door heremietkreeft Feb 6, 2019 om 14:27
Computers & telefonie

Vreemd voorval met what's app

Gisteravond had ik een vreemde ervaring met what's app. Ik kreeg van één van mijn contacten die ik net een berichtje had gestuurd wat ik bedoelde.
Bijdit contact bleek dat met zelfde tijdstip notering niet alleen mijn bericht was ontvangen maar ook nog een ander kort bericht.
Dat bericht stond vervolgens ook nog als door mij verzonden op mij android smartfone.

Echter: ik heb dat bericht absoluut niet verzonden.

Navraag bij mijn provider levert op dat het fenomeen daar nog onbekend is maar men er daar ook weinig mee kan omdat what's app een onderdeel is van facebook. Logisch.
Mijn vraag is of er onder u ook mogelijk iemand is die iets soortgelijks heeft geconstateerd en zo ja, wat er aan gedaan is of niet.

Zo zien we maar weer eens dat de huidige techniek soms raadsels oplevert.

1044 5 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Feb 6, 2019 om 15:29
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb dat zelf nooit aan de hand gehad maar is het een voor u herkenbaar bericht of is het mogelijk een ander die per abuis dit bericht aan uw contact heeft verzonden. Misschien een foutief nummer ingevoerd door die ander.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 6, 2019 om 15:30
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Die mogelijkheid heb ik ook in gedachten maar dan is en blijft het vreemd dat dit berichtje zowel bij mijn contact als ook bij mij terecht kwam.

simon55
door simon55 Feb 6, 2019 om 15:34
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dan zou t eventueel kunnen wezen dat iemand uw account gehackt heeft

gerbera
door gerbera Feb 6, 2019 om 15:35
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Dat laatste had ik niet begrepen dat ook u dat bericht had ontvangen. Dan blijft het een vreemde zaak tenzij er iemand (een bekende) een grapje heeft uitgehaald. Maar dat het bij u als verzonden staat maakt het allemaal wat vreemder. Blijft de mogelijkheid van @simon55 over.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 6, 2019 om 15:39
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien verschaft een contact met whatsapp wat duidelijkheid.
https://www.whatsapp.com/contact/

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 6, 2019 om 15:54
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Dank, ik heb mijn vraag meteen gekopieerd naar genoemde site (met de vraag of vertaling naar Engelse taal nodig is)

sjjoppy
door sjjoppy Feb 6, 2019 om 16:14
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan @heremietkreeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 7, 2019 om 09:30
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Hallo @Sjoppie, even ervaring n.a.v. de tip: Ik heb de vraag eerst in het Nederlands gesteld en kreeg een reactie die ik laat zien nadat ik dezelfde reactie kreeg na het ook stellen van de vraag in de Engelse taal. Dat schiet dus niet op. Engels is in het talenlijstje dat volgende als taal vermeld.

 Hoi,

Bedankt voor je bericht.
Helaas is uw bericht onjuist vertaald. We verzoeken u om contact op te nemen met ons in een van de hieronder vermelde talen. Onze excuses voor het ongemak.

sjjoppy
door sjjoppy Feb 7, 2019 om 10:27
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo @heremietkreeft,
wellicht heeft u meer succes als u via deze link de vraag stelt:
https://www.security.nl/posting/516620#posting518346

aurora1
door aurora1 - Feb 6, 2019 om 15:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Binnen een minuut kunnen natuurlijk meerdere berichten gestuurd- en ontvangen worden. Dat komt vaker voor. Wat betreft het niet door u verzonden zelfde bericht als dat wat ontvangen was, mogelijk synchronisatie of gewoon een foutje, aantikken terwijl u denkt niets aangetikt te hebben?
In ieder geval zou ik me er niet druk om maken.
U kunt altijd voor veiligheid en zekerheid een virusscanner en MBam op uw telefoon zetten.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 6, 2019 om 15:57
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@AURORA1, ik heb beslist geen bericht met tekst : '' Rode neus koude handen' verzonden'. Wel 'ik vergat een scheut rode wijn' (bij een eerder doorgegeven recept). Merkwaardig maar waar.

In het algemeen wordt afgeraden om apart een virusscanner en/of MBAM op een androidfone te plaatsen. Kan problemen geven die niet gewenst zijn.

aurora1
door aurora1 Feb 6, 2019 om 21:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb nooit last van problemen gehad in ca 7 jaren op 2 androidtelefoons. Ik heb ook nooit iets gelezen over afraden, integendeel. Voor iPhones zijn geen antivirus en mbam (echt) nodig),
Als u chats gearchiveerd heeft vindt u misschien daar nog een antwoord.

jo
door jorisw - Feb 6, 2019 om 16:02
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Software maken is nog altijd mensenwerk dus onder hele specifieke omstandigheden (die niet van te voren waren voorzien) kunnen af en toe rare situaties ontstaan. Jouw provider kan hier inderdaad niets mee. Die ziet alleen maar internetverkeer, maar wat daarmee gebeurd kan de provider niets aan doen.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 7, 2019 om 10:33
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo @heremietkreeft,
wellicht heeft u meer succes als u via deze link de vraag stelt:
https://www.security.nl/posting/516620#posting518346