ri
door ritchie May 14, 2013 om 11:44
Computers & telefonie

Vodafone is mijn contract kwijt en stopt korting op mijn abonnement

In augustus 2011 een vodafone simonly afgesloten bij ‘directsales.vodafone.nl’ voor mijn dochter met 50% korting voor de hele periode. Zelf was ik al 4 jaar tevreden klant bij vodafone, en leek me handig dat ook mijn dochter het zou gebruiken. In december kwam ik er achter dat sinds augustus 2012 de 50% korting weg gevallen was. Er achter aan gebeld naar vodafone, die mij doorverwees naar ritel.nl ( hier heb ik zelf 4 jaar geleden mijn contract voor vodafone afgesloten, maar in tussen tijd ook al 2 keer verlengd via vodafone zelf ) met het excuus dat daar het contract liep en die moesten zorgdragen voor de korting (?). Toch even telefoontje naar ritel gepleegd ( daar hebben ze hun administratie goed op orde) en die gaven ook aan dat ik alleen in 2008 bij hun mijn contract had afgesloten voor mijn eigen aansluiting. Terug naar de helpdesk, die konden nergens de korting terug vinden verwezen me weer door naar ritel, toen maar richting vodafone winkel welke aangaf dat ze niets konden doen voor online aangesloten vodafone klanten. Weer gebeld met helpdesk, maar blijkbaar is nergens het contract te vinden en werd gezegd dat er nooit voor 2 jaar 50 % korting word aangeboden ( een aantal familieleden had hetzelfde abonnement , die wel de gegeven 2 jaar hebben gehad zoals ook bij de aansluiting toegezegd was en in de bevestigende email staat ). Vodafone medewerker konden inderdaad wel zien dat de 50% korting was doorberekend voor andere klanten voor hetzelfde abonnement in dezelfde periode, zou er achteraan gaan maar ondertussen is de betreffende persoon bij de helpdesk weg en andere medewerkers kunnen hier niets mee aan.
Nu snap ik niet hoe een groot bedrijf als vodafone niet mijn contract kan overleggen. werd mij gemeld maar een klacht in te dienen bij vodafone zelf , maar ben er eigenlijk wel beetje klaar mee denk ook niet dat dit veel gaat helpen. Welke stappen zou ik nu nog effectief kunnen ondernemen, het hele gebeuren kost mij 20 euro per maand extra en dat voor een jaar lang

741 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 14, 2013 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk kan Vodafone het contract vinden, als jij voor het einde van je contractperiode zou opzeggen, weten ze je dat precies te vertellen.
Maar ook al heb je het online afgesloten, heb je daarover niets ontvangen? Geen schriftelijke bevestiging, geen mail, niets? Bij 'my Vodafone' ook niets over te vinden?

in de bevestigende email

Uit zo'n mail van familieleden zou je aan Vodafone kunnen laten zien dat er dus WEL 2 jaar korting wordt berekend.
Dien idd een klacht in of stel ze in gebreke, eis het teveel betaalde terug binnen een bepaalde termijn, indien dit niet gebeurt, storneer zelf het teveel betaalde.

ve
door verwijderd - May 14, 2013 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar je kant toch met je eigen kopie van het contract naar Vodafone stappen?

ve
door verwijderd - May 14, 2013 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou zeggen, zeg op, dan komt dat contract echt wel boven water.

ve
door verwijderd - May 14, 2013 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al je lopende abonnement opzeggen bij Vodafone en stap over of nog beter stop met veel te dure en vooral overbodige mobiele abonnementen.

ve
door verwijderd - May 14, 2013 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met eigen kopie van het contract naar Vodafone! Confronteer Vodafone met het kopie contract.

ve
door verwijderd - May 14, 2013 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

*advies: klacht indienen bij de geschillencommissie in Den Haag

ve
door verwijderd - May 15, 2013 om 09:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

U zou hierover een klacht kunnen indienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. klik HIER. Dan moet u eerst een officiele klachtenbrief naar Vodafone sturen. Lees de voorwaarden in de brochure goed door!
klik HIER
Klachtengeld is 50 euro, maar krijgt u terug als u wint. Let goed op de termijn van 30 dagen! Dus mocht u hier een webcare medewerker krijgen die u misschien wil helpen, laat u daar niet te lang door aan de praat houden.

Het is dan handig dat u, als bewijs dat zo'n contract bestaat, kopieën in handen krijgt van de familieleden die ook zo'n contract hebben afgesloten met Vodafone.

ve
door verwijderd - May 17, 2013 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ritchie,

Ik wil je graag verder helpen. Wil je jouw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar: webcare.nl@vodafone.com. Met als onderwerpveld: kassa | ritchie | dinsdag 14 mei 2013, 11:44 | Klacht stoppen korting en ontvangen contract.

Gegevens:
- mobiele nummer
- klantnummer
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van je bankrekeningnummer

Groeten, Marc

Vodafone 24/7 Web Crew

ve
door verwijderd - May 17, 2013 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

*de reactie van Vodafone 24/7 Web Crew is puur damage control om potentiële klanten zand in de ogen te strooien

*kijk eens hoe goed wij zij!!!

*kijk liever welke ellende deze vragensteller met jullie al achter de rug heeft!!!!!!