la
door laracroft Jan 18, 2006 om 20:05
Computers & telefonie

Wat is nou een goede printer?

Hallo.

Wij hebben nu in totaal 2 Epson printers gehad. De eerste was een Epson Stylus Color 300, de huidige is een Epson Stylus C46. Met beide printers heb ik niet zulke goede ervaringen. Vooral met de laatste. Alles wat ik print is vlekkerig, verkeerd uitgelijnd enz, terwijl ik toch regelmatig de printer schoonmaak en de cartridges vervang.

Ik wil graag weten wat echt een goede printer is voor niet zo erg veel geld. Epson schijnt een goed merk te zijn, maar ik heb er geen goede ervaringen mee.

2326 39 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 18, 2006 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar je even moet kijken is op Kieskeurig.nl. Daar kun je de ervaringen van andere zien met printers. Ik zelf heb alleen goede ervaring met HP printers . Druk hier ook foto's mee af . Ik hoop dat je hier wat aan hebt

ve
door verwijderd - Jan 18, 2006 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar je even moet kijken is op Kieskeurig.nl. Daar kun je de ervaringen van andere zien met printers. Ik zelf heb alleen goede ervaring met HP printers . Druk hier ook foto's mee af . Ik hoop dat je hier wat aan hebt

ve
door verwijderd - Jan 18, 2006 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je reactie.

Ik heb vaker gehoord dat HP een goed merk is, ik denk dat ik voor een HP of een Canon ga. En ik zal zeker de site even bekijken.

Bedankt!

ve
door verwijderd - Jan 18, 2006 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

persoonlijk zou ik als eerste kijken wat de cartridges kosten,inkt is

belachelijk duur, een nieuwe printer kost net zo veel als een set cartridges, men wil je gewoon aan hun merk binden

veel succes steijger, oude tonge

ve
door verwijderd - Jan 18, 2006 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben goede ervaring met de canon printer  zelf hebben we ip 2000.

Hewleet packard is ook goed , maar het verschil is dat de cartridges van HP veel duurder zijn dan die van canon .

Dat komt omdat in de Canon de inktkop IN de machine zit en bij HP zit de inktkop OP de cartridg. De cartidges van HP zijn dan ook bijna 2 keer zo duur . Groeten

ve
door verwijderd - Jan 18, 2006 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik print zelf met een HP printer (inmiddels al weer een wat ouder model) en die doet het (nog) prima; foto's zijn mooi scherp, nederlandse software, etc.

Het advies wat ik je wil geven is om in ieder geval NOOIT een Dell printer te kopen. De cartridges kun je alleen via Dell kopen (zijn dus ook geen huismerken) en die zijn vreselijk duur, de printers slurpen inkt en bij het model wat ik heb gehad, maakt hij bij iedere afdruk rechts van het midden een klein butsje in het papier. Dit is natuurlijk bijzonder vervelend voor officiele documenten.

Met andere merken heb ik geen ervaring. Om gebruikerservaringen van printers (en trouwens van zo'n beetje alle elektonische apparaten) op te doen, kan je inderdaad het beste naar kieskeurig.nl gaan, deze site is onafhankelijk en de reviews zijn van gebruikers zelf, dus bijzonder objectief.

Succes

Groet Richard

P.S. Veel mensen kopen op dit moment all-in-one apparaten en bieden daarom ook hun 'oude' printers (die vaak nog prima printen) massaal aan op verkoopplaatsen zoals marktplaats.nl. Mocht je dus niet het allernieuwste van het nieuwste willen hebben, dan is het misschien aan te raden om daar eens te kijken en let bij de aanschaf van een printer niet alleen op de prijs, maar ook zeker op de kosten van de inktpatonen. Hier kan veel verschil tussen zitten, bij de diverse merken.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2006 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk bedankt voor al jullie reacties.

Ik ga eerst wel kijken wat de inktpatronen van verschillende merken kosten, het is inderdaad waar dat die nogal duur zijn.

