eeneigenhok
door eeneigenhok Jan 28, 2010 om 08:18
Computers & telefonie

Wat stellen enquêtes en prijsvragen nog voor?

Vroeger waren enquêtes bedoeld om ergens onderzoek naar te doen, en nuttig en deed ik vaak mee met enquêtes en prijsvragen, tegenwoordig is het allemaal reclame die je overal op internet wel tegen komt en vanalles mee kan winnen en als je maar ergens half invult dat je iets belangrijk vind,wordt je gebeld om iets aangesmeerd te krijgen. Ook prijsvragen worden op deze manier gesteld.
Dit vind ik hoogst irritant en geen manier van enquêteren!
Neem nou deze enquête;
http://www.first-impressions.nl/enquete-219?site_id=388&tag=prijswinnaarsmail-1224
Die kreeg ik in de mail onder het mom dat het om een enquête over de kilometerheffing zou gaan en je kan er een TomTom mee winnen, nou, alleen de 1e 2 vragen gaan over de kilometer heffing..de rest is reclame.
je wordt vaak misleid door mooie prijzen die je kan winnen en dan deed ik nog wel eens mee, maar vulde wel overal negatief in om niet gebeld te worden door een bedrijf dat je iets aan wil smeren.
Maar sinds de nieuwe regels staat er tegenwoordig onder voor verzenden;
Ik ga akkoord met de voorwaarden en privacy statement en geef aan dat ik gebeld wil worden door de deelnemende partijen .
Dat vind ik helemaal hondsbrutaal!
men zou op z'n minst de keuze kunnen geven om wel of niet gebeld te worden!
Mag dit eigenlijk zomaar?

5957 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 08:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dit mag (helaas) zomaar. Het staat je namelijk vrij er niet aan mee te doen, ook als halverwege blijkt dat de enquete je toch niet bevalt kun je gewoon op het kruisje klikken en afsluiten.

En je noemt wel meteen een goeie ook... First Impressions is groot geworden met dit soort onzin, daar verdienen ze kapitalen mee. Ze begonnen met spam naar bedrijven, nadat ze een bestand van de KvK gekocht/geript hadden. Toen ze daar niet meer mee weg kwamen zijn ze hierin gestapt.

Het meest bedrieglijke is nog: Als je zo'n enquete invult heeft opgeven voor het Bel-me-niet register niet zoveel zin meer. Ze mogen je namelijk wel bellen als je dat aangegeven hebt, en dat is precies wat ze willen bereiken. De antwoorden op de vragen gaan linea recta de prullenbak in, tenzij je ergens aangeeft dat je belangstelling hebt. Ook al geef je overal 'nee, geen interesse' word je alsnog gebeld dat je interesse getoond hebt. Waarop mijn standaard antwoord naar zo'n telefoonterrorist dan is: Goh, zeker weer bij First Impression geshopt? Dan zijn ze meestal gauw klaar met je.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 09:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tegenwoordig wordt deze methode regelmatig gebruikt om uw mobiele nummer te weten te komen. U wordt als u dit invult erna geconfronteerd met een smsdienst waar u geen toestemming voor heeft gegeven.

Ik vul wel eens voor de grap een z.g. enquête in, maar verzendt nooit als mijn mobiele nummer ingevuld moet worden als voorwaarde om een prijs of wat dan ook te winnen!

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 09:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

--geef aan dat ik gebeld wil worden door de deelnemende partijen .--

Geen probleem toch, mijn nummer is meestal 06-00000000 ;-)

Maar dit is de nieuwe manier om het bel-me-niet-register te omzeilen,
net als alle huis aan huis verkopers die ze nu weer op je loslaten sinds ze niemand meer telefonisch mogen lastig vallen ;-(

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 09:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op donderdag 28 jan 2010, 09:22: --geef aan dat ik gebeld wil worden door de deelnemende partijen .--

Geen probleem toch, mijn nummer is meestal 06-00000000 ;-)

Dank u wel voor het idee Stacey!

