ve
door vesta Aug 16, 2010 om 15:55
Computers & telefonie

Wacht u voor telefoonkopen.nl en solid vision

Mijn Samsung Omnia die ik eind mei aanschafte bij Telefoonkopen.nl had wat problemen met de software dus na mijn vakantie bracht ik het toestelletje ter reparatie retour. Dat was in juni. Het apparaat werd zorgvuldig nagekeken en nee, er mankeerde absoluut niets aan! Logisch, want het was nieuw en ik ben zuinig op mijn spullen.
Na twee weken kon ik het ophalen, een mankement was niet gevonden, maar de software was vervangen.
Bij Telefoonkopen.nl constateerden de verkoper en ik dat het er nogal toegetakeld uitzag. Er zaten forse krassen op de display en er zaten een paar putjes in.
Thuis heb ik direct contact opgenomen met Solid Vision en het toestel mocht ik retour sturen, dan zou het bekeken worden.
Na een kleine twee weken kwam het retour. Met de mededeling dat Solid Vision geen beschadigingen kon ontdekken en dat er gebruikersschade op zat. De mensen bij Telefoonkopen.nl hadden al gebeld dat dit geen manier van doen is, maar kregen niets voor elkaar.
Thuis heb ik weer contact opgenomen. Zelfde laken een pak. Ook contact opgenomen met Samsung: niet thuis. Daar werd me wel verteld dat Telefoonkopen.nl verantwoordelijk is. Uiteindelijk nam men daar een puntgaaf toestel in, dat bedrijf doet zaken met Solid Vision en is dus verantwoordelijk. Dient dus de klant schadeloos te stellen en mag zelf weten hoe dat met Solid Vision geregeld wordt.
Dat heb ik nog teruggekoppeld naar Telefoonkopen.nl. Daar werd hartelijk gelachen: op die manier konden ze de tent wel sluiten! Was er helemaal niets meer te verdienen et cetera.
Wat nu? Het heeft er alle schijn van dat beide bedrijven mooi weg komen en dat ik met een beschadigd toestel zit. Dat kan toch niet?

Met vriendelijke groet,

Ans Pastoor

2116 18 Rapporteer

kiran
door kiran - Aug 16, 2010 om 16:06
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@vesta

Nee, ook ik vind dit niet kunnen. Bewijs het maar eens dat het geen gebruikersschade is! Tegenwoordig lijk je overal een foto van te moeten maken voor je iets op moet sturen ter reparatie. Zal moeilijk worden je gelijk te halen.

Leg de vraag eens voor bij Consuwijzer.
Klik hier
Persoonlijk zou ik zeggen dat als telefoonkopen zo begaan is, zij ook niet zo moeilijk moeten doen en het op zouden moeten lossen met hun achterban.

preston
door preston - Aug 16, 2010 om 23:52
62 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vesta schreef op maandag 16 aug 2010, 15:55]Bij Telefoonkopen.nl constateerden de verkoper en ik dat het er nogal toegetakeld uitzag. Er zaten forse krassen op de display en er zaten een paar putjes in.

Telefoonkopen.nl heeft de telefoon geleverd en is en blijft verantwoordelijk voor een juiste afhandeling. Is het nogeens te bespreken met die verkoper ?
Maar... eigenlijk had je op dat moment het toestel moeten weigeren.

Nu wordt het moeilijk..ben ik bang..

tkklantenser
door tkklantenser - Aug 17, 2010 om 09:24
3 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen mevrouw Pastoor,

wij zullen hier induiken en samen met ons filiaal in Eindhoven uitzoeken wat er aan de hand is en zoeken naar een passende oplossing.

Wij zullen u telefonisch benaderen als er wat meer bekend is, hopelijk deze week nog.

Uw klacht staat bij ons geregistreerd onder BC1008-534

Met vriendelijke groet,

telefoonkopen.nl WebCare

ve
door vesta - Aug 17, 2010 om 11:16
7 Antwoorden / 5 Vragen

Het zou geweldig zijn als er alsnog iets geregeld zou kunnen worden!

In het filiaal werd me verzekerd dat er van service helaas geen sprake kon zijn, dus ik wacht af.

Met vriendelijke groet,

Ans Pastoor

preston
door preston - Aug 17, 2010 om 11:25
62 Antwoorden / 0 Vragen

Hou je ons op de hoogte ?
Een webcare afdeling kan alleen maar reageren..

nu de échte oplossing nog !!

Succes

ve
door vesta - Aug 17, 2010 om 11:57
7 Antwoorden / 5 Vragen

mocht teen en tander alsnog tot mijn tevredenheid geregeld worden, dan zal ik dat zeker melden.
veel fiducie heb ik er niet in: de verkopers waren maar al te duidelijk in hun uitspraken!

tkklantenser
door tkklantenser - Aug 17, 2010 om 16:57
3 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag,

als het goed is heeft de winkel vanmiddag telefonisch contact gehad. Ze zullen het toestel nogmaals terug sturen naar de reparateur en in opdracht van Samsung zal het scherm, als het goed gaat, vervangen worden.

preston
door preston - Aug 17, 2010 om 17:17
62 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tkklantenser schreef op dinsdag 17 aug 2010, 16:57]

als het goed is ......
als het goed gaat....

2 slagen om de arm.

Wij horen liever van Vesta hoe en wanneer het naar tevredenheid is opgelost.

groet,

Cor

tkklantenser
door tkklantenser - Aug 17, 2010 om 17:27
3 Antwoorden / 0 Vragen

UIteraard, wij horen dat net zo graag als u.