Heeft iemand trouwens ervaringen met navul inktpatronen of patronen van een goedkoper merk?

ve
door verwijderd - Jan 18, 2006 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog ff dit ; Tussen de prijs van een HP cartidge en een HP printer zit relatief weinig verschil vanwege die inktkop. Met canon is het echter wel verstandig ( en met meerdere machines waarschijnlijk ook ) om geen wecare cartridges te gebruiken, dit kan nog wel eens een probleem geven, want dan kan je inktkop vastlopen en dan moet je alsnog een nieuwe printer kopen .

ve
door verwijderd - Jan 18, 2006 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf paar HP-printers gehad, waren zondermeer goed maar duur met de inkt. Mijn laatste printer die ik nu vaak gebruik, al meer dan een jaar is de Epson CX3650. Ben er tevreden mee. Was niet duur (ca 105 euro) en de inktcartridges zijn bij Inkclub 7 euro zoveel. Elke kleur aparte catridge en het printje in de cartridge werkt ook op de nieaumeter, wat niet bij elke niet-Epsoncartridge het geval is! Wel laat ik elke 10 dagen, als er eens door drukte niet geprint wordt, een blad printen met in elke kleur een paar woorden. Dat is om te voorkomen dat de spuitkanaaltjes verstopt raken door het opdrogen van de inkt. Dat blad gebruik ik een paar keer.

Voor de kosten kan ik deze serie printers dus aanbevelen.

Succes, Williamopipe

ve
door verwijderd - Jan 18, 2006 om 21:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een cartridge van canon ( zwart ) kostte in 2004 ongeveer 7 euro. kleur zal het dubbele kosten

ve
door verwijderd - Jan 18, 2006 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een cartridge van canon ( zwart ) kostte in 2004 ongeveer 7 euro. kleur zal het dubbele kosten

ve
door verwijderd - Jan 18, 2006 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedkopere patronen (huismerken) zijn per definitie helemaal niet slechter dan het echte HP merk (ik kan alleen voor HP spreken). Vergelijk het met de merken in een supermarkt; het huismerk hoeft van een bepaald product helemaal niet slechter te zijn dat het A-merk en een ander merk van dat product kan eveneens goed zijn.

Zo is het ook met inktpatronen. Persoonlijk gebruik ik voor m'n HP printer eigelijk altijd de zwart patronen van de Hema of Bruna. Deze bedrijven hebben ook kleurenpatronen in hun assortiment, maar daar ben ik minder over te spreken; ze drukken vet af, zijn niet zo heel veel goedkoper als HP en de kleureninkt droogt slecht. Maar zoals gezegd: de zwartpatronen zijn prima.

Nu het navullen: ik weet dat het bij HP patronen maximal 5 keer kan, maar dit is niet aan te bevelen. Na maximaal 3 keer te hebben nagevuld, vind ik de kwaliteit niet meer acceptabel. De kwaliteit van de print gaat namelijk achteruit omdat de printerkop van het HP-patroon slijt. Dus mijn advies, als je patronen (laat) navult/navullen, doe dit dan niet te vaak!

Groet Richard

ve
door verwijderd - Jan 18, 2006 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is ook afhankelijk van wat er afgedrukt moet worden, zwart wit, kleur of foto’s.

Het is vrijwel onmogelijk om dit in een winkel te testen, tenzij er een demo van een of ander merk is.

Ik heb een HP gehad was ik niet echt tevreden over nu een Epson RX 600 mooi resultaat maar gebruikt veel kostbare inkt.

Ik zou zeggen ga voor de voordeligste heeft ook eens in een artikel in CI gestaan dat dit niet echt veel uitmaakte.

Foto’s zijn duur om te printen dan is het voordeliger om dat via de Media Markt te doen (als deze in de buurt zit) rekenen ook geen start/verwerkingskosten.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2006 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een tijd geleden heeft iemand hier precies dezelfde vraag gesteld. Zie: Wat is een goede printer? (klik op het donkere/blauwe gedeelte voor de link). Lees alleen wel over de eerste 2 respondenten heen. Dit zijn geen serieuze reacties.

