlijk krimpen.

Dan hebben we andere ervaringen, zowel KPN als T-mobile deden er bij mij een week of twee over voordat ik de unlockcode had dus vind daarin Vodafone gelijk aan de rest.
Op de doos van een product hoort altijd te staan dat het product een simlock bevat, dit wordt ook op de factuur en op de bestelling aangegeven. Oftewel degene die die dingen aanschaft heeft zitten slapen.
Ik heb ook een tijdje voor een bedrijf die inkoop gedaan en gewoon agenderen dat je na een jaar gelijk de unlockcode aanvraagt, heb je dit probleem nooit meer.

pb
door pbarendse - May 8, 2011 om 13:39
406 Antwoorden / 1 Vragen
0

Nou het is eindelijk gelukt hoor, de code is binnen! Ik ga hem alleen niet gebruiken, want vrijdagmiddag kwamen ook de USB dongles binnen die mijn werkgever als alternatief aangeschaft heeft. De Vodafone kaart gaat dus alsnog de kliko in...

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ni
Niet-op-vakantie - May 2, 2024 om 11:05
Vakantie & reizen

Mag corendon dit zomaar doen?

Goedemiddag,

Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed ... Lees meer

Mi
Michael Smeer - May 6, 2024 om 00:16
Huishouden & energie

Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?

Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel  een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer