ba
door bastaart_1 May 29, 2013 om 11:24
Computers & telefonie

Wat mag een Tele2 zoal.

Stel, je hebt een abonnement van X belminuten en 1.5 GB per maand en je gaat hier met 1.4 GB overheen voor een maand totaal van 2.9 GB, zit er dan een limiet op wat je provider in rekening mag brengen of mogen ze gewoon hun hoofd over het numpad rollen en het getal dat daar uitkomt mogen ze vervolgens ook echt in rekening brengen?

Voor het geval mensen nieuwsgierig zijn, 252 Euro.

946 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

antigoon
door antigoon - May 29, 2013 om 11:33
25 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik vermoed dat deze provider ergens heeft staan dat Mb's buiten de bundel 18ct kosten. Dus het zal niet volledig willekeur zijn..

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 29, 2013 om 15:20
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ze mogen gewoon onbeperkt door blijven tellen, al zou het wel netjes zijn om de klant even op de hoogte hiervan te stellen of de klant afsluiten na 1,5 gb en hem de mogelijkheid bieden om verder te internetten.

Alleen voor gesoigneerdheid, moet je niet bij Tele2 (T-Mobile) zijn..
Weet je overigens zeker dat jij ook daadwerkelijk deze data echt verbruikt hebt?

ba
door bastaart_1 - May 30, 2013 om 12:40
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 29 mei 2013, 15:20]Ze mogen gewoon onbeperkt door blijven tellen, al zou het wel netjes zijn om de klant even op de hoogte hiervan te stellen of de klant afsluiten na 1,5 gb en hem de mogelijkheid bieden om verder te internetten.

Alleen voor gesoigneerdheid, moet je niet bij Tele2 (T-Mobile) zijn..
Weet je overigens zeker dat jij ook daadwerkelijk deze data echt verbruikt hebt?

Dank voor het antwoord en als dat zo is dan is dat zo, helaas. Wilde gewoon even checken of hier geen richtlijnen voor zijn want zo'n prijzig grapje had ik niet eens durven verwachten.

En ja, het was zonder twijfel ik, al was het een typisch gevalletje ''oops staat die app nog aan''

dearagain
door dearagain - May 30, 2013 om 20:53
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

*het zal wel mogen, maar niet waarschuwen of afsluiten is natuurlijk wel heel erg klantonvriendelijk

ba
door bastaart_1 - May 31, 2013 om 10:43
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=dearagain schreef op donderdag 30 mei 2013, 20:53]*het zal wel mogen, maar niet waarschuwen of afsluiten is natuurlijk wel heel erg klantonvriendelijk

My thoughts exactly.

Ook gewoon zowel mobiele data als telefoneren afsluiten.. nadat ik 13 minuten beltijd heb verbruikt..

Sommige mensen kennen geen schaamte, I guess.

edrick3
door edrick3 - May 31, 2013 om 10:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo bastaart,

De kosten per MB buiten uw bundel zijn €0,15/MB. Afrekening per KB. Indien u niet voor een databundel kiest, betaalt u €1,- per MB, afrekening per KB.

Het verbaast me dat je geen berichtje hebt ontvangen.

Datalimiet voor Internetgebruik

Sinds 1 juli 2012 zijn er nieuwe regels ingevoerd om consumenten te beschermen tegen onverwacht hoge kosten van mobiel internetgebruik (via telefoon of laptop)
Datalimiet

Om je te beschermen tegen onverwacht hoge datakosten is er vanaf 1 juli standaard een datalimiet. De limiet is € 60,50 incl. btw per maand en geldt voor internet en e-mail gebruik op je mobiel of laptop in het buitenland.
Hoe kan ik dit activeren?


Het is een geautomatiseerd proces dus hiervoor hoef je niks te doen. Zodra je op 80% van je limiet zit, ontvang je een sms-bericht met de vraag of je het gestelde limiet wil overschrijven. Heb je de datalimiet bereikt, en heb je niet gereageerd dan zal je internetsessie automatisch stoppen. Het gebruik van deze automatische datalimiet en de ontvangen sms-berichten zijn gratis.

Weliswaar wordt er hier gesproken over 'in het buitenland', maar op de site staat ook:

Landen waar de datalimiet geldt:

De datalimiet is sinds 1 juli 2012 geldig wereldwijd


Zou dus eens bij Tele2 informeren waarom je geen bericht hebt ontvangen en er niet automatisch gestopt is.

Suc6

willl
door willl - Jul 31, 2013 om 16:22
9 Antwoorden / 2 Vragen
0

Mijn vrouw heeft bij Tele2 ook een probleem met de datalimiet. Ze heeft een app waar het verbruik getoond wordt. Maar, dat loopt 2 dagen achter, bij Tele2 althans. Ze kreeg een melding "datalimiet op" of zo iets, heeft dus niet meer gebruik gemaakt van data maar had wel plotseling een rekening die 10x zo hoog was als normaal en ver boven haar limiet.
Klagen heeft geen zin. Weg van die zaak, zo snel mogelijk!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ch
Chantoetie - May 23, 2024 om 10:43
Geldzaken & recht

Verkeersoverlast. Wat kan ik doen?

Ik ervaar sinds 2- 3 jaar een enorme hinder van het verkeer, zelfs zo erg dat ik er psychisch onder te lijden heb.    In 2019 heb ik mijn huidige huurwoning betrokken en wat was ik gelukkig! En ja, toen lag de weg er natuurlijk ook al. Nu zou je denken; waarom dan aan een weg gaan wonen?   De eerste 2 jaren had ik hier geen last van en het verkeer is in korte tijd in veelvoud toegenomen vo ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer

jo
joost MCMLX - May 22, 2024 om 11:36
Huishouden & energie
Ben ik nu de enige..?

Ben ik nu de enige..?

Ik vraag me af of ik de enige ben die in zijn kast een hoop navullingen(8!) heeft staan van die mini sprays (toiletverfrissers)puur en alleeen omdat de houders het niet uithouden. Ze gaan bij mij meestal tijdens de eerste flacon kapot ... dan blijf je zitten met een navulling, losse houders zijn niet te koop.
Dus blijf je houders kopen met vullingen ....
Bij navraag Jumbo(losse houders) ... Lees meer