Enige tijd geleden had ik begrepen dat er tegenwoordig ook een printer is met maar één inktpatroon, voor zowel zwart als kleur dus. Neem deze in ieder geval niet (merk en type weet ik even niet), want hier zijn inmiddels al heel veel klachten over. De voornaamste klachten waren dat het geen echte zwarte afdruk was, maar een soort vaag grijs en dat een zwartprint veel duurder was, dan een zwartprint van een andere printer.

En ten slot wil ik niet alle positieve gebruikers van epson printers tegenspreken, maar was het niet zo dat de consumentenbond vorig jaar had geconstateerd dat er zo'n 1/5-1/6 deel van de inkt niet gebruikt kon worden, omdat deze altijd in de cardridge moest blijven voor een goede werking van de printer? En was het niet zo, dat je als consument dus bij elk patroon in feite 1/5-1/6 deel voor niks kocht, terwijl je dit wel betaalde?

Als ik het mis heb, hoor ik graag de verbetering(en)

Groet Richard

ve
door verwijderd - Jan 18, 2006 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ilovelaan:

zie ook mijn reactie op de volgende pagina (onderin beeld), veel mensen kijken hier namelijk overheen. Succes

ve
door verwijderd - Jan 18, 2006 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ilovelaan:

zie ook mijn reactie op de volgende pagina (onderin beeld), veel mensen kijken hier namelijk overheen. Succes

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

De HP is goed maar de cartridges soms net zo duur als de printer .De
epson heeft probleem als hij een tyd niet gebruikt word door uitdrogen
in in de luchtkanaaltjes het af laat weten is mijn ervaring

De canon printers  met 4 of 5 cartriges zijn vooral als men een
printer met de l4 of 5 osse kleurcartridges gebruikt en dan niet de
orginele duurdere maar de cartridges van kruidvat of andere firma neemt
kosten tussen de 4 en 6 euro per kleur naar mijn mening  het beste

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf heb al heel wat printers gebruikt, maar voor mij is toch de canon de favoriet, de reden daarvoor is dat je werkt met lossen single tankjes en ook al is er van de 4 of 5 eentje leeg tijdens het printen en of hety nou een foto is of een dokument, je ziet nooit waar hij gestopt is en gaat weer gewoon verder waar hij is op gehouden, zonder een streep achter te laten en het is bekent dat de gele of wel de Yello altijd het eerste leeg is en als je gebruik maak van 1 enkele cartridge voor alle kleuren, dan zijn de andere kleuren nog lang niet leeg en kun je hem toch weggooien, ten tweede is canon heel erg zuinig met inkt gebruik en dat is ook wat waard Ik zelf heb dus de canon 4000 en daar kun je ook rechtsreeks een cd/dvd in  doen waarop hij zelf een afdruk maakt op een printable cd/dvd en zo zit je nooit meer te knoeien dat de labels niet juist afgedrukt worden, dus je kunt printeable cd afdrukken rechtstreeks op de cd/dvd en je kunt ook een label op de cd/dvd plakken en de canon doet de rest voor je en altijd precies

Groetjes wim

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn antwoord( en daar zal altijd wel discussies over komen ) maar ik ben van mening dat die ouwe trouwe HP toch een goede keus is.  Dit  omdat ik nog nooit echte problemen heb gehad met HP (de 520 deskjet binnen ??n dag omgeruild voor een nieuwe/ 3 x gratis inktcassettes toegestuurd gekregen, mijn fout maar HP deed er niet moeilijk over en heb dus een aantal jaren gratis geprint) maar vooral omdat diverse tests hebben uitgewezen dat de prijs per print lees inktverbruik de voordeligste keuze bleek. (Printerinkt is per gram duurder dan goud!)

De 710 C die ik nu heb was niet de goedkoopste maar zeker niet de duurste, werkt uitstekend, is prima uit te lijnen, geeft mooie kleuren maar is niet de modernste en de snelste.  Maar daar zit ook U toch niet mee, of wel soms?

De Vrije Vogel, 20 januari 2006

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb sinds enige tijd tot volle tevredenheid de Canon Pixma ip5000 hiermee kun je perfect foto's afdrukken (en ook gewoon tekst natuurlijk).

