Me
door Meeaaahr Aug 4, 2019 om 08:25
Computers & telefonie
Vodafone fout

Onlangs mijn mobiele abonnement bij Vodafone verlengd. Via de site een bijbetaling 97 + abonnementskosten afgesloten. Vervolgens krijg een contract via de mail met een bijbetaling van €144 + abonnementskosten. Gelijk contact opgenomen met de klantenservice. Deze zouden er een case van maken. Vervolgens 5 weken niets vernomen. Zelf contact gezocht. De klantenservice wist van niks. Weer een case aangemaakt. Na 2 weken bericht dat het mijn eigen schuld was omdat ik binnen 2 weken de bestelling had moeten annuleren. Dit heeft echt niemand van de klantenservice mij verteld. Ik voel me echt aan het lijntje gehouden en ben serieus teleurgesteld in de klantenservice van Vodafone. Iemand enig idee of in mijn recht sta of gewoon pech heb..

6745 8 Rapporteer

Topantwoord

panter22
door panter22 - Aug 4, 2019 om 08:39
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je bewijs dat je het abonnement voor €96 euro hebt verlengd?
Je hebt na ontvangst van het verkeerde contract direct gebeld met de klantenservice. Staat dat nog in je belhistorie?
Kun je dus aantonen dat je het abonnement voor die prijs hebt verlengd en direct de klantenservice hebt gebeld toen je het verkeerde contract kreeg. Volgende keer maar via de mail reageren en niet meer bellen met de klantenservice. Mail bewaren voor bewijs.
Nu heb je misschien niets.

ro
door ron503 - Aug 4, 2019 om 09:31
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik de screenshot zo bekijk dan wordt in de eerste maand €.141,69 aan kosten in rekening gebracht en daarna €. 40,00 per maand. De aanbetaling a' €. 101,69 is een aanbetaling op het toestel inclusief de kopie heffing en in de abonnenmentskosten wordt de eerste termijn van afbetaling gelijk meegenomen. U maakt uw relaas wel wat moeilijk te begrijpen want is die + nu inclusief of exclusief abonnementskosten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 4, 2019 om 10:21
16887 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft een klacht /vraag over VODAFONE en voegt een kopie van een nota van Ziggo bij??  https://www.vodafone.nl/support/contact/  Voor de goede orde: ik heb dit gezien: https://www.vodafone.nl/ziggo/   maar ik vraag me af of u nietr de verkeerde klantenservice heeft gebeld. U heeft een overeenkomst met VODAFONE en niet met Ziggo al werken beide wel samen.

panter22
door panter22 - Aug 4, 2019 om 10:37
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb nog maar eens op de Vodafone site gekeken en er staat nu dat je €72 bij moet betalen. Dat is vreemd, precies het dubbele wat jij bij moet betalen. Kijk nog eens in je contract. Zit daar misschien een fout in?
https://directsales.vodafone.nl/ziggovoordeel/details/25303/11279?utm_medium=referrer&utm_source=ziggo&utm_campaign=cross-sell&utm_term=telefoon-iphonexr

Me
door Meeaaahr - Aug 4, 2019 om 10:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nog even voor de duidelijkheid. Een foto bijgevoegd van het contract dat ik gemaild kreeg. Ik ging dus akkoord op de site
met een bijbetaling van €96 en kreeg vervolgens in het contract €144. Hier ook gelijk over gemaild.

panter22
door panter22 Aug 4, 2019 om 10:47
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt ook niet die €2,50 korting met dubbele data gekregen als Ziggo klant. Want dan betaal je €40 per maand. Kijk ook eens hier: https://www.ziggo.nl/mobiel/daarom-vodafone/

Me
door Meeaaahr Aug 4, 2019 om 12:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee dat wordt pas tijdens de eerste rekening verrekend aldus Vodafone.

diumenge
door diumenge - Aug 4, 2019 om 10:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Is je eerste schermprint (die van 96 euro bijbetalen) een werkelijke schermprint van het moment van afsluiten? Want dan kan je ze dat als bewijs opsturen. Wat ik echter vreemd vind is dat er in de eerste schermprint sprake is van een zwarte iPhone en in het contract van een witte... zit daar een prijsverschil in?

Me
door Meeaaahr Aug 4, 2019 om 12:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja eerste is printsceen van moment van afsluiten, tweede is van de bevestiging van de bestelling. Kleur geeft geen prijsverschil.
Heb de foto meebestuur als bewijs maar Vodafone gooit het er nu op dat ik dan de bestelling binnen 2 weken had
moeten annuleren.

diumenge
door diumenge Aug 4, 2019 om 12:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar hoe dan ook, je wilde een zwarte telefoon en hebt nu een witte gekregen? Via je telefoon(rekening) moet het contactmoment ook nog wel te achterhalen zijn, ik zou het dan daar op gooien. Contract is overduidelijk niet in overeenstemming met de bestelling en je hebt er contact over opgenomen, dat zij er dan vervolgens niets meer mee doen tot je weer contact opneemt is hun probleem. Hoewel ik zelf geen vijf weken had afgewacht, maar dat terzijde.

diumenge
door diumenge Aug 4, 2019 om 12:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

In het contract hanteren ze een te hoge prijs voor het toestel. In mei was dat toestel inderdaad € 696,00 (bron) en nu € 672,00 (bron), terwijl ze in je contact een prijs van € 744,00 hanteren.

lo
door lovewinnie - Aug 4, 2019 om 15:30
1212 Antwoorden / 1 Vragen

Maar je betaald toch ook maar 96 bij??  Dat betaal je voor je toestel + 6 euro kopieheffing

De overige kosten zijn abonnement kosten. Deze komen er uiteraard altijd bij.
Wat klopt er dan niet volgens u??

diumenge
door diumenge Aug 4, 2019 om 15:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kijk nog eens goed...

mo
door mof - Aug 5, 2019 om 12:21
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u de aanbieding en het telefoon gesprek heeft opgenomen, screenshots etc. dan moet vodafone u voor 99 euro aannemen.
anders heeft u weinig om een zaak van te maken.