wy
door wyberood Oct 3, 2010 om 22:20
Computers & telefonie

Waarschuwing hallmark email virus op site kassa??

Ls,

Ik ontving ondertsaande waarschuwing, maar ik kan nergens een waarschuwing op de site van kassa vinden!

Waarschuwing van Kassa (Vara)

Stuur deze waarschuwing z.s.m. door aan al je familie, vrienden en contacten !!

Wees de komende dagen zeer alert op mailen met bijlage getiteld: 'Postcard From Hallmark', ongeacht van wie je deze ontvangt. Het bevat een virus dat een Postcard Image opent, dat de hele harde (C) schijf van je computer aantast. Dit virus kan ontvangen worden van iemand die jouw email adres in zijn / haar contactlijst heeft staan. Daarom is het absoluut noodzakelijk dat je deze mail naar al je contacten stuurt.

Het is beter deze mail 25 keer te ontvangen dan het virus te ontvangen en deze te activeren.

Als je een mail ontvangt genaamd Postcard, ook wanneer dit van een bekende komt, open het niet maar neem direct maatregelen. Dit is het meest schadelijke virus ooit, zo is door CNN bekend gemaakt. Dit virus is door Microsoft gekwalificeerd als het meest vernietigende virus ooit. Het virus is gisteren door McAfee ontdekt en er bestaat momenteel helaas nog geen reparatie mogelijkheid voor. Dit virus vernietigd de nulsector van je harde schijf, het deel waar de meest wezenlijke informatie wordt opgeslagen.

Stuur deze mail door naar iedereen die je kent. Wanneer je dat doet, kan wellicht grote schade aan vele computers worden voorkomen.

Alvast bedankt voor je medewerking.

Ook te lezen bij KASSA van de VARA.

15025 9 Rapporteer

ikbenik
door ikbenik - Oct 3, 2010 om 22:37
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Is een hoax.

Niet doorsturen dus.

Bij dergelijke berichten is het nooit verstandig om deze naar iedereen door te sturen.

pr
door prinspils - Oct 3, 2010 om 22:38
88 Antwoorden / 9 Vragen

Zuch...de zoveelste die hier op 'vraag & beantwoord' een vraag hierover stelde.

VIRUSVRIJ!

lizelotte
door lizelotte - Oct 3, 2010 om 23:39
22 Antwoorden / 5 Vragen

Die is al zo oud, niets mee doen en gewoon verwijderen, en er is niets aan de hand met Hallmark net zoals prins pils al schreef VIRUSVRIJ

pb
door pbarendse - Oct 3, 2010 om 23:54
406 Antwoorden / 1 Vragen

Bovendien heeft Kassa hier niets mee te maken. Die naam wordt alleen maar gebruikt om er extra geloofwaardigheid aan te geven.

chris74
door chris74 - Oct 4, 2010 om 07:08
564 Antwoorden / 44 Vragen

Inderdaad de zoveelste, zievirusmail nep

edrick3
door edrick3 - Oct 4, 2010 om 10:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wyberood,

Typ een volgende keer eerst eens een zoekwoord in rechtsbovenaan in het zoekveld vóórdat je een vraag stelt die al vele keren hier gestaan heeft.
Bv. hallmark.

Met vr.gr.

knoop4x9
door knoop4x9 - Oct 4, 2010 om 11:03
533 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon weg gooien , is alleen maar bedoeld om het internet nog drukker te maken in het ergste geval laten vastlopen.

Mvrgrt Nico

kh
door khwbosma - Nov 1, 2010 om 17:29
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wyberood schreef op zondag 3 okt 2010, 22:20]Ls,

Ik ontving ondertsaande waarschuwing, maar ik kan nergens een waarschuwing op de site van kassa vinden!

Waarschuwing van Kassa (Vara) enz enz

Type in Google het woord HOAX in en alles wordt een stuk duidelijker.
Prima dat de e-mail niet gelijk is doorgestuurd aan je gehele adres. bestand

invalide
door invalide - Nov 1, 2010 om 18:15
787 Antwoorden / 5 Vragen

Dus Hallmark zal minder kaarten verkopen?

Dit soort dingen kan wel echt gebeuren en is een ramp voor dit soort kaarten firma's.

Maar hoe wis je een C schijf op een Linux PC?
En als het echt was, de anti virus scande elke nieuwe mail dus kan niet!