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

In het verleden heb ik een Epson Styles 300 gehad. Kwaliteit van de printen was uitstekend. Helaas ging deze na enkele jaren gebruik kapot. Ik heb nu ca 7 jaar een HP Deskjet 700 C naar mijn tevredenheid in gebruik. Het enigste nadeel van deze printer is, is dat de inktpatronen van dat merkt zo duur zijn. Maar er zijn ook inktpatronen voor de HP van een ander merk op de markt die stukke goedkoper zijn. Zelf gebruik ik nu navulsetjes en dat gaat ook perfect. Je bent dan echt goedkoop uit. Mijn zoon heeft enkele jaren geleden een Canon printer gekocht, maar na een paar jaar ging bij hem de printkop kapot. Uiteindelijk is hij ook overgestapt op HP. Al met al een HP is een perfecte printer die naar mijn menig een zeer lange levensduur heeft, de kwaliteit van de printen staat op een zeer hoogpeil. Nadeel de inktpatronen van HP zijn erg duur. Mocht ik ooit weer een nieuwe nodig hebben dan wordt het weer een HP. Persoonlijk zou ik vanwege de prijzen nooit een tweedehands printer kopen.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds drie maanden een nieuwe laser printer gekocht ?.400,00 . Bij de koop zaten volle! toners en die gaan heel lang mee. Hij print op drie manieren. Foto- normale kwaliteit en toner sparen. De nieuwe toners schelen soms de helft van de andere merken. Daarvoor had ik een Epson. Deed het goed maar de toners zijn bloedduur. De HP cartridges zijn goed na tevullen bij een goede zaak. of van een ander merk. Ik hou het bij de Oki 3200n. Ze hebben ook gewone printers. Een goed merk.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Wat wil je met de printer, wil je alleen tekst afdrukken, of wil je er juist fotos mee afdrukken ? En welke eisen stel je aan de snelheid en de afdruk kwaliteit. Wil je rechtstreeks van een digitale camera fotos kunnen afdrukken, of de fotos zelfs op de printe via een lcd scherm kunnen corrigeren ? En hoeveel mag het kosten ?
Ik heb kortgeleden de HP Photosmart 8250 aangeschaft voor ?179,00. Ben hier zeer tevreden over deze printer print zowel tekst
goed, en ook foto's worden prachtig en erg snel afgedrukt. Je kunt foto's rechtstreeks afdrukken via je camera. Bovendien is hij zuinig met inkt. Ik heb getwijfeld over de Canon IP8500, ook deze printer drukt foto's af in hoge kwaliteit (iets langzamer). Bovendien kun je er CD's/DVD's mee bedrukken, en papier tweezijdig afdrukken. De printer kost wel ? 300,00

Succes met je keuze,

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zelf heb een epson R220 deze printer heeft 6 inktpotten en je kunt er printeble dvd/cd's mee printen

deze heb ik op de pc-discount beurs gekocht  voor 99 euro

de inkt kosste 4,50 per stuk of 25 per set  ook op de beurs

je hebt ook goedkopere printers van epson met 4 inkt potten van rond de 60 euro

misschien dat de printkop na enkele jaren kapot gaat maar het is nog altijd goedkoper dan hp en als je veel print is het goedkoop printen

ik kijk altijd op computerbeurzen daar hebben ze alles wat je nodig hebt voor goed en goedkoop printen

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

De Canons i560 en de ip3000 heb ik beide in gebruik en ben hier dik tevreden over. Separate inkttanks die goedkoop zijn, gemakkelijk zelf bij te vullen,razend snel en prachtige afdrukken.De ip3000 stelt ook zelf de printkop in, dus geen streepjes controleren o.d. en je kunt er CD's en DVD's mee bedrukken. Ik heb een HP gehad, die inkt vrat en een Epson die zo langzaam was,dat je koffie kon gaan drinken. Ik blijf bij de Canons.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Net als cluwie heb ik ook een Canon Pixma ip4000. Een echte topper wat
mij betreft: stil ?n snel maar belangrijker nog: zeer goede kwaliteit
(ook foto's op echt fotopapier zijn bijzonder mooi).

