ro
door roeldejong Mar 2, 2005 om 22:35
Computers & telefonie

Wanadoo Livebox

12 februari 2005: Ik heb gelukkig eindelijk mijn Livebox binnen, als is het met een paar dagen vertraging. Een brief liet me onlangs weten dat BBNed technische problemen had bij de aanleg van mijn ADSL lijn.

Via de internet site van Wanadoo, de ADSL status, zag ik dat mijn lijn klaar voor gebruik was. Alles geinstalleerd en de verbinding tussen mijn laptop en de livebox was er. Het @-teken brandde, wat zeggen wil dat er een ADSL-lijn is.
Tot nu toe kan ik nog steeds geen gebruik maken van ADSL. Vanmorgen om 11 uur had ik na lang wachten eindelijk een medewerker aan de lijn. Resetprocedure uitgelegd , half uur gewacht en weer proberen....
Gevolg dat ik rond de klok van twee weer heb gebeld. Om vijf uur weer moeten bellen. In totaal tussen de 3 en 4 uur naar het dure 0900-nummer gebeld.

Tja, wat zal ik zeggen..... Het probleem ligt bij BBNed? Nu wordt er een Ticket klaargemaakt. (Zelf geef ik de kantekening waarom niet gecontrolleerd wordt of de lijn het wel doet als BBNed deze aanlegd! Hetzelfde als Volkswagen een auto afleverd maar vergeten is de motor te installeren! Dan rijdt hij niet!)

In de afgelopen dagen heb ik WEER diverse keren met de helpdesk contact gehad. .
Na herhaaldelijk lang bellen bleek dat mijn ADSL lijn er nog steeds niet was. Weer een nieuw ticket aangemaakt!
BBNed had weliswaar mijn profiel vernieuwd maar, zo zie ik het, niet gecontroleerd of de verbinding daadwerkelijk ook aanwezig is.
Deze is er dus tot op heden niet en na veel bellen, tegen uw duur tarief in de wacht gestaan te hebben en de vele gesprekken met uw medewerkers heb ik dus nog steeds geen verbinding met internet en ook de telefonie.
De diensten die Wanadoo me zou moeten aanbieden zijn er dus niet!

De irritatie en ergernis die ik heb betreft niet alleen het niet functioneren van de Livebox maar ook de hoog oplopende gesprekskosten die ik moet maken om uw storing opgelost te krijgen.
U begrijpt dat ik weinig aan de boodschappen van de helpdesk heb dat men de werkdruk eigenlijk niet aankan.

Totaal specificatie Naar 0900-Servicenummers 48,51

Een vrij hoge telefoonrekening dus.

Vandaag kan ik aan het verhaal toevoegen dat Wanadoo inmiddels mijn Livebox heeft vervangen na een tweede ticket te hebben aangemaakt.
Ook deze livebox werkt niet.
Weer veel moeten bellen en afgelopen vrijdag is het derde ticket aangemaakt.
Het probleem ligt toch echt aan de telefoonlijn, ADSL. Dus BBNed.
Gisteren zou, want zo was het beloofd, ik dan mijn Livebox kunnen gebruiken.

Het werkt nog steeds niet. Op
www.kpn.com durf ik al niet meer te kijken hoe hoog de kosten zijn.

Het enige dat ik nu wil is af van Wanadoo en mijn gemaakte kosten terugzien.
Het is immers het probleem van Wanadoo cq. BBNED dat de handel niet werkt en dat ik bij mijn huidige internetprovider heb moeten aangeven de verbinding niet te annuleren per 1 maart.

Groeten,

Roel de Jong

451 5 Rapporteer

a2i
door a2i - Mar 3, 2005 om 09:09
407 Antwoorden / 14 Vragen

Als Wanadoo geen service kan leveren kunt u altijd opzeggen.

U heeft verder niets met BBnet te maken.

zaxo
door zaxo - Mar 3, 2005 om 21:30
1 Antwoorden / 3 Vragen

hallo,

u kunt beter opzeggen dan die alle problemen.

groeten van

zaxo

bj
door bjck - Mar 3, 2005 om 22:12
82 Antwoorden / 0 Vragen

Als de oplossing nabij is is die weg korter naar een ADSL verbinding dan nu de aanvraag afbreken of je beroepen op wanprestatie.

Ook dan is het verplicht om ze een redelijke termijn te geven om het
alsnog op te lossen (2 weken is normaal) en dat lukt vast wel.

Stel dat het lukt ben je weken verder, dan moet je telefoonlijn nog
vrij gemaakt worden van het signaal en administratief zodat je ergens
anders kan aanvragen.

Maar, waar een wil is is een weg.

bj
door bjck - Mar 3, 2005 om 22:14
82 Antwoorden / 0 Vragen

Of je de gemaakte telefoonkosten kan terugkrijgen heb ik geen idee.

Wel is het een belangrijk punt geworden tegenwoordig om vooraf bij het
kiezen van een ISP of abonnement ook even te letten op de kosten van de
telefonische helpdesk.

ro
door roeldejong - Mar 4, 2005 om 17:37
2 Antwoorden / 2 Vragen

In principe heeft Wanadoo een redelijk tarief voor de helpdesk.... Alleen 1 uur en langer in de wacht hangen maakt het verschil.