De 1e als het goed is, is omdat de winkel ons aangegeven heeft de klant te hebben gebeld. Wij gaan daar natuurlijk van uit, maar omdat wij zelf niet het telefoongesprek gevoerd hebben, deze toevoeging.

En de 2e als het goed is, is omdat wij van Samsung de bevestiging hebben gekregen dat het display vervangen zal gaan worden, mits het toestel verder nog aan de garantiebepalingen voldoet, maar wij uiteraard niet kunnen beloven dat de 3e partij (de reparateur) dit ook meteen goed afhandelt. Wij gaan hier wel van uit, maar de wet van Murphy zou zo maar eens roet in het eten kunnen gooien.

Ook wij horen graag van mevrouw Pastoor dat alles goed is opgelost.

ve
door vesta - Aug 17, 2010 om 17:51
7 Antwoorden / 5 Vragen

Haha, fijn al die argusogen!

Telefoonkopen heeft mij vanmiddag inderdaad gebeld en afgesproken is dat ik het toestel weer ga inleveren.

Verder nog even afwachten, maar het is in ieder geval een stap in de goede richting...

preston
door preston - Aug 17, 2010 om 18:07
62 Antwoorden / 0 Vragen

Het is je job om vriendelijk e reageren beste webcare medewerker maar in bovenstaande post lees ik de 3 slag om de arm.
Winkel , Samsung en nu komt de reparateur er nog bij. !

Ik heb net de AV van telefoonkopen.nl gelezen en kan je een goede tip geven om de wet van Murphy te voorkomen:

Deponeer dit verhaal bij iemand die een beslissing mag en durft te nemen en dat is niet bij de 3 die je genoemt hebt maar bij het hoofdkantoor:
De Belcompany in Veenendaal.

bbccdd
door bbccdd - Aug 18, 2010 om 15:36
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Ans,

Als ik jou was dan zou ik gewoon ff wachten totdat het toestel terug is gekomen. Je kan vooraf wel gaan zeiken (zoals enkele andere als reactie geven) of wat telefoon kopen zegt, maar ze doen er in ieder geval wat mee! Zie weinig BV's die reageren of forum klachten.

Suc6 met je telefoon.

preston
door preston - Aug 18, 2010 om 18:08
62 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het wel grappig die rode cijfers bij de rode duimpjes en omdat ik denk dat ik er 1 van bbccdd heb gekregen ( is een gokje ) heeft die van mij een groene duim gekregen..
Kdoe namelijk niet aan kneuzen(rood)....alleen aan reuzen(groen)
Op een ander forum waar ik kom kan dit ook maar daar kan de ontvanger zien van wie, dat vind ik wat duidelijker :)

@bbccdd
Het is tegenwoordig heel normaal dat er aan webcare gedaan wordt door veel bedrijven.
Er wordt inderdaad niet altijd gereageerd maar door heel het internet af te scannen met feedreaders die bepaalde woorden eruit pikken en binnen brengen weet zo 'n bedrijf snel(ler) hoe of waar naam en/of product genoemd wordt in goede of kwade zin.

Als moderator weet je al snel of er van een interne of externe webcare afdeling gereageerd wordt.

Goede webcare is niets mis mee en hier wordt nog netjes terug gereageerd op een reactie van me. Ben me verder niet bewust dat ik een kwaad woord gezegd heb tegen tkklantenser maar erop reageren moet kunnen.

Nu de oplossing voor de telefoon van Ans nog :)

ve
door vesta - Aug 18, 2010 om 19:22
7 Antwoorden / 5 Vragen

telefoon is vanmiddag ingeleverd!
naar verwachting heb ik hem binnen een week of twee terug. als nieuw.

ik wil me verder niet verdiepen in wat er nog allemaal mis kan gaan, want ik heb werkelijk het idee dat er serieus gewerkt wordt aan het oplossen van dit probleem en dat kan ik alleen maar waarderen.

fijne avond allemaal en ga maar lekker slapen,

ans pastoor

ve
door vesta - Aug 27, 2010 om 14:57
7 Antwoorden / 5 Vragen

Aan alle mensen die nog uit de slaap gehouden worden door de onzekerheid over de afwikkeling van de schade aan mijn telefoon:

vandaag heb ik het toestel opgehaald en het is als nieuw. Perfect hersteld en zoals afgesproken zonder kosten. De verkoper bij telefoonkopen.nl was bijna net zo blij als ik en dat vond ik echt plezierig.

Keurig geregeld dus!

Een alsnog tevreden klant,
Ans Pastoor

pino123
door pino123 - Aug 27, 2010 om 15:01
2778 Antwoorden / 14 Vragen

Hartsikke blij voor je dat het goed geregeld is, helaas blijft het jammer dat de bedrijven (in het algemeen) niet direct dit soort service verleent... Maar er eerst een reactie op een forum moet komen... Maar ja... dat zal altijd wel een utopie blijven.

In ieder geval blij voor je dat het geregeld is!

kiran
door kiran - Aug 27, 2010 om 15:10
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@vesta

Bij deze een pluimpje voor de afhandelaar!
Bedankt voor de terugkoppeling, altijd leuk te vernemen als een klacht naar tevredenheid is opgelost.

preston
door preston - Aug 27, 2010 om 16:27
62 Antwoorden / 0 Vragen

Netjes opgelost telefoonkopen.nl ( groen duimpje ;-) )

@ Ans,
Ben blij voor je.. zegt het voort..zegt het voort !! :-)

groet,

Cor