Voordeel is bovendien de gescheiden inktkits. Via Dixons koop ik
navullingen van het merk Pelikan. Zijn zo'n 8 euro per stuk. Met enige
regelmaat hebben ze aanbiedingen zodat je de 2e voor de helft van de
prijs hebt.

De Pixma ip5000 is vrijwel gelijk aan de 4000 versie, met dit verschil
dat de 5000 (naar ik begrepen heb) iets zuiniger met de inkt omspringt
en een nog hogere resolutie heeft.

Vorig jaar april kostte de ip4000 ongeveer 170 euro, denk dat t nu rond
de 120 euro zal zitten. Ik ben er in ieder geval erg enthousiast over.
Het direct op cd of dvd printen is natuurlijk ook erg handig.

Ach, ook Epson en HP leveren natuurlijk zeer goede printers. Dus koop
je een van deze drie merken dan kun je je bijna geen buil vallen. Ik
weet niet of je voor de Epson makkelijk navullingen van andere
leveranciers kunt gebruiken (ivm met de chipbeveiliging op de
inkttanks; of zijn die inmiddels al weer verdwenen?? Er zijn wel
chip-resetters te koop, dus op zich niet al te moeilijk op te lossen).

Let er in ieder geval op dat je een printer koopt met gescheiden inktkits (minimaal 5: yellow, magenta, blue en 2x zwart).

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 21:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekker vuilakken met inkt

de inktpotten die ik op de beurs koop zit een chip op , dat klopt resetten kan ook ,maar voor de prijs van een setje heb ik geen zin om te vuilakken met inkt . de epson printer R220 vraagt wel of ik het zeker weet dat ik geen originele inktpot wil gebruiken ,dat wil ik niet dus want de inktpotten van epson zijn te duur en de goedkope doen het net zo goed en als je veel print zoals ik kun je aardig wat besparen   ook zoder ze zelf te vullen met een spuitje

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

persoonlijk ga ik voor de canon 110 deze heb ik pas aangeschaft bij mediamarkt voor 90 euro. de inktblokjes kosten me maar 5.00 gevonden op een internetsite.perfecte kleuren en gaan langdurig mee.hiervoor had ik een lexmark(nooit kopen),de meeste printerfabrikanten maken hun cartridges al zo dat ze moeilijk te vullen zijn succes

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

ik heb sinds 1999 een epson stylus color 740, heeft me nog nooit in de steek gelaten.

het moge duidelijk zijn dat ik dus zeer content ben met epson.

succes, christina

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je wel eens aan een laserprinter gedacht. Ik zelf gebruik een oude HP 3100 en die werkt nog uitstekend. Je hoeft alleen de toner te verversen na enkele duidzenden pagina's. Wel alles in zwart/wit natuurlijk. Voor een enkele kleurenfoto gebruik ik daarnaast nog een Epsonprinter.  Maar 99,9% druk ik af op de laserprinter. Misschien via Marktplaats goedkoop aan te komen.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

nog even dit: met een laserprinter kun je ook kopie?ren,dat spaart heel wat dubbeltjes ui bij AH. Tevens faxen. Dubbelzijdig afdrukken en kopie?ren is ook heel eenvoudig (met de hand). De kosten voor de toner verdien je zo snel terug.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eerst eens wat de cartridges kosten, voordat je een printer gaat kopen. Ik heb een canon PIX1500 aangeschaft omdat de cartridges 1,90 kosten zowel kleur als zwart. Als je dan iets wil printen zit je in ieder geval niet met de gedachte dat elk A4-tje afdrukken 30 eurocent kost!!!! Succes...............

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 4 weken de koop van mijn leven gedaan bij de Lidl een HP all in 4212 voor 140 euro, hij print, copieerd, scand en fax.  De patronen kunnen bij gevuld worden en het resultaat van schrijven is verbluffend, Ik heb een foto op gewoon papier afgedrukt, a4 grootte en het is bijna perfect. Dus zeer aan te bevelen deze printer, meer kwaliteit voor minder geld, dat gaat de goede kant op.Succes

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

heeft het mixed couuple al de cartridges bijgevuld en is dat goed
bevallen Voor die 140 euro heeft canon een zeer goede printer die
randloos print en ook cd 's direkt print en de cartridges zijn zo
goedkoop dat vullen geen optie is nl  tussen de 2 en 6 euro per
kleur En degene die het over een laserprinter hadden terwijl het om
kleurenprinters gaat .Ik ken er nog en koop in een kringloop winkel een
HP 500-520 en vul de cartrigdge met pelikan zwarte vulpeninkt
voor rond de 7 euro veel printerplezier in zwart wit

ve
door verwijderd - Jan 22, 2006 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb goede ervaring met Lexmark Z600 serie.

Nadeel:

Patronen zijn duur

ve
door verwijderd - Jan 23, 2006 om 09:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb 2 inkjet printers gehad. De eerste een Epson en de 2e een canon.

Het voordeel van canon is dat de inkt relatief goedkoop is, maar deze printer was naar ruim een jaar kapot. De Epson heeft het langer volgehouden, maar ook vaak problemen met onderbrekingen in de afdrukken en vrij dure inkt. Dus ik heb nu besloten een laserprinter te kopen. Deze zijn er al vanaf 75,- en zijn veel minder storingsgevoelig en veel goedkoper in gebruik. Alleen, je hebt dan geen kleur. Die zijn er ook wel maar beginnen zo ongeveer bij 300,-

Maar, veelal is een zwart wit print goed genoeg en als het dan toch kleur moet zijn, dan maar even naar een printshop. Oh ja, de printer die ongeveer 75 kost is een Samsung en die ik heb besteld een Brother. Deze is iets duurder maar de toner cartridges zijn weer iets goedkoper en hij heeft een hogere resolutie en meer intern geheugen. Vandaar mijn keuze. Dus voor mij geen inkjet meer.

Mocht u toch besluiten wel een inkjet aan te schaffen zorg er dan voor dat deze zo stofvrij mogelijk staat. En dek hem naar gebruik goed af.

Groeten Teun

ve
door verwijderd - Jan 26, 2006 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de Canon S330 photo en die is gewoon goed en de cartidges van canon zijn nog altijd de goedkoopste.BK24 zwart ong 7?.Ik gebruik ook Wecare tot tevredenheid,oa bij Handyman regelmatig 2xzwart en 1x kleur voor 11,95?

ve
door verwijderd - Jan 27, 2006 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ik zou epson vergeten wij hebben een tijd lang epson verkocht maar zijn daar afgestapt.Wij kregen heel veel epsons terug van klanten.de moddelen die voor normaal gebruik worden aangeschaft tussen de € 60 en de € 89,00 zijn niet echt goed te noemen. veel problemen met deze apparaten.Hp en Canon hebben wij nu veel betere ervaringen mee.Men zegt dat de inkt van hp duur is maar berekningen laten juist zien dat en gemiddelde hp printer per vel goedkoper is.De cartridges van epson zijn misschien lekker goedkoop maar de moeten veel sneller vervangen worden.Daarbij komt ook nog eens dat de support van epson waardeloos is.Hp is wat dat betreft veel professioneler.Mijn advies koop en Hp of Canon.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2006 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle 4 merken zijn goed, HP is grootste dus makkelijk orginele en namaak cartridges kopen, Lexmark levert de Dell, dus die sukkel die dat niet weet, net als oude Samsung, ook Made  By Lexmark..

bijde hebben bij iedere wissel een nieuwe printkop dus navullen kost soms de inkt, niet het hele apparaat...

Canon, verwisselbare printkop, maar kopje is te duur...

Epson heeft VASTE,, wel losschoefbare, maar niet te kopen printkop.

Dus Epson en Canon kun je met oude droge inkt de printer ....vernielen.

Koop je orginele, en binnen half jaar op gebruiken is zowel Canon als Epson een goede,

Als je weining print kun je de dure cartridge's van HP en Lexmark overwegen, met navullen kun je naast inkt ook 10% schoonmaakmiddel, welke bij sommige navulsets erbij zit.. dan word de inkt dunner, dus ieder vel direkt weghalen als je meer print, maar nooit geen droge cartride, en tot 30 x navullen..

gozik.