di
door dingetje47 Feb 26, 2006 om 17:57
Computers & telefonie

Wat kan ik doen aan UPC?

Hallo iedereen,

Ik heb sinds sept 2005 UPC. Ik twijfelde heel erg of ik het zou opzeggen en was duidelijk niet op de hoogte van de vele problemen met UPC.

Na veel storingen meldde ik via diverse brieven dat ik het abonnement direct opzei op basis van wanprestatie.

UPC reageert gewoon niet en vermelden leugens in hun systeem, bleek verschillende keren. Verder reageren ze absoluut niet op de brieven. Onze reactie op hun stilte is niet betalen. Typisch genoeg reageren ze niet op brieven, maar vinden ze wel de tijd om rekeningen en herinneringen te sturen of de lijn af te sluiten. Met extra herinneringskosten...

Heeft iemand een idee hoe je het beste hiermee om kan gaan? Loopt er een gezamelijke rechtzaak van benadeelde klanten van UPC waar ik me bij aan kan melden? Is er een jurist die me kan vertellen of ik in mijn recht sta als ik niet betaal en verder niet meer reageer, net als zij?

Kan ik ook faxen ipv aangetekend sturen, want dan heb ik een faxbewijs. Dat kunnen ze toch niet ontkennen?

Ik zou graag willen weten wat ik binnen de wet kan doen, want anders wordt het probleem alleen maar groter.

220 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 26, 2006 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook problemen met UPC gehad, dit betrof de digitale telefonie. Na veel mobiel bellen en mailen hebben we te einde raad de krant ingeschakeld. Dat hielp heel snel. Ook via de consumentenbond hebben we advies gevraagd. We hebben nog steeds UPC, maar de problemen zijn opgelost. Maar de registratie van problemen is daar zeer slecht, zoals ook de helpdesk.

MJ

ve
door verwijderd - Feb 26, 2006 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kromme tenen krijg ik er van!
Wratten op m'n snavel.
Aangetekende brief met bericht van ontvangst.
Een korte termijn om een en ander in orde te maken.
UPC sommeren die som terug te betalen die gelijk is aande kosten van het abonnementsgeld  over de periode dat u geen gebruik kon maken van UPC diensten  en verhoogd met de kosten die u heeft moeten maken om UPC dit duidelijk te maken.
Stel dan ook een einddatum waarin UPC alsnog aan uw eisen tegemoet kan komen en eis dat daarna wat u betreft de overeenkomst met UPC uwerzijds als nietig wordt beschouwd.

EN   BESTE LUISTERAARS! WAT UPC KAN KAN U OOK !!

NedIncasso, een internet-incassobureau werkt tegen heel gunstige tarieven voor hen die gelden van een firma (UPC) aantoonbaar terug zouden moeten krijgen.
Zelfs in het geval dat er bij de tegenpartij niets te halen valt dan wordt uw rekening hooruit 20-25,- euro.

En dan de verdere beantwoording van de vraag;

Meld in uw brief dat u de betaling stopzet en op een aparte rekening zet, net zo lang tot UPC u die diensten gaat leveren zoals overeengekomen en met alle gemaakte kosten en niet genoten diensten daarvan aan u terug betaald.

De Vrije Vogel