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 09:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op donderdag 28 jan 2010, 09:41:
stacey schreef op donderdag 28 jan 2010, 09:22: --geef aan dat ik gebeld wil worden door de deelnemende partijen .--

Geen probleem toch, mijn nummer is meestal 06-00000000 ;-)

Dank u wel voor het idee Stacey!

Om dat te voorkomen staat er dus ook bij dat prijswinnaars gebeld zullen worden op het verstrekte nummer. Vul je een niet-bestaand nummer in krijg je dus geen prijs. Overigens: als je een wel bestaand nummer invult vermoedelijk ook niet...

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

eeneigenhok

Bij dit soort akties gaat het niet om de inhoud, maar vrijwel altijd om het verkrijgen van zoveel mogelijk persoonsgegevens van de invuller (inclusief het telefoonnummer en het vaste e-mailadres). Overigens nog bedankt voor het overzicht in het andere draadje. Ik heb dat inmiddels in mijn bestand opgenomen, er vanuit gaande dat je daar geen bezwaar tegen maakt.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 10:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf ooit bij een reclamebureau en een webdesign /nieuwe media bedrijf te hebben gewerkt, de zgn. prijzen die vallen te winnen worden NOOIT maar dan ook NOOIT uitgekeerd en ook niet ingekocht (tenzij het een gratis demo-model van de klant of sponsor is die niemand op het bureau zelf wil hebben). Iedere Nederlander wil nu eenmaal graag gratis iets ontvangen en doet vrolijk mee met deze nep-loterij.

Alleen als deze loterij / prijzen onder toezicht van een notaris worden uitgedeeld mag men iets verwachten. Maar zelfs dan mag men zijn twijfels houden denk bv. aan de vroegere prijzenfestivals van o.a. Lektorama en Ridest Digest. Tip: gewoon op internet geen enkele enquete invullen, zonde van uw tijd !!

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

[!
Om dat te voorkomen staat er dus ook bij dat prijswinnaars gebeld zullen worden op het verstrekte nummer. Vul je een niet-bestaand nummer in krijg je dus geen prijs.

Chips, daarom win ik natuurlijk Nooit iets ;-)

Overigens: als je een wel bestaand nummer invult vermoedelijk ook niet...

Dat verwacht ik eerder ;-)

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op donderdag 28 jan 2010, 10:48: [!

Om dat te voorkomen staat er dus ook bij dat prijswinnaars gebeld zullen worden op het verstrekte nummer. Vul je een niet-bestaand nummer in krijg je dus geen prijs.

Chips, daarom win ik natuurlijk Nooit iets ;-)

Overigens: als je een wel bestaand nummer invult vermoedelijk ook niet...

Dat verwacht ik eerder ;-)

De hoofdprijs krijgt degene die enqueteert als hij weer iemand te grazen neemt met een ongevraagde sms dienst.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op donderdag 28 jan 2010, 11:20:
De hoofdprijs krijgt degene die enqueteert als hij weer iemand te grazen neemt met een ongevraagde sms dienst.

Daar ben ik eigenlijk nog het minst bang voor. Ik vul ook wel eens dat soort enquetes in (dat levert me weer een paar cent op via Jiggy of MoneyMiljonair, al is dat geen vetpot), maar heb nog nooit aan een SMS dienst vast gezeten. Daar zullen ze ook wel voor waken, want als ze dat doen maken ze zich keihard en bewijsbaar schuldig aan bedrog en zijn ze gauw klaar.

Waar het ze inderdaad wel om gaat is zoveel mogelijk geverifieerde persoonsgegevens. Deze gegevens zijn namelijk goud geld waard, veel bedrijven betalen er grof geld voor. Daar halen ze hun geld op binnen. En dat verdwijnt rechtstreeks in de zakken van de eigenaren, want ik heb nog nooit gehoord dat iemand daar een prijs van gekregen heeft.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2010 om 06:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op donderdag 28 jan 2010, 10:06: eeneigenhok

Overigens nog bedankt voor het overzicht in het andere draadje. Ik heb dat inmiddels in mijn bestand opgenomen, er vanuit gaande dat je daar geen bezwaar tegen maakt.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

Geen probleem hoor! Ik heb zelf een heel adressen bestand van allerlei instanties, altijd handig.