Waarom vallen 0900 service nummers niet in een belbundel?
Ik merk nu pas dat het bellen met een 0900 nummer met een mobiel schreeuwend duur is. Is het overal zo dat deze nummers nooit in je eigen belbundel vallen? Nota bene het helpdesknummer van Telfort, mijn mobiele aanbieder, kost zo 0,30 én 0,25 = 0.55 cent per minuut! dit is toch schandalig? Een 0900 tegen lokaal tarief kost dan toch minimaal 0,25 cent per minuut!
Omdat dit "betaalde informatie nummers" zijn.
0900 nummers zijn b.v. klantenservicenummers van een bedrijf.
Voor verdere info: Consuwijzer: klik op Hier
( http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Internet_telefonie_kabel_en_post/Telefoonnummers/0800_en_0900_0906_en_0909_nummers/Basisinformatie/Betaalde_informatienummers_0800_en_0900_0906_en_0909_nummers)
[quote=tdehond schreef op dinsdag 6 apr 2010, 14:23]Omdat dit "betaalde informatie nummers" zijn.
0900 nummers zijn b.v. klantenservicenummers van een bedrijf.
Voor verdere info: Consuwijzer: klik op Hier
( http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Internet_telefonie_kabel_en_post/Telefoonnummers/0800_en_0900_0906_en_0909_nummers/Basisinformatie/Betaalde_informatienummers_0800_en_0900_0906_en_0909_nummers)
Bedankt voor je reactie. De link werkt niet helemaal, maar dit terzijde.
Dat er betaald moet worden voor een 0900 is mij natuurlijk bekend. Wat mij niet bekend is, als je dit mobiel belt, deze kosten altijd BUITEN je belbundel vallen, en dat je dus naast de vaak hoge kosten voor het -normale- 0900 tarief ook nog een extra hoge kosten betaald aan je mobiele provider!
[quote=sonjaatje schreef op dinsdag 6 apr 2010, 14:29]Ja dat is bekend, maar nog steeds geen antwoord op de vraag.
Deze reactie hoort boven die van mij te staan...we waren te snel op hetzelfde moment :)
[quote=quriass schreef op dinsdag 6 apr 2010, 14:29][quote=tdehond schreef op dinsdag 6 apr 2010, 14:23]Omdat dit "betaalde informatie nummers" zijn.
0900 nummers zijn b.v. klantenservicenummers van een bedrijf.
Voor verdere info: Consuwijzer: klik op Hier
( http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Internet_telefonie_kabel_en_post/Telefoonnummers/0800_en_0900_0906_en_0909_nummers/Basisinformatie/Betaalde_informatienummers_0800_en_0900_0906_en_0909_nummers)
Bedankt voor je reactie. De link werkt niet helemaal, maar dit terzijde.
Dat er betaald moet worden voor een 0900 is mij natuurlijk bekend. Wat mij niet bekend is, als je dit mobiel belt, deze kosten altijd BUITEN je belbundel vallen, en dat je dus naast de vaak hoge kosten voor het -normale- 0900 tarief ook nog een extra hoge kosten betaald aan je mobiele provider!
Daarom is het slim om als u een nieuw mobiel abonnement afsluit te kijken naar de kosten die de provider berekent voor 0900 nummers.
De link in de Herkansing 14.27 uur doet het wel.
al google-end (lelijk woord) kwam ik zelf het volgende bericht tegen:
---
Consumenten worden massaal opgelicht door aanbieders van 0900-diensten en telecomproviders. Ze krijgen veel hogere gesprekskosten berekend dan werd beloofd.
Dat blijkt uit onderzoek door telecomtoezichthouder Opta. Het gaat om zeker 4700 door de aanbieders zelf toegegeven fouten in 2009. Maar Opta gaat ervan uit dat dit slechts het topje van de ijsberg is. Consumenten worden nu opgeroepen hun geld terug te eisen. Mogelijk volgen ook nog boetes. Wie een 0900-nummer belt dat meer dan 0,15 euro per minuut kost, zou ook een maximumtarief voor het gesprek moeten horen. Bijvoorbeeld 25 euro. Nu blijkt dit maximumtarief - dat aanbieders zelf mogen bedenken - duizenden malen per jaar alsnog genegeerd te zijn. Er wordt dan zelfs tot het achtvoudige van dat bedrag doorberekend.
Onacceptabel
Het gaat om 0900-nummers van energiebedrijven, klantenservices en zelfs overheidsdiensten, stelt Opta. "We vinden dit onacceptabel. 0900-nummers laten domweg de teller doorlopen, ook al is het maximumtarief bereikt. De telecomprovider brengt dit dan vervolgens bij de consument in rekening", zegt woordvoerder Cynthia Heijne.
Zowel de provider als de 0900-aanbieder is verantwoordelijk. Alleen al bij KPN ging het in het laatste kwartaal van 2009 om zeker 2500 keer het overschrijden van het maximum gesprekstarief. Een eerste steekproef medio 2009 leverde al 2200 misdragingen op onder alle providers. Volgens Opta is er geen reden om aan te nemen dat het in andere kwartalen minder erg is geweest. Welke bedrijven en overheidsdiensten exact betrokken zijn, kan Opta nog niet bekend maken. Er moet nog besloten worden over vervolgstappen.
BRON: Telegraaf
---
[quote=sonjaatje schreef op dinsdag 6 apr 2010, 14:29]Ja dat is bekend, maar nog steeds geen antwoord op de vraag.
Je betaalt aan het bedrijf via het 0900 nummer.
Het zijn z.g. betaalde informatienummers.
Iedereen kan een informatienummer aanvragen. Dat doen vooral bedrijven en overheden. Zij mogen zelf bepalen hoeveel geld ze vragen voor het informatienummer. Het nummer kan ook gratis zijn. Hieronder staan voorbeelden van informatienummers.
Bron Consuwijzer
De mobiele providers bepalen zelf of ze een vast bedrag vragen per minuut of de werkelijke gesprekskosten v.e. informatiekosten v.e. 0900 nummer berekenen.
Ik heb een t-mobile FLEX ab. en alles valt in de belbundel: 090x , data ,buitenland, sms mms etc etc.
Het bestaat dus.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer