Wanbeleid Simpel
Uit Vara Kassa dit citaat;
Jasper de Rooij, directeur van Simpel, zegt de frustratie van klanten te begrijpen. “Ik zou zelf gek worden als ik ook maar een week niet zou kunnen bellen.”
Mijnheer De Rooy, ik vind 1 dag niet kunnen bellen al onaanvaardbaar! (SUKKEL!)
waarschuw redactie
g.v.campenhout zaterdag 21 jul 2012, 11:07
De problemen bij Simpel zijn niet van de laatste tijd.
Ik ben nu zo'n half jaar klant bij die club. Ik heb nog geen maand gehad dat ze dezaak op orde hadden.
Slecht bereik van zowel telefonie als internet. Simpel rommelt regelmatig in je persoonlijke instellingen.
Weken geen inzicht in je belgedrag zodat je voor een schandalig hoog bedrag gaat bellen of internetten.
Kijk, ik snap het wel; Voor € 2,50 per maand 100 belminuten daar kunnen ze weinig aan verdienen. Door het belplafond te laten overschrijden gaat de kassa rinkellen bij Simpel!
Ik zou per 6 juli worden aangesloten,met nummerbehoud.
Helaas kan ik nog steeds niet bellen,smsen,en internetten.
Ben niet meer bereikbaar voor,familie ,werk enz.
Om maar niet tespreken over mijn bankzaken die ook gewoon door gaan.
Telebankieren loopt helemaal spaak dus,conclusie...je komt hier door allleen maar verder in de problemen.
Was hiervoor bij KPN,was nooit een probleem,als ik alles van te voren had geweten,was ik nooit over gestapt,zo simpel is dat!
Het verbaast mij dat Simpel het niet nodig vond om bekendheid aan de storing te geven.
Ook bij mensen die door het voor lange tijd niet kunnen bellen hun abonnement willen opzeggen zullen wij coulant zijn.
Kijk dus als u last had van de storing of u kosteloos eerder weg kunt.
@ haarp
Topic bij v+b is een vraag.
Hier wil iemand discussiëren.
Het zou kunnen dat Jasper de Rooy een andere provider heeft als Simpel, dus zelf niet ervaart wat zijn klanten meemaken. Gezien de klachten lijkt het mij tobben met je mobieltje bij Simpel.
[quote=mary1963 schreef op zaterdag 21 jul 2012, 17:11]Neee de heer De Rooy zit zelf bij Vodafone
Dat schijnt ook vragen om problemen te zijn m.b.t. storingen.
Een storing kan voorkomen maar geef dat aan, zodat mensen weten wat er aan de hand is. Een leuke geste zou dan m.i. ook kunnen zijn dat het servicenummer gratis gebeld kan worden zolang de storing duurt.
En compenseer de klant.
ik zou (zoals alle simpel klanten) 7 juli een sms ontvangen hebben dat er een inbraak was geweest en ik niet kon inloggen op mijn simpel (gebeurd wel vaker), nooit ontvangen, op 11 juli zou ik een sms van een factuur notificatie intvangen moeten hebben, nooit ontvangen, op 20 juli zou ik een bericht moeten hebben ontvangen dat mijn factuur nog betaald moest worden binnen 5 dagen.
20 juli werd ik afgesloten!
dus bel ik met het 0800 nummer op de site, staat bij:
Klantenservice tijdelijk extra lang open:
Maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 20.00 uur
Zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur
wordt ik dmv een bandje doorverwezen naar een duur 0900 en die is bereikbaar vanaf 10.00!! nou vraag ik je!!
dus ik na 10 uur bellen, mijn telefoon afgesloten vanwege het uitblijven van een betaling, okee maar ik heb geen sms ontvangen van jullie hoe zit dat.
krijg ik te horen: geen idee, ik zal het noteren, ik zeg nog ik maak het vandaag over hoe lang gaat het duren voordat ik wordt aangesloten.
dit duurt 5 tot 7 werk dagen!!!
belachelijk!!! er kan nog steeds niet ingelogd worden bij mijn simpel, dus ik maak eigenlijk een factuur over welke ik niet kan controleren.
dan vergeet ik nog wat mij vorige maand is overkomen, ik ga over mijn belbundel heen omdat ik vanuit het buitenland heb gebeld, dit valt dus buiten mijn 400 gratis minuten.
wordt mijn telefoon geblokkeerd, terwijl ik nog 400 gratis minuten heb!!!
natuurlijk kon ik toen ook al niet inloggen vanwege een storing dus mijn belbundel kon ik niet verhogen!!
reactie van simpel: ja u bent boven uw bundel, ik leg nog uit doordat ik in het buitenland was enzv.. en ik nog geen gratis minuten heb gebruikt.
wij hopen dat we in de loop van de week weer actief zijn!! ik heb dus 1.5 week niet kunnen bellen!!!
6 April 2012 sloot ik een abbonement af bij Simpel.nl, maar voordat ik de kaart ook maar had, begonnen de problemen al. Begin mei ontving ik mijn SIMkaart en deze moest via de website geactiveerd worden. Probleem nummer één: de site lag er toen wegens onderhoud al 1,5 week uit. Heb toen gebeld, en werd 45 min tot 1 uur in de wacht gezet voordat ik er ééntje aan de lijn kreeg. Gesprek duurde nog geen 5 minuten: hij stuurde me door naar de Technische Dienst en deze heeft mijn kaart geactiveerd.
Na nog geen week bellen werd ik alweer afgesloten wegens het bereiken van mijn belplafond. Nou, prima... Dacht ik. Ik keek op de site, die toen heel traag werkte, en deze gaf aan dat ik nog geen 1,5 uur van de 300 belminuten verbeld had. Hierover gebeld en stond ik 1,5 uur in de wacht. Ik besloot op te hangen en het vanaf toen maar gewoon via de mail te doen, dus zo gezegd zo gedaan.
3 weken later kreeg ik antwoord: u hebt uw belplafond bereikt, en deze kunt u alleen verhogen. Nou, dat dacht ik dus niet, en dat heb ik dus ook niet gedaan.
Ondertussen probeerde ik mijn internetbundel te activeren, ook dit ging met veel gedoe. De site werkte gewoon voor geen meter en heb dus wéér gebeld. Uiteindelijk werd deze geactiveerd. Er gaan een paar dagen overheen, ik kijk op de site, is mijn GPRS geblokkeerd waardoor ik dus niets aan mijn internetbundel heb.
En de facturen stromen maar binnen: 4 euro (begin) en dacht hey! dat is mooi goedkoop. Tweede factuur was al hoger waarvan ik zoiets had van "hmmm" en de derde was meteen 50 euro terwijl mijn belplafond na het activeren van mijn internetbundel op 20 euro staat, dus per maand betaal ik 20 euro tenzij ik 0900-diensten bel, dan snap ik het wel.
Veel gedoe, enorm veel gedoe... Heb me half mei aangemeld voor De Geschillencommissie en zij hebben recent alles doorgestuurd naar Simpel, waar ik voor 3 weken terug bevestiging van kreeg per mail (PDF bestand)
Heb eind mei een brief gestuurd, aangetekend en per gewone post op advies van Het Juridisch Loket, en heb op die brief ruim een maand later pas antwoord gehad per mail, terwijl in de brief stond 14 dagen, maar goed... In die brief stonden alleen excuses maar niets geen oplossing terwijl ik als oplossing van het abbonement af wilde, en hier gingen ze dus niet mee akkoord.
Begin juni wéér een aangetekende brief gestuurd maar weer geen oplossing terug, alleen excuses.
Nu is het al vanaf 29-6 niet mogelijk om mijn gegevens in te zien: ik kan niet zien wat ik verbuikt heb, en wat mijn rekening zal zijn deze maand. Ik heb er over na zitten denken om de incasso stop te zetten, maar dan krijg ik te maken met incassobureau's, dus of dat verstandig is weet ik niet, gezien m'n jonge leeftijd.
Simpel bedriegt je gewoon waar je bij staat, en je staat zo goed als machteloos.
Ja, ik koos voor een abbonement bij Simpel, en ja ik kom mijn voorwaarden na.
En nee, Simpel doet dit niet. Simpel negeert je brieven, je mails tenzij het een simpele vraag is. Op serieuze klachten doen ze niets op uit...
Nu was mijn vraag, heeft iemand hier ervaring met de Geschillencommissie? Wat kan ik verder doen? Is er verder voor mij geen optie? Is het verstandig om de incasso stop te zetten, en wat zal dat verder voor mij betekenen?
Geen ervaring met de geschillencommissie.
Incasso stopzetten is m.i. niet verstandig vanwege alle problemen rond site en inzage in facturen.
U kunt wel eisen dat Simpel u facturen op papier toe zendt omdat digitale inzage onmogelijk is.
Begin met klacht indienen bij Consuwijzer. Men is daar not amused als aangetekende brieven door een provider genegeerd worden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Ski jas is ingescheurd,
Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden,
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.